Magnalf Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Hei. Har hatt litt problemer i det siste med at turboen plutselig kutter ut osv, og jukser, til tider. Kjørte en VAG-COM test i stad for å se om jeg fant noe, og det dukka opp 2 feil; 00519 028 Føler for manifoldtrykk -G71 Kortslutning til pluss Sporadisk feil 00575 017 Manifoldtrykk Reguleringsdifferans Sporadisk feil Det sitter en føler (?) montert på en vaacumslange som kommer fra innsugsmanifolden som ligner på et slags relè, og som det går slange/kabel videre til turboen og hjernen. Til tider kan denne få helt sinnsykt "klikkeanfall", den står og klikker helt uten styring, akkurat som om du skulle flasha 2 ganger i sekundet med fulltlyset liksom, hehe. Virker som det kanskje er denne som kommer fram på utskriften her, iogmed det er sporadisk (noen ganger, noen ganger ikke). Kan det være den lille dingsen der som forursaker turboproblemene mine? Hva tror dere? Bestilte relèet/føleren for sikkerhets-skyld da, kosta 671,- :puke: Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Hvis det er MAP'en...(som det låter som) så kan du nok få et sånt problem ja... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet November 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Håper det bare er den, så jeg slipper å begynne å bytte stag til wastegate osv..huff høres stress/dyrt ut :) Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Hvis MAP'en leser feil signal,så kan du få all verdens sære problemer...selv på ikke-turbo-bil,så jeg tror nok mye er gjort med en ny sånn. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet November 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Jeg spurte han ene mekanikeren på Møller om det og han sa han ofte bytta sånne for de gikk i stykker. Får satse på det er den ja ;) Hva står MAP for egentlig? Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MazdaFriend Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Manifold Air Pressure ;) Siter Mazda Miata 1.6T (snart T hvertfall) Prosjektlogg Renault Dauphine 1961 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet November 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Lol, ok :P takk hehe Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Manifold Air Pressure ;) Manifold Absolute Pressure vel? Eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Manifold Absolute Pressure vel? Eller? Riktig. Verdien du leser av med tenning på, men motor av er ca 1bar ---> Atmosfæretrykket Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.