Brukroa-trimning Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 bruker du både fjørhon og flekshon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 bruker du både fjørhon og flekshon? mente å huske han sa slipesteiner så da bruker han flekshon tenker jeg, men den beste og enkleste metoden er vel fjørhon, får bedre kryssmønster og dermed et bedre resultat. trenger ikke bruke begge deler. Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 fjørhon har slipesteiner og sliper bare sylinderveggene mens flekshon legger oljefilmen.. må nok helst bruke begge deler siden fjørhon ikke lager noe mønster.. lurte bare sider den ville tatt LANG tid å brukt en flekshon og slipe såpass mye med og han ikke kan si at han er ferdig etter han har brukt en fjørhon.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 fjørhon har slipesteiner og sliper bare sylinderveggene mens flekshon legger oljefilmen.. må nok helst bruke begge deler siden fjørhon ikke lager noe mønster.. lurte bare sider den ville tatt LANG tid å brukt en flekshon og slipe såpass mye med og han ikke kan si at han er ferdig etter han har brukt en fjørhon.. ;) vet. blanda om, så det først nå, flekshon sliper og lager kryssspor. den filmen den legger igjenn er slipe olje, altså hon olje og skal tørkes vekk når en er fedig med arbeidet. det holder lenge med flekshon. Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Jeg har brukt en honer med ca 10 cm lange steiner, hvis jeg finner igjen tyttebæra skal jeg gå over en gang med den også. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Jeg har brukt en honer med ca 10 cm lange steiner, hvis jeg finner igjen tyttebæra skal jeg gå over en gang med den også. du kan jaggu få sagt det au hehe finner du den ikke så har dem her, http://www.cylmo.no/Publisering.asp?Id=5 Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Ehe... altså, fjær-hon brukes NORMALT etter borring av sylindere, fleksi-hon brukes når du skifter ringer, eller når sylindervegene har blitt for glatte, dette er for at olje`n skal "henge" seg i ripene, noe som fører til god smørning. Kjøp deg en fjær-hon på fks. biltema (av den groveste typen) og ta vendekantene med, og så går du over med en fleksi-hon! (Det er egentlig ingen vits i og ta vende\slite kantene pga. at de nye fjærene du får har en liten kon øverst på ringene som gjør at den ikke kommer i kontakt med slutt\slite\vendekanten, det var mest før i tiden da de ikke hadde kon på "bytte" ringene det var veldig viktig og fjerne slutt\slite\vendekanten), MEN det er like greit og best å ta de med en gang du har den oppe! 0,05mm var ikke så galt, det skal vel gå greit det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg