ss242 Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Har et sett diskanter jeg har blitt veldig glad i liggende, er vel ingen grunn til ikke å bruke de i bilen? Eneste er litt verre å plassere? Gjelder forøvrig Peerless v-line XT25 diskanter, de er på 4ohm. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Ingen grunn til at det ikke skulle funke nei :) Skal prøve slike i bilen selv. Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Har et sett diskanter jeg har blitt veldig glad i liggende, er vel ingen grunn til ikke å bruke de i bilen?Eneste er litt verre å plassere? Gjelder forøvrig Peerless v-line XT25 diskanter, de er på 4ohm. Skulle ikke værra noe problem det, men dem er trolig mer kresene på montering. Spessielt retningen dem spiller. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Jepp, jeg regnet med det. Blir ikke akkurat noen diskre diskanthus jeg må bygge skjønner jeg. Ser de har fått inn neo utgave av de nå, kanskje mulighet for å kappe ned de en del mer? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Jepp, jeg regnet med det.Blir ikke akkurat noen diskre diskanthus jeg må bygge skjønner jeg. Ser de har fått inn neo utgave av de nå, kanskje mulighet for å kappe ned de en del mer? Kan hende de eltek selger har mindre frontplate. Jeg vet at Frequence.dk og madisound.com har vifa xt-25 med neo magnet og liten frontplate. har selv vurdert disse, men valget falt på seas performance, men jeg er open for å teste flere alternativer når jeg får penger å bruke igjen.. Denne diskanten er brukt i alpine sin type-x serie og polk momo high end serie. Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Jepp, jeg regnet med det.Blir ikke akkurat noen diskre diskanthus jeg må bygge skjønner jeg. Ser de har fått inn neo utgave av de nå, kanskje mulighet for å kappe ned de en del mer? Var neo-utgaven jeg hadde planer om å bruke, men fant ut nå i sted at den ikke er like god som den store utgaven... Den store passer ikke akkurat inn i planene mine, så jeg må kanskje finne meg en annen. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Ok, da beholder jeg de jeg har. Frontplata går fint å modifisere, så om man får utgaver med større/mindre har liten betydning. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Ok, da beholder jeg de jeg har.Frontplata går fint å modifisere, så om man får utgaver med større/mindre har liten betydning. XT25 er uansett ganske så stor... Selv om man freser bort kanten rundt frontplaten. Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 en ting man bør være litt obs på er at inneelementer ikke er konstruert til det dårlige klimaet som er i en bil, spesielt i norge.. endel oppheng reagerer veldig på tempratur, men mye fungerer greit:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Klar over det, men diskanter er såpass billig at lommeboka tåler å bytte ut de iblant. Men det er en av grunnene til at jeg ikke tar sjansen på dyre sub elementer beregnet på innebruk. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 diskanter er nok ikke det værste:) så sant de ikke er laget av et materiale som påvirkes av tempratur så, jeg har/hadde et par seas 6,5" inneelementer, som lå i en kald kjeller, når jeg gikk ned for å hente dem var de helt stive, etter noen min i normaltemp løsnet de igjen, ikke spes egenet i bil:) sjelden man finner den type materialer i diskanter, men det kan være noe å tenke på:) fuktighet er også en ting som man bør tenke på når det gjelder levetid:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 Har prøvd "inneelementer" som subwoofere (forsåvidt har jeg det nå og, men det er en "uni-modell"). De stivnet godt om vinteren, ja. Noe som medførte at de spilte ræva, som igjen førte til at jeg skrudde opp volumet litt - og smeltet spolene. Skikkelig. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 Det har da blitt gjort flere ganger før etter det jeg har fått med meg, men det krever EN DEL modifisering, også etter det jeg har fått med meg ;) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg