Gå til innhold

Hvilken løsning gir best bass?

Ranger emnet

Dammed

Anbefalte innlegg

Har forstått at den Soundstream PCW-12 kan være bra.

Men har noen hørt på både den cadence jeg vurderer og denne soundstream, som kan si at den ene er bedre enn den andre?

Men tilbake til spm'et mitt, hvilke av de to løsningene som jeg postet i min første post er best?

Ikke tenk på elementene, spm'et er slikt - veldig forenklet:

1. 3x700W, 94db og 1850W fra forsterker

2. 2x1200W, 88 db og 2000W fra forsterker.

Og ja, effekten er opplyst i maks, drit i å kommentere det.

Har hørt VGW/RFW og Cadence UD ja. VGW/RFW spiller ekstremt mye bedre så jeg hadde ikke vært i tvil. Men så koster RFW en del mer også da. PWC har jeg ikke hørt.

Og man kan ikke se hva som er best ved hjelp av følsomhet og watt. Det må prøves og høres som regel.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ok, kanskje du ikke har sett min første post på bilstereo, men jeg er _vedlig grønn_

Så :hvaskjera

Kan du forklare hva du mente?

Ble følsomheten til cadence subben målt med større volt eller noe sånt?

Er her for å lære. :)

Det jeg ble irritert over er at når folk kommenterer om det er opplyst i maks eller rms, når man som oftest kan bare dele maks effekten på 2 og få RMS (kontinuerlig) effekt...

edit: RFW koster jo dobbelt så mye, så den bør spille bedre.... er utenfor pris klassen min, skal bruke ca 4000kr på enten 2 eller 3 elementer.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ble irritert over er at når folk kommenterer om det er opplyst i maks eller rms, når man som oftest kan bare dele maks effekten på 2 og få RMS (kontinuerlig) effekt...

Sikker?

http://www.xtremecar.no/shop/product_info.php?cPath=32_38_60&products_id=127&osCsid=357172390e36bb86754db77ec800734a

http://www.uscarvor.no/nettbutikk/uscarvor/product_info.php?cPath=21&products_id=32&osCsid=0f42fef9ed2546ae7522f067b039e992

Bare for å komme med både forsterker og sub....

Blir kanskje litt usakelig å komme med en uscarvorforsterker men, beklager det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

seriøst, sa faktisk: "...som OFTEST..." og og det har egentlig ikke noe med spm'et mitt å gjøre... Så prøv å hold dere på ontopic, som er hvilke av de to løsningene er best.

Elementene skal jeg bestemme etter på.

galant v6, når er det du skal til biltema?

edit: kan dere gi linker til disse subbene, er så mange nettsider med bilstereo... :)

edit2. ruudpus: seriøst, du skjønnwr vel hva jeg mener. Mener jo selvsagt en sub på 700W og en på 1200W som er av bra kvalitet. Det burde dere klare å forstå uten at jeg skriver det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noen som har noen svar på dette???

3x700 (1850W fra forsterker) eller 2x1200 (2000W fra forsterker) :)

Du kan ikke si noe om hva som gir "best bass" ut fra disse tallene. Watt(forsterker) og følsomhet(sub) kan si noe om hvor høyt et element kan spille. Jeg tror at det fornuftige er å følge rådene til folk som har prøvd forskjellig.

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. Watt fra forsterkeren står der, men db skal visst være ca lik rundt 88 db.

Det jeg mener med bass, trodde jeg var ganske lett å forstå, er altså selve trykket som bass elementene leverer, altså hvor mye bilen rister...

Den kickeren blir jo spilt med mer watt, 150W mer (samlet). Men de tre elementene beveger jo som sagt større mengde.

Kanskje jeg bør spørre fysikk læreren om dette.... Har jo noe med lyd bølger osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider