Gå til innhold

Mine sjeldne oldschool Corollas

Ranger emnet


Levin GT

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Jo takk takk.......

Slenger innpå et par bilder til jeg da.......:)

royte71gt.jpg

t_pic_0030_629.jpg

t_pic_0026_129.jpg

 

Kan jo fortelle litt også da.......

Dette er jo da en original TE71 Levin GT kjøpt ny i Bergen i 1982.....

Siden jeg kjøpte den for ca sju år siden har ikke utseendet forandret seg så mye,men jeg har allikevell forandret den en god del......

Den har kostet meg sinnsykt mye tid og penger,men til gjengjeld et godt resultat.....

 

Generell info om bilen kan eg prøve å ta kort og greit.

 

Nye skjermer forran,nye dørplater begge sider,lakkert i toyota ginza 8K8 lakk. 4 lag klarlakk.Hele bunnen har vært skrapt inni.og malt,nye asfaltmatter,Tectyl understellbehandlet.

Volvo 360 hekkspoiler,foha custom made frontlippe, 16" OZ sturn med BF Goodrich 195-45-16. Spacet ut 30mm på hver side bak og 15mm på hver side forran grunnet feilt innpress.

Senket med Saab 900 frontfjærer bak,og forran husker eg ikke hva jeg endte opp med. 4 gule justerbare koni dempere,fjærtårnstag.

Innvendig har den sentrallås,el vinduer,recarostoler forran,og baksetet er omtrukket i originalt recarostoff,så alt ser originalt og meget pent ut.Alt av ratt,pedaler girkuler og ting er byttet ut.

 

Motoren som står i er vel så spesiell som bilen.Den er forresten totalt nyoverhalt,slipt veiv alle lagre og tettninger nytt, honet,nye smidde Ross stempler..

En 3T-GTEU, 1800ccm twincam 8v,EFI,twinspark (8 tennplugger,to coiler),turbo intercooler,tenninksbankkontroll..Turboen er byttet ut til en stor Garrett T-3/AR48 fra volvo,smidde Ross stempler, intercooler og oljekjøler fra supra MK3, kollevoll dumpventil,vannkjøling av intercooler,just ladetrykk,silliconslanger, +++

Kjører 1 bar ladetrykk.

Centerforce dual friction clutch set med pucker,og fjæret center,

W-58 supra girkasse med stiv T-293 LSD sperr bakaksling..

Bilen er blitt en asfaltslikker som går meget godt!!

Jeg har gjort absolutt ALT arbeid selv,og er fornøyd og stolt over resultatet.

Planen til neste år er å bytte til større dyser for å kunne øke ladetrykket til 1,5 bar,bygge om til skivebremser bak, og bygge større bremser forran (evt fra Celica supra/AE86)

 

Slik kan din ogsaå bli per s.........

 

Levin GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er også et par små bilder av Carinaen (mitt nåværende prosjekt).

 

En Bergens reg 1982 Carina TA60 liftback, kun gått 57.000km!......

Den er nå kommet på hjulene igjen etter å ha vært helt ribbet og snart klar for lakk.......(Ferarri rød med sortblanke detaljer)

Dette skal bare bli en nice and clean oldschool toyota.....

t_pic_0001_172.jpg

t_pic_0002_118.jpg

 

Levin GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Får vel oppdatere litt her.......ting tar tid.......

Nå er bilen Carina TA60 liftback'en maskert,vasket med tynnervask og silicone vask og sprøytet med slipegrunning (fyller)..

Valgte å sprøyte hele bilen med fyller selvom dette egentlig ikke var nødvendig.Det gjorde saken en god del dyrere og mer arbeid,men sluttresultatet blir betraktelig bedre..

No skal hele bilen pusses ned med 400 papir for at den skal bli klar for lakk...

 

t_pic_0001_110.jpg

t_pic_0002_111.jpg

 

Levin GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår