bonsaii Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 Hei. Har noen av dere, eller kjenner dere noen som har, en KE2x, Ke3x godkjent med overnevnte motor? Er interessert i å vite litt om denne prosessen. Har fått tak i en 100% intakt KE30 jeg kanskje kunne tenke meg å bygge om. På en måte blir det blitt synd også da..? Blir glad for alle innspill vedr. dette temaet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 søker du litt på google eller her i forumet så finner du dette beskrevet mange ganger. Her er litt av hva jeg fant på nettet: http://forums.toymods.org.au/index.php?t=msg&th=45255&rid=&S=195e03e2188b614b6947ef4d41936bc0 eller rett på søket: http://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=4a-ge+ke30&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8 Men angående ombygging.. Det ER synd å bygge om en 100% strøken KE30, da disse begynner å bli sjeldne. Selv om de ikke er så utrolig spennende å kjøre (har hatt en selv) så vil verdien på et strøkent eksemplar bli fin med årene :) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bonsaii Skrevet November 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 Takk for svar! Tenkte mer på om noen har klart å få denne comboen godkjent, hvilke krav som stilles mhp. bremser, styring, karosseri osv. ihht. norsk regelverk. Hvordan det gjøres rent teknisk er greit nok.. Thanks.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 Uh.. sorry ;) Tror du uansett må starte med å kontakte biltilsynet. Vil tro at om du bruker en høvelig donorbil som allerede er godkjent i norge så er du godt på vei. Evt så må du sikkert dokumentere at delene du bruker holder mål, spes bremser. Motoren er uansett nyere enn bilen så den biten løser seg lett. Bilen er også så gammel at det ikke vil involvere noen avgifter heller mhp på økt ytelse. Men, jeg overlater scenen til de som faktisk HAR bygget om sine Corollaer.. :) Det er forresten en bruker her (som også frekventerer http://www.tscn.no) som driver med en KE20 og en 3S-GTE. Kanskje han dropper et par linjer her. Vet og om en med en KE2x og 2T-G som er godkjent (er jeg rimelig sikker på) som du finner på tscn. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.