Gå til innhold

Sugekopp: TOYOTA MONSTERLUX prosjekt

Ranger emnet

sugekopp

Anbefalte innlegg

• Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bakfjor1.jpg

bakfjer3.jpg

Full overhaling av akslene!... Skiver.lagere, klosser, tetninger, foringer, stikkaksler ALT! Det var fullstendig havari i forakslen jeg kjøpte!

frontskiver.jpg

Bilde006.jpg

axelrep.jpg

hjuloppheng.jpg

Alt av deler ble dermed pulverlakkert hos OPEMS pulverlakk.! her snakker vi onkli lakkering og ikke slik industri sak som holder ca 1mnd før det ruster!

lakkertestyrestag.jpg

lakkertecalipere.jpg

beadlockfelg.jpg

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare å finne godstolen.

He he, det skal ikke mye til å fyre opp deg "sugekopp".

Hilux`n din er sikkert rå den, har dessverre ikke fått sett den i "action". Har sett ombyggingen på div andre forum.

Stå på videre :D

Volvo 945 LT

Volvo 242 L - 2,6L N/A "Go bilen"

Volvo V70 TDI - www.garaget.org

Volvo 242 B20 - Til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså.... TROMLER!! det kan man ha på volkswagen og slikt!

bil med såpass stor hjul... merk dere.. 78KG pr hjul! må ha skikkelige bremser!!

Stiv aksel har originalt single skiver med 4pod calipere.. De skivene er nå fløttet BAK på bilen med de caliperne, mens ca 4 pod caliperne og ventilerte skivene fra IFS akslen er satt forran!

Tromlene bak er fjernet og som sagt erstattet med skiver!

bakaksel1.jpg

calipertest.jpg

calipertest2.jpg

nav_fres.jpg

Hpim1387.jpg

Hpim1392.jpg

skivebak.jpg

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J-A-E stemmer. det skal ikke mye til. men nå har ikke jeg fyra meg opp... jeg er bare DRIT lei av å høre de samme komentarene hele tiden! folk tror det kun finnes en type bil i verden.. det gjør det ikke det finnes alltid ting som er bedre!

VAG gutta påstår jo heletiden av golf er best i verden... men det dukker jo stadig opp en sur lada no sted som bedre! right:=)

Som sagt i action er det ikke mange som har sett da dere skjeldent eller aldri er på offroad treff. men video kan man finne et sted på nett. video og bilder sier i grunn lite.. noe slikt MÅ bare oppleves!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overheng er kansje kult på lastebiler... Men på en bil som skal opp sylskarpe vinkler skal helst være så kort som mulig i ræva.. derfor var det frem med vinkel slipern igjen.. ca 23cm var vekk!!!

Bilde020.jpg

Bilde021.jpg

WARN frihjulsnav og MX6 dempre med hydrogentanker er på plass!

Bilde005.jpg

mx6.jpg

Da har vi satt sammen bilen så den væffal klarte å rulle ut av verkstedet! og det var klart for første FLEX-TEST! Denne teste går ut på å kjøre opp en vinklet rampe eller i dette tilfelle bruke en truck. og løfte så høyt helt til det motsatte hjulet begynner å reise seg.. Man skal ha 3 hjul på bakken! eller til det velter:) løfter du bak kan du løfte begge bakhjula fra EN side helt til bilen står lodresett.. forran vil den sannsynlig velte hvis begge hjula er oppe. pga vekta/motor.

Selv med helt nye stive fjærer klarte vi jaggu å løfte hjulet en hel dekk høyde.. i dette tilfellet lånte jeg med 36" dekk.. tror det er ca 92cm fra bakken og til dekket!

Hpim1410.jpg

Hpim1409.jpg

Hpim1411.jpg

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det av gårde til EKSOS MARIUS for å lage meg sidepipes til kjerra:)

luxhenger.jpg

Dsc_0048.jpg

Dsc_0027.jpg

Dsc_0032.jpg

Da var det på tide med breddere... Glassfiber, ca 15cm pr skjerm!

rdl_skjerm1.jpg

Bilde012.jpg

Og av gårde til lakkering!!

hilux_lakk2.jpg

ETter lakkeringa måtte jeg jo sette på plass alle rutene.. da fikk alle rutene 75% 3m film på seg!.. kler den blanke svarte lakken:)

vindu.jpg

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute på landet for å teste kjerra til skogs, her skrur monapus en siste finish før vi kan herjeløs!

Bilde0001.jpg

Hvem er størst:)

Bilde00011.jpg

Motormessig er det forntmontert IC, åpent filter, frieksos sidepipes, oppjustert dieselpumpe, og gått opp fra 0.7 til 1.2bar i ladetrykk!

sinnsyk lyd!

Hpim0481.jpg

Bilde0scx06.jpg

Da var det jo på tide med reklame.. Surfa litt på nettet og kom over denne.. FG monster RC saken.. da fikk jeg en idee..

fg_monster_truck_rtr_06007r.jpg

Bilde001-2.jpg

Bilde006-1.jpg

montert.jpg

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider