Gå til innhold

80 Competition

Ranger emnet


k_drey

Anbefalte innlegg

Hei..

Har kikket en del på Audi 80 og 90, sedan og Coupe. Så kom jeg over en 80 Competition som jeg fant interessant, men det er en del som må gjøres med den, toppdekselpakning og noe i forstillinga (d kommer dunk av og til ifølge selger). Er det noen er inne som har kjennskap til bilen og hvordan den er behandlet, og/eller er det noen som kan si hva jeg kan vente meg å må punge ut om det verste/dyreste må skiftes på forstillinga?

Et siste spørsmål hva syns dere om bilen, verdt å legge pengene i?

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1296414

 

Eller kom med andre anbefalninger, men må være 80 el 90, men ikke sabla dyr da.

90 Toyota Celica GT4 ST185

86 Volvo 240

x 93 Volvo 240 (B230FK)

x 92 Ford Sierra 2.0i CLX (førstebil)

x 86 BMW 320i (rust exlusive)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til akkurat den bilen, men jeg kjenner min egen competition ganske godt.

Dunkelydene fra forstillingen kan komme av mange ting. Slakk i fjærbeinslager, slitte bærebruforinger, slitte traversforinger, slakk i torsjonslinker, slakk i opphengskuler, slakk i støtdemperstempel etc. kan fremkalle dunkelyder. Ingenting av overnevnte er spesielt kostbart å reparere hvis du gjør det selv. Det eneste som kan være litt av et herk, er å presse inn nye traversforinger, men bortsett fra det går det meste greit (bortsett fra hjullagerskifte da). Det kan fort bli dyrt hvis alt skal gjøres på verksted.

 

Alle foringer i forstilling får du for litt under 1000-lappen. Toppdekselpakningen mener jeg koster nærmere 350,-. Støtdemperinnsatser foran (bilstein-sport) får du i USA for ca 1600,-

Fjærbeinslager får du fra 150 spenn og oppover (alt etter kvalitet).

 

Toppdekselpakning er forholdsvis enkelt å skifte, bare husk innsugman.pakningen med det samme siden den må av før du får av dekselet.

Før du ev. kjøper bilen, sjekk også at eksosanlegget er i dugelig stand. De to bakerste pottene alene koster 8500,- hos vag. Sjekk også tilstand på clutch. Den koster sånn ca 11000,- å få skiftet hos vag.

 

Du får finne ut hva bilens mangler er, så kan jeg svare presist på hva det vil koste å utrette dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Skal å høre etter time så jeg får se om jeg får lån, da ringer jeg poden igjen og får jeg han til å se eller at han får noen andre til å se hva som kan være med forstillinga.

Verksted får nok ikke skifte slike ting, blir alt for dyrt når man kan svette litt selv. Håper det er ikke er så mye, for bilen dagdrømmer jeg om nå.

90 Toyota Celica GT4 ST185

86 Volvo 240

x 93 Volvo 240 (B230FK)

x 92 Ford Sierra 2.0i CLX (førstebil)

x 86 BMW 320i (rust exlusive)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår