Gå til innhold

spørsmål om trimming

Ranger emnet


knallertkongen

Anbefalte innlegg

du sier du har porta topper på tidligere biler. er de værd like mye og like "vonde å få tak i" osm 531 og da?? anbefaler på det sterkeste og ikke ødelegge denne! da er det bedre å jobbe de timene du selv ville brukt på porting, å tjene opp cash å fått en pro til å tatt det.

EBB i stavanger har tatt mn, var vel 2.8 eller 3lapper han tok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porta på en ford escort 16v 92 mod den hadde trimkammer og dobble ventilfjærer og større spjeld grenrør.

 

Golf 8v plana 1mm porta en go del

 

audi a4 med datasprut har e fila en del på

 

ford sierra 8v

 

div anna greier

 

så en 531 topp til 1500kr er noe av d sjuskeste e har filt på

Audi a4 1,8Ts 98mod med motec m4 datasprut bygd om motor

-Suzuki rm250 2 takt trimmet 63hk

-suzuki 250 firhjuling med 4wd og sperre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no blir toppen mest sansynlig sendt inn for ventilbytte med ,Innsug og eksosventiler blir byttet.

 

46 mm innsugventiler.

 

38 mm eksosventiler.

 

Skal prøve å få tak i enda større ventiler 47-41mm, KM cams skal gjøre arbeidet.

Audi a4 1,8Ts 98mod med motec m4 datasprut bygd om motor

-Suzuki rm250 2 takt trimmet 63hk

-suzuki 250 firhjuling med 4wd og sperre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3500kr koster det for ventilbyttet,da er det byttet både innsug og eksos ventiler til 46/38 ventiler og frest opp større.Hvis du skal ha større ventiler enn dette sånn som 41/47 da blir det mye dyrere,for da måtte han bytte hele ventilseta. Han som gjør det for meg er KMcams http://www.kamaksel.no

 

Regner med at eg får den tilbake i neste uke.

Audi a4 1,8Ts 98mod med motec m4 datasprut bygd om motor

-Suzuki rm250 2 takt trimmet 63hk

-suzuki 250 firhjuling med 4wd og sperre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke skal ha større ventiler (og ikke kan porte), så ser ikke jeg behovet av porte (og muligens ødelegge) den 531 toppen, om jeg hadde vært deg!

Men på en annen side, det er jeg jo ikke!:tannløs:

 

Mvh

LSR

 

 

 

er 531 toppene så skjeldene og dyre da? hva med 530 topper? send pm

volvo 850.95 bruks prosjekt

volvo 240 GLE.79 prosjekt

volvo 242 L.77 go bil

volvo 142 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får igjen 531 toppen om ca ei uke.

 

Og da er det byttet til 38/46 mm ventiler

Planet toppen 2,2mm

skiftet til dobble ventilfjærer

Shimsa opp

Spesial trykkera

310-330 graders race/bakkeløps kam med 14,7mm i løft

 

Har bensintrykksregulator,2 stk dobble 45mm solex forgassera med volvo innsug. JT superflow 4-2-1 racegrenrør,race benisnpumpe liggende i garasja.

 

Og porting blir det på 531 toppen og det skal eg gjøre sjøl,det sa han der fra KM Cams med at hvis dei skulle gjøre det kom det til å bli jævla dyrt,så det var like greit å gjøre det sjøl.

 

Og eg brukte 5min å søke på internett etter en 531 topp og eg fikk den for 1500kr så e forstår ikke at dei skal vere så jævla sjelden.

 

Dessuten den bilen e lager er bare til herjing med i vinter, evt kansje lage bakkeløpsbil utav den, hvis motoren går bra.For e hadde en volvo i fjor vinter en b21 og den greide faen ikke å spinne ut 3giret på snø engang.Blir vel noen andre boller i år hehe.

 

Da blir d ny kasse,bunndel,sinteclutch,bur,stoler,bilstein rally dempara og div anna rusk.

Audi a4 1,8Ts 98mod med motec m4 datasprut bygd om motor

-Suzuki rm250 2 takt trimmet 63hk

-suzuki 250 firhjuling med 4wd og sperre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår