Gå til innhold

Hvor stor forgasser på 360..??

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei, har en 360 som er original bortsett fra headers.. Lurer på å kjøpe ny forgasser og innsug på denne, da originalforgasseren er sliten.. Jeg har bestemt meg for å gå for et Edelbrock Performer RPM innsug, men lurer på hvor stor forgasser jeg bør velge..? Er jo greit å ha en litt stor, sånn at jeg har "litt å gå på" med tanke på fremtigideg modifikasjoner, som kanskje en annen kam.. Tenkte på 600cfm, blir det passe, eller for lite..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har en 360 som er original bortsett fra headers.. Lurer på å kjøpe ny forgasser og innsug på denne, da originalforgasseren er sliten.. Jeg har bestemt meg for å gå for et Edelbrock Performer RPM innsug, men lurer på hvor stor forgasser jeg bør velge..? Er jo greit å ha en litt stor, sånn at jeg har "litt å gå på" med tanke på fremtigideg modifikasjoner, som kanskje en annen kam.. Tenkte på 600cfm, blir det passe, eller for lite..?

Test denne... http://www.holley.com/applications/CarburetorSelector/CarbSelection.asp

Mitt valg ville nok vært 600-650cfm med vakum styrt sekundær, hvis du kjører automat. Har testet div forgassere, men ender alltid opp med en Holley! ;)

To hot for heaven, to fucked up for hell...

http://www.dudez.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har liksom mer tro på Holley, av en eller annen grunn.. Synes det er mer "rett" til Mopar.. Edelbrock passer bedre til Chevrolet.. Men det er jo mitt syn.. hehe.. Men vakuumstyrt sekundær..?? Der datt jeg av lasset.. hehe.. Og ja, kjører 727 automat.. Hvem er rimelig på Holley i Norge da..? Eller er handel utenifra å anbefale..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kunne godt hatt en road demon eller speed demon, er lissom litt mer "racing" de demon forgasserene, men alikevel godt brukendes på gata.

 

Ville kansje gått for en 750cfm når jeg først skulle kjøpe nytt. (eller brukt da)

 

Er som regel kammen du får det STORE effekt hoppet av.

 

Hørtes ut som en grei plan du har da.

 

Lykke til.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demon, er det en produsent, eller en modell..? Med 3 forskjellige typer, mener du sikkert 3 forskjellige versjoner, og ikke 3 forskjellige størrelser.. Hvilken av disse ville du da anbefalt til gatebruk..? Jeg har nå blitt anbefalt alt fra 600cfm til 750cfm.. Så tror jeg går for rundt 700 jeg da.. :)

 

Kam ja, der er det jo et hav av typer og meninger.. Jeg liker bunndrag, så det er vel bare å spørre etter en som gir det da, eller har dere et konkret tips..??

 

Ser det selges slike sett fra Edelbrck med innsug, forgasser og kam.. Er dette bra, eller lønner det seg å sette sammen dette selv..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste kjøpet for deg er Edelbrock 1405 /600cfm. Mer enn nok til utrimma motor, og matcher innsuget optimalt. Vær obs på at Edelbrock 600cfm også leveres i en bensin-økonomi utgave (1400), styr unna den!

 

Oki, høres greit ut, men som jeg skrev, så er jo ny kam også ønskelig, og kanskje jeg bytter den og i samme slengen om jeg får råd.. :) Er jo ikke vits med større forgasser og mer forbruk enn nødvendig heller så..

 

Regner med den 600cfm de forskjellige annonserer er den "normale"..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, høres greit ut, men som jeg skrev, så er jo ny kam også ønskelig, og kanskje jeg bytter den og i samme slengen om jeg får råd.. :) Er jo ikke vits med større forgasser og mer forbruk enn nødvendig heller så..

 

Regner med den 600cfm de forskjellige annonserer er den "normale"..?

 

kjøpte en ny edelbrock forgasser på er 403 olds, men var snar å hive den til fa..., var søkke plaget men den, den fløt over og fikk ikke bilen til fulgere. reklamerte til sarpsborg motor dær jeg kjøpte den, ble møtt med den arogansen, det var jeg som hadde feil og ikke snakk om annet. kjøpte 650 holly, har ikke hatt no problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holley 600 på en 360 jeg har, men det bare fusker og spytter.

(var forøvrig med headers, weiand xelerator insug og relativt vass kam).

Men det er nok fordi jeg har en eller annen feil på den gasseren.

Har dyset om og holdt på i hytt og pine, men endte med at hele bilen ble parkert til fordel for en annen bil, hvor jeg har Carter Termoquad forgasser som fungerer VELDIG bra (men dette er en godt trimmet 318 riktig nok)!

Brukte forgassere kan du avertere etter feks på http://www.moparsweden.com, der er det masse folk som leser og averterer.

Kan spare penger på det.

OG du må regne med å dyse om uansett.

 

EDIT: bruker edelbrock performer 318/360 innsug, som jeg synes fungerer veldig bra. Er et toplans innsug imotsetning (?) til performer rpm.

Skal du ha glede av det innsuget, bør du følge på med vass kam og headers også + porting av topper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være ett bra alternativ å kikke litt på slike Demon forgassere også, men obs der er 3 forskjellige typer!

 

Men brukt?. det kan jo spares endel på det?

 

en lokal heltinne her i trøndelag bygde seg en 408 stroker (stroka 360) med edelbrock rpm topper+++ og en demongasser på toppen.. vet ikke om det var noe galt med gasseren eller hva det var.. men å bytte fra den til en hp 750 holley resulterte i over et sekund forskjell på 201 metern.. 8,80-7,60.. demonen var også en 750 dp.. NOE måtte jo være galt en eller annen plass.. men hører ikke akkurat SÅ mye godt om demon her oppe i kalde nord for å si det slik.. darten jeg hadde før sto det edelbrock 600 på.. den hadde en småskremt 340 og gikk ca bra som den var.. men med 750 dp holley, gikk den et snev saktere, MEN motoren virket sterkere fra bunn med 750`n.. man kunne holde den på høyere stallspeed..

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en "passe" trimma 318 med 650 edelbrock, funker som bare den!

var litt fuktig i starten :) fikk justert det så nå er det suverent! edelbrock er jo egentlig litt "grove" i dysinga da så det renner vel fortsatt inn ner enn nødvendig... men detta er vartfall min erfaring.

anbefaler sarpsborg motor for skaffing av motordeler, de har peiling og er flinke til å veilede og forklare, og en helt ok pris, samt gode tilbud vær mnd.

sender over hele landet!!

kreativt surrehue på heltid!

Jeg har 2 1/2 V8, fordelt på 3 biler :)

Ønsker å kjøpe 440 cid!!!!!!!

 

- Dodge Aspen 78 * Go Bilen*

- Dodge Vancharger 87 *prosjekt*

- Toyota Hilux 82 *bruksbilen*

- Mazda 626 glx 86 * Spiker *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår