Gå til innhold

Er disse oppkjøringsrampene bra?

Ranger emnet


Jtand

Anbefalte innlegg

Slår meg sammen med Potato's tips; se om du får noen du kjenner til lage ett par; er ikke tunge arbeidet og da kan du få dem akkurat slik som du vil ;)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har problemer med at rampene sklir unna kan man legge gummibånd, teppe-rester, eller annet passende man har liggende rundt nederste "sville" på rampa og dobbelt et stykke der hvor hjulene til bilen kmmer...

 

Litt klønete forklart, men jeg håper at jeg har gjort meg forstått...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å bruke den gamle metoen som derimot er den sikkreste, jekk og bukker. slike kjøre ramper som du viser på bilde er ikke til å stole på i det hele tatt, bare se på den spinkle konstruksjonen av de, ikke for hele verden om jeg hadde stolt på de der, det er som de andre sier her, det går ann å lage seg noen som er litt mere solide, men jeg fraråder deg å kjøpe noen som ser slik ut. litt skummelt å ta sjansen på at de holder mens du ligger under der. nei jekk og bukker er tingen.

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok de skal holde da de er oppført til og kunne tåle 800 kg per rampe, så det tror jeg ikke skal være noe problem ;)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel nok de samme som selges på biltema. Har sånne, og syns de sklir litt for fort hvis man ikke er veldig var på gassen. Syns det er for stor vinkel på rampa.

 

Enig, jeg syntes ikke om de, også er de ofte for smale...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sånne selv..sklir MEGET lett..uansett underlag.. jeg har borra hull i gulvet i verkstedet, slik at jeg får låst de fast med bolter.. da funker de bra..

problmet er med lave biler, er for bratte, funker dog bra med mere orginale biler..

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår