Gå til innhold

Hvilken løsning gir best bass?

Ranger emnet

Dammed

Anbefalte innlegg

Oppsett 1:

3 slike:

http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=10008&PHPSESSID=e7ff1324719b7e4ac005ad55c86c4d6d

Blir koblet til 1,333 ohm

Eller 2 slike:

http://www.xtremecar.no/shop/product_info.php?cPath=32_38_57&products_id=5370&osCsid=357172390e36bb86754db77ec800734a

Blir koblet til 1 ohm

Forsterkeren leverer 2000W ved 1 ohm, og 1850W ved 1,333 ohm. Og ja den tåler 1 ohm. Det blir denne:

http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=15002&PHPSESSID=33bbf83e57f5e9f79cd7440859678872

Dilemma mitt er:

1. 3 subber beveger en større mengde luft, men de 2 andre subbene beveger mindre luftmengde, men de beveger den mengden kraftigere.

2. De 3 subbene har en mye større følsomhet, hele 94 db i forhold til 88 db til dem andre 2.

Så hva vil egentlig gi best bass opplevelse i en vanlig person bil?

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

forsterkeren gir 2000W max, de oppgir 1000W rms, gå på hjemmesdien til helix så får du se.

sjekk linken:

http://www.audiotec-fischer.com/englisch/produkte/db10001.html

Ja, men hvem er interessert i max effekt...?

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dem 3 jeg vurderer som er CADENCE ZXW12-4 har jo bedre spesifikasjoner, har mer db, er faktisk billigere og de har like mye Watt.

De cadence sine er vel bedre da?

Det kommer nok an på hvordan lyd du er ute etter. Men søk litt rundt på forumet her på PCW-12, så finner du nok mange lovord om disse. Vi har solgt masse av dem og alle er kanonfornøyd, selv de som kjører 2stk PCW-12 på en liten LW1.350 monoblokk syns det klemmer bra og spiller meget pent, så det er nok en smaksak:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler virkelig på at det Cadence elementet er noe bedre enn noen av de Soundstream'ene.

Men følsomheten på RFW'en suger jo da...

Ja, tallene gjør den ikke retferdig. Vi har solgt RFW til flere kunder med LW1.350 og det spiller med stort hell. Selvfølgelig kunne det vært mer pulver, men med pris i betrakning så spiller det overraskende pent og med godt trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tallene gjør den ikke retferdig. Vi har solgt RFW til flere kunder med LW1.350 og det spiller med stort hell. Selvfølgelig kunne det vært mer pulver, men med pris i betrakning så spiller det overraskende pent og med godt trykk.

Jeg mater en VGW 10 med 650W RMS i en 15 liters kasse og det klemmer godt til å være en 10" SQ sub synes jeg. Har overasket et par som syntes den var så "liten" ja :D Hadde jeg bare ordnet en løsning så jeg får bassen i kupeen istedenfor bagasjen leverer den ihvertfall mer enn nok bass for meg.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forstått at den Soundstream PCW-12 kan være bra.

Men har noen hørt på både den cadence jeg vurderer og denne soundstream, som kan si at den ene er bedre enn den andre?

Men tilbake til spm'et mitt, hvilke av de to løsningene som jeg postet i min første post er best?

Ikke tenk på elementene, spm'et er slikt - veldig forenklet:

1. 3x700W, 94db og 1850W fra forsterker

2. 2x1200W, 88 db og 2000W fra forsterker.

Og ja, effekten er opplyst i maks, drit i å kommentere det.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, effekten er opplyst i maks, drit i å kommentere det.

Men det vi ikke kan drite i er at du sammenligner epler og bananer her.

Cadence elementene er målt med 2,83volt@4ohm, mens Kickeren er målt med 1watt.

Ergo kan du ikke sammeligne de som du gjør.

Putter du 2,83volt inn i Kickeren får du rundt 97dB@1ohm.

Så:

Kicker = 87,9dB/1watt

Cadence = 87,0dB/1watt

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider