Gå til innhold

Honing av sylindre

Ranger emnet


VCE

Anbefalte innlegg

fjørhon har slipesteiner og sliper bare sylinderveggene mens flekshon legger oljefilmen.. må nok helst bruke begge deler siden fjørhon ikke lager noe mønster.. lurte bare sider den ville tatt LANG tid å brukt en flekshon og slipe såpass mye med og han ikke kan si at han er ferdig etter han har brukt en fjørhon.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjørhon har slipesteiner og sliper bare sylinderveggene mens flekshon legger oljefilmen.. må nok helst bruke begge deler siden fjørhon ikke lager noe mønster.. lurte bare sider den ville tatt LANG tid å brukt en flekshon og slipe såpass mye med og han ikke kan si at han er ferdig etter han har brukt en fjørhon.. ;)

 

vet. blanda om, så det først nå, flekshon sliper og lager kryssspor. den filmen den legger igjenn er slipe olje, altså hon olje og skal tørkes vekk når en er fedig med arbeidet. det holder lenge med flekshon.

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Ehe... altså, fjær-hon brukes NORMALT etter borring av sylindere, fleksi-hon brukes når du skifter ringer, eller når sylindervegene har blitt for glatte, dette er for at olje`n skal "henge" seg i ripene, noe som fører til god smørning.

 

Kjøp deg en fjær-hon på fks. biltema (av den groveste typen) og ta vendekantene med, og så går du over med en fleksi-hon! (Det er egentlig ingen vits i og ta vende\slite kantene pga. at de nye fjærene du får har en liten kon øverst på ringene som gjør at den ikke kommer i kontakt med slutt\slite\vendekanten, det var mest før i tiden da de ikke hadde kon på "bytte" ringene det var veldig viktig og fjerne slutt\slite\vendekanten), MEN det er like greit og best å ta de med en gang du har den oppe!

 

0,05mm var ikke så galt, det skal vel gå greit det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår