Gå til innhold

91, eller 94? valg av bil

Ranger emnet

benger

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp med et valg her.. Har funnet 2 biler jeg er interisert i.

Den ene er:

94'mod svart 520i med vanos. Helt original, gått 250000km. Ac, Airbag, abs, El ruter foran og kjørekomputer. Ser helt strøken ut, skal se på den på fredag. Prisen er på 45.000kr.

Den andre er:

91'mod sølvfarget 520i, uten vanosen. Helt original denne og, står at det er ac, airbag og abs, men ikke el ruter. tror ikke det er kjørekomputer på den. Men har rulla bare 161000 km står det. Prisen er 38.000kr.

Så hvilken av disse burde jg gå for? virker som 250.000 er litt langt men.. vil helst ha 94'modellen siden den har vanos.

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var minimalt med rust på begge bilene, på 91 modellen var det en liten skade på skjermen bak. handletur bulk eller hva det kalles... Men 91modellen har ikke vanos. Blir kanskje litt dyrere å bruke. Men det har ikke så mye å si egentlig. Gått lite hadde den hvertfall. Merker man noe forskjell ytelsesmessig på motorer med/uten vanos ?

Den billigste holder til i Rogaland, og den andre i Akershus, der jeg bor, så litt forkjell på reiselengde ved evt. kjøp.

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha testet begge bilene nøye og gått ufra det. 250 000km bør ikke nødvendighvis være så mye - HVIS den er tatt godt vare på og utført alt av servicer og liknende. Jeg husker min gamle E39 520i begynte å få reperasjoner av slitedelene på rundt 180 000km, men siden denne har rullet mer har vel 94 mest sansynlig skiftet det som trenges - noe som jeg ikke tror bilen med 161 000km har.. Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha testet begge bilene nøye og gått ufra det. 250 000km bør ikke nødvendighvis være så mye - HVIS den er tatt godt vare på og utført alt av servicer og liknende. Jeg husker min gamle E39 520i begynte å få reperasjoner av slitedelene på rundt 180 000km, men siden denne har rullet mer har vel 94 mest sansynlig skiftet det som trenges - noe som jeg ikke tror bilen med 161 000km har.. Lykke til..

Forsåvidt. Min bimmer er en 89 modell som hadde rulla 305000 da jeg kjøpte den. Alt av servicer var tatt og den var veldig godt vedlikeholdt. Motoren hadde forøvrig bare gått 160000. Har så ikke hatt trøbbel med den. Bare skiftet batteri. Nå har jeg fått lekkasje i ei pakning i kjølesystemet som må skiftes. Ellers har jeg ikke vært noe plaget. Et godt stemplet servicehefte er bra!

BMW 520i, 89mod.

- Opel Ascona 1.6S, 86mod. -- solgt

- Saab900i (saabrina), 89mod. -- spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært å sett på noen av bilene faktisk.. kom over en utrolig fin en med skinn og alt mulig utstyr. 91 mod 520..gått 216.000. Starta som en drøm ingen tikking eller noe andre negative ting. Eneste var litt rust nederst på skjermer, lett å fikse. noen pærer som har gått, sprekk i tåkelys, og ac'n må etterfylles med gass.godt utstyrt med ac, cruise, el ruter foran, varmeseter, luftregulering(?) i førersetet, abs, pent treinteriør. Lyse grått skinn forresten, selve bilen var svart med hvite blinkere rundt om,veldig fin fargekombinasjon.

følger med 17" breikant borbet felger. Ganske sannsynlig at jeg kjøper den. Da kommer det nok etterhvert en ny trå her ;)

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider