Gå til innhold

Spørsmål ang 8 1/4" aksling..

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=DCC%2D4529273&N=700+115&autoview=sku

fannt ikke noe utveksling.. men sperra har du der da.. ved bytte hadde iallefall jeg ville anbefalt å bytte til en 8,3/4.. denne er MYE sterkere, men selvsagt spørs det jo også på bruken.. regner med at akslingen fra diplomaten passer rett inn.. men du kan jo måle/studere den for sikkerhets skyld..

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over at denne ikke er fra øverste hylle når det gjelder styrke, men jeg får den ganske rimelig da, så går jo ann å ha mye morro med den før den tar kveld går jeg ut i fra.. :) hehe.. Har fått totalbredde og bredde mellom de piggene på bladfjærfestene, så er bare å prøve å få målt rett og slett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda skjønner det godt.. men som jeg også sier.. ALT etter bruken.. til en bil man bare skal ha det morro med så trenger man ikke de DYYRESTE delene.. da blir det bare ENDA dyrere når noe går sundt, og det har det en tendens til å gjøre på gamle ræggerbiler! ;D

Legg ut noen bilder av bilen her da? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda skjønner det godt.. men som jeg også sier.. ALT etter bruken.. til en bil man bare skal ha det morro med så trenger man ikke de DYYRESTE delene.. da blir det bare ENDA dyrere når noe går sundt, og det har det en tendens til å gjøre på gamle ræggerbiler! ;D

Legg ut noen bilder av bilen her da? :D

Jepp, helt enig.. På denne type "prosjekt" som uansett ikke skal bli noen dyr originalbil, så er det mest mulig morro for pengene som gjelder.. :)

Skal se om jeg finner noen bilder som jeg kan legge ut.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakakslingen fra Diplomat passer IKKE på en Dart. Bakakslingen på Darten er 55.6 tommer bredd mens akslingen på Diplomaten er 58,5 tommer så den blir for bred. En 8-1/4 aksling skal tåle ca 400 hk. Har ikke prøv med mer litt over 300 hk selv.

Oki, takk for det svaret..! Du vet kanskje da om innmaten er overflyttbar..? Å kjøpe en ny brmes/sperre blir vel fort noen lapper, og det har jeg ikke nå.. Er mye annet som er prioritert først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tenkte det var bare å gjøre det selv jeg.. Er vel sikkert bedre å kike seg litt om etter en 8 3/4" med sperre da.. :)

en 8,3/4 begynner å koste litt for tiden da.. så det kan lønne seg og forhøre seg om det blir billigere å skifte innmaten, eller å sette inn en ny 8,3/4.. sistnevnte vokser heller ikke på trær..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en 8,3/4 begynner å koste litt for tiden da.. så det kan lønne seg og forhøre seg om det blir billigere å skifte innmaten, eller å sette inn en ny 8,3/4.. sistnevnte vokser heller ikke på trær..

Hadde tilbud om en her til 7-8k.. Så ja, de koster.. Men for den summen får man kanskje sperreinnmat til min, pluss sterkere drivaksler..? Eller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tilbud om en her til 7-8k.. Så ja, de koster.. Men for den summen får man kanskje sperreinnmat til min, pluss sterkere drivaksler..? Eller..?

ja det vil jeg tro du får.. dreiv å sendte noen mailer med en fyr som hadde noe slikt.. hvis du vil kan jeg sende deg en PM med mailen han`s osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det vil jeg tro du får.. dreiv å sendte noen mailer med en fyr som hadde noe slikt.. hvis du vil kan jeg sende deg en PM med mailen han`s osv?

Var det brukt, privat og grei pris, så er jeg kanskje intreressert ja.. Men er det firma, så er det egentli ikke så nøye.. :) Men takk uansett..! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. det er nokk firma ja.. de var visst brukte, men overhalte, og prisene på varene var ganske bra iforrhold til hva det koster nytt..

Men da kan det være interessant..!! Tenkte på nytt fra firma jeg skjønner du.. :) Det er i utgangspunktet ikke aktuelt nå.. Send over da om du gidder.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider