Gå til innhold

Hjelp ang særemne om bil og bilkjøring.

Ranger emnet

Harrykladdina

Anbefalte innlegg

Hjelp :)

Jeg Går da på skole som er sikkert flese skjøner, og har valgt å skrive om noe som interesserer meg i særemnet mitt, nemlig bil, Men så satt jeg å kom frem til at jeg kan mye om historien ,men ingen kjøre egenskaper og litt info om alt egentlig.

Der for tenkte jeg på om hvis noen har noe infor om bilkjøringer, hisotrien om det, eller noe som kan puttes i den oppgaven.

Alt med fakta å gjøre:)

Og jeg har noen spørsmål for de som føler å svare på det:)

1: Har du bil?

2: når fikk du lappen?

3: Hvordan trur du at du hadde hatt det eller hvert som person uten bil (hvis du har)?

4: Trur du bil reddet verden?

Takker veldig mye for de som ville svare og hjelpe meg:D

:wave :wave

play the life

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jepp.

2. 20. Mars, 5 dager etter 18 årsdagen min.

3. Jeg tror nok jeg ikke hadde vært så veldig anderledes. Ville vel plassert fritiden min i å ordne på en annen sin bil. Ville nok ikke vært like impulsiv når det gjelder det og finne på ting. Er litt "tyngre" og finne frem sykkelen.

4. Jeg tror ikke bil reddet verden, Hjulet, jernbanen og hest og kjerre reddet verden!

:D

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jepp.

2. 20. Mars, 5 dager etter 18 årsdagen min.

3. Jeg tror nok jeg ikke hadde vært så veldig anderledes. Ville vel plassert fritiden min i å ordne på en annen sin bil. Ville nok ikke vært like impulsiv når det gjelder det og finne på ting. Er litt "tyngre" og finne frem sykkelen.

4. Jeg tror ikke bil reddet verden, Hjulet, jernbanen og hest og kjerre reddet verden!

:D

Kjempe fint du tok deg tiden til å svare:D

play the life

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Jau, har 3 stk.

2: 14. Februar 2006, 6 måneder etter bursdagen min :shake

3: Mer asosial kanskje. Er fort gjort å hive seg i bilen og stikke ut og møte kjente og kjære. Ikke fullt så fristende når man må gå i kuldegrader og snøstorm, eller gå i det hele tatt ;) I tillegg er bil omtrent hele hverdagen min, enten jeg kjører bil, skrur på bil, eller tenker på fremtidige prosjekter.

4: Nei, verden var oppegående selvom de ikke hadde bil før i tiden. Uten bil hadde ikke den store utviklingen vi har nå skjedd sansynligvis (Transport-problemer, ikke like store veinett osv.) så hadde man ikke visst om bil hadde man nok fortsatt hatt det fint :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: jepp, har to, et rullende prosjekt og et prosjekt

2: 14 juni 06, to dager etter bursdagen min

3: Er mye lettere å være sosial, og er mye mer sammen med vennene mine nå enn tidligere.

4: Reddet er kanskje å ta litt hardt i, men jør ivertfall hverdagen min lettere. Langt å gå ni kilometer på jobb:P:doh

Mvh: Knut Olsen

03 Passat TDI 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ja, jeg har bil. En Volvo 244 GL 1980 mod. Men den bruker jeg ikke.

Den jeg bruker er en Volvo 240 gl 1993 mod.

2. Fikk lappen 18. April i år, hadde bursdag 12. April.

3. Uten bil hadde jeg nok vært den noenlunde den samme, men det er såpass lenge siden jeg ikke har hatt bil at jeg simpelten ikke helt husker åssen det var.

Men bil for meg i dag gjør at jeg har en mye større frihet enn uten bil og lappen.

4.Bilen reddet ikke verden. Den har ført til sinnsyke utslipp av miljøfarlige gasser og forbruker verdens fossile brennstoffer med en vanvittig fart.

Bilen har på en annen side ført til at verden er blitt mindre og folk er blitt mer mobile.

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: jepp

2: fikk lappen ca 2uker etter jeg fylte 18.

3: jeg hadde vært en TOTALT annen person. jeg begynte min tid som "ny person" da jeg begynte å skru moped, etterhvert har mekking bil, mc o.l. vært det jeg lever for, kan ikke tenke meg hvordan jeg har vært hvis jeg ikke hadde hatt bil/generell motor interesse.

4: tja.. litt :P gjør livet lettere (og morsomere :D)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Japp, 2 stk

2. Slutten av Mars 2002

3. Uten bil tror jeg det hadde vært jævli mange sykler ! :) Og sunne og friske mennesker...

4. Reddet ? Nei, mener tvert imot...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det har eg vettu :)

2. 21. Februar 2006 2 dager etter bursdagen

3. Hadde vel vert en person som hadde spørt om å bli kjørt rundt om kring :P Ville nok og være vanskligere å være sosial med folk litt lengre unna.

4. hmm.. nei si det du... tror nok isje det, men hjulet derimot kunne man ikke leve uten

bare å spørre om mer vettu, folket her e alltids til stede for ei vakker jente som deg ;) :kiss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skrive særemne om bil er bare helt bak mål om du skal skyte full score. Det er vanskelig å få noe særlig info om og veldig vanskelig å skrive bra om.

Det lærerne tenner på (nesten seksuelt) er sammenligning og analysering av litteratur. Kjør på.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh, vi sammenligna filmene jalla jalla og detektor og fikk 6 på særemnet hehe.

Men du finner sykt mye info om bil på nettet, så søk i vei og få med deg de feiteste bilene, med info og bilder osv.

Få med deg alt fra starten til i dag feks. Fra T forden og fra Han godeste Otto utviklet motoren sin, til dagens hi tech.

Blir nok bra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skrive særemne om bil er bare helt bak mål om du skal skyte full score. Det er vanskelig å få noe særlig info om og veldig vanskelig å skrive bra om.

Det lærerne tenner på (nesten seksuelt) er sammenligning og analysering av litteratur. Kjør på.

Jo, sant det. Men hadde lang lang prat me læreren og jeg intresserer meg ikke om analyseringer og slik, og ligger bra ann ellers, så da fant vi ut at vi skriver om noe jeg interesserer meg for, nemlig bil, som jeg vil lære mer om.

Man kan skrive mye om bil. Historien, verdien, og kjøremåter, råning for eksempel. Virker sikkert som en simpel oppgave, men jeg gjør noe jeg liker.

play the life

Lenke til kommentar
Del på andre sider