Colli Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Hei! Lurer på om noen har sett disse stemplene før, hvilken type, og evt. hvem som selger! :) På forhånd takk! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 orginale volvo turbo stempler? : P mulig ifra en ET motor.. mulig http://www.bcb.no skaffer.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet November 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Er det noen andre som kan si dette sikkert? Han som holder de der påstår det er SPM smidde. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Er det overdim da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 altså jeg er ikke verdensmester i å se forskjell på stempler men de ligner mye på mine.. men noen som kan detta sikkert får svare.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 de så jo helt lik ut som stemplene jeg hadde i min gamle 21et. mahle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 er de 92 og med kulp er det 21et stempla...ser jævli lang og kanskje flattop så da ligner det svært på b23. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 si meg dem var så jævlig blank og fin.... har han sandblåst dem eller noe sånt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Originalstempler (ihvertfall B21ET og B23E) har "ører" nederst på skjørtene, det har ikke disse... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 står vel på stempla? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet November 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 Hele "casen" er at han som bygger motor for meg påstår dette er SPM smidde stempler. DaButcher laget en tilsvarende tråd på TB og der avviste de dette med en gang. Jeg aner ikke hva han har gjort med de stemplene, bortsett fra at de er dreid på toppen. Jeg føler meg ikke trygg på å kjøre de stemplene der inn i en motor som skal yte mellom 200-300hk. Edit: Takker for alle svar så langt! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 Det er hvertfal ikke std orginale Volvo B230FT eller FK-stempler.. for de ser slik ut; Men alikevel ser jo stempla der ganske godt brukt ut da... de som er på bilde ditt altså. Man ser de brennte oljerestene på undersiden der. Men smidde stempler? vil ikke "smidd" si det samme at de er "dreid"? For de der så veldig matte ut til å være smidde spørr man meg.... :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 hvorfor kan du bare ikke kjøre me de stemplene da..? kjører selv med neddreid (1,2mm) 230f stempel i min motor. går helt fint det, men så lader ikke jeg med mere enn 1 bar da. skal invistere i andre stempel neste sesong + litt råere råder slik at man ligge på ca 1,5 bar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet November 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 Den oljen du ser er helt fersk pga de har ligget i oljebad da! Smidd vil ikke si dreid nei! :) kohler, skal kjøre med 1,3 bar... :P kanskje mer senere, så er jo greit å vite at dritet tåler det. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 så nå i hvertfall ut som vanlige m råder Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg