Gå til innhold

Kjøpes til 240:2dekk på felg+div bakakseldetaljer+ instrumentpanel

Ranger emnet

btl

Anbefalte innlegg

Hei

Da jeg har litt problemer med å få speedometeret til å vise riktig hastighet, må jeg bare begynne å eksprimintere med å prøve forskjellige instrumentpaneler. Jeg tror det kan være noen forskjell på ABS instrumentpaneler og vanlige, samt at utvekslingen i bakakslingen har noe å si, selv om hastigheten leses elektrisk derifra.

Instrumentpanel (el-speedometer (86-93)) til 240 fra en med høyutvekslet bakaksel. (3.15 3.31 eller 3.54) kjøpes.

Send mail, og fortell hvor det befinner seg, og litt info om bilen, hvis du vet det (utveksling på bilens bakaksling og om den har ABS)

btl@powertech.no

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal ha så mye deler, har du vurdert å kjøpe en hel delebil? Man får jo greie delebiler for 3000kr.. om du legger ut litt mer, får du gjerne en delebil med gode dekk, alu felger, el vinduer, etc.

Jeg så en 244 turbo som selges for 3000kr, uten motor.. bare et eksempel liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke noe sted jeg kan ha delebilen. Hadde jeg hatt foreldre og naboer som ikke klager over mange "bilvrak" så hadde det ikke vært noe problem. De klager allerede over de 2 "vrakene" jeg har, selvom det er skilter på dem, + at de er eu ok:(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by btl

Hei

ganske grei pris på momentstagene, bærearmene og tværrstaget (300kr). Hvis noen kan slå den prisen, har de en kjøper.

btl@powertech.no

he, he, he gjerrigknark er du. jeg har de dela du skal ha men det er dyrere hos meg. husk at du sikkert må bytte foringer i de stagene du kjøper...$$$$$$$$$$

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skrotnisse

he, he, he gjerrigknark er du. jeg har de dela du skal ha men det er dyrere hos meg. husk at du sikkert må bytte foringer i de stagene du kjøper...$$$$$$$$$$

jeg har jo stagene på min egen bil, men jeg har kjøpt nye foringer (powerflex) som jeg skal sette inn. Tenkte jeg skulle gjøre jobben utenfor huset og ta med stagene på ett verksted og bytte det der. Derfor driter jeg i om det er dårlige foringer i stagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg får vist aldri tid til å dra på den bildynga pga min arbeidstid.

Er det noen som har 2 momentstag av den nyere typen (sylindriske foringer, ikke timeglassforma). Disse finnes på de nyere 240ene. Jeg vet ikke helt hvor grensa går, men de burde finnes på 86-93 modellene.

Hvis dere ikke vet hva det er, men har en bakstilling som er demontert med stagene på, så ikke nøl med å ta kontakt.

Også trenger jeg 2 dekk på felg! Bilen min har stått punktert i flere uker nå. Ja, nå er det snakk om månder, og jeg vil burne litt! Det eneste kravet er at dekkene har minst 1,6mm mønster.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert: Du bor litt for langt unna. hmm.. Hvis du har instrumentpanel som går til 220km/t er vel det mekanisk speedometer og ikke el.speedometer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider