Gå til innhold

Sugekopp: TOYOTA MONSTERLUX prosjekt

Ranger emnet

sugekopp

Anbefalte innlegg

• Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

J-A-E der viser det jo bare atter en gang hvor uviten du er...

Har du sett denne i forhold til en AT med 38" hjul? jeg kan bare si det slik at jeg har ca 50cm mere panserhøyde.. for å ikke nevne bakke klaring.... og atter en gang FLEKS....... noe at biler ikke eier for en femmer.. Om du har vært på gatebil i juni, da jeg stilte ut luxen hadde jeg det ene bakhjulet på tror jeg 6 paller, og fortsatt 3 andre hjul i bakken... her hadde en AT bil veltet for lengst..

Du er bare hjernevasket som alle de andre på offroad.no. nå må folk inse at det finnes kjøretøy som er langt mere perverse enn de bilene der..

Eneste jeg MISUNNER AT biler for er at de har skilter og er lovlige... Men nå er jo det som kjent at de fleset "originale" puslebiler lovlige.. det brutale må kjøre på supra skilter...!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da får jeg vel begynne å introdusere bilen litt da!.

Dette er da som sagt en 2000mod Toyota hilux, motor er 2.4TD sak.

Slik så bilen ut før jeg gjorde NOE som helst med den!

bodylift.jpg

Men det stoppet ikke der visst... Som alle andre gutter med dilla på offroadere måtte man jo ha større hjul...!

her satte jeg på 36" dekk med 3" bodylift!

Hpim0598.jpg

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det stoppet jo ikke der heller..

Etter å ha vært en liten tur innom http://www.bgnor.no eller 4x4butikken som det også heter, og ble kjent med holer'n... Begynte den gutten sakte men sikkert å tømme lommeboka mi med øya sine!

Jeg gikk inn for å handle et ALLPRO SAS kit.. Solid axle swap altså.

Poenget er at IFS er bare bedritent!

det må fjernes og erstattes med stiv foraksel og bladfjærer!

deler1.jpg

Slik så det ut etter å ha demontert bærearmer og torsjonsstaver etc.

ifs.jpg

ifs2.jpg

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luxen har blitt helt sinnsykt grom, høyde, fleks og utseende har blitt helt perverst... Ser litt annerledes ut nå, en når jeg var hos deg på våren og titta... Stå på videre og ikke gi deg før den har fått hvite plater:D

Øyvind

1993 Audi S2 coupe

2000 Audi A4 1.9TDI sedan

X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT

X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var det i gang!.. for seint til å snu!

Etter ca 8 kappe skiver, 3slipeskiver og litt plasmaskjærer.. så det slik ut! ALL GONE!

sliptifs.jpg

Da er det på tide med å feste den nye traversen!

travers1.jpg

travers2.jpg

Når traversen var på plass, var det på tide å borre i ramma!. Der måtte det et gjennomgående hull på ca 60mm om jeg ikke husker helt feil! Det var det en dreid cylinder som skulle gjennom for å helsveises, slik at foringer til sjaklene kunne festes!

hyttefeste.jpg

bakfestefront.jpg

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk øyvind.. den ser HELT annerledes ut:) Bare å ta seg en tur bortom for å sitte på en dag nåt snøen kommer...! nå er det desverre for seint til å kjøre særlig mere trial, da det er for glatt på de bratteste vegga! men det var en opplevelse NIKDEV fikk være med på... Uheldigvis røk det no bolter på styringa den dagen!.. men kjerra er snart klar igjen!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når traversen og frontfjærene var på plass. måtte jeg da prøvemontere frontakslen, så jeg visste hvor demperne skulle være. Deretter sveiset jeg SHOCK HOOPS..

grunnetfront.jpg

frontferdig.jpg

Front akslen stammer da fra en 1986mod hilux, begge akslene måtte overhales for fullt, diffene ble drevet om og montert ARB luft sperrer i, samt at front akslen ble modifisert en del!

hjulopphengdemont.jpg

fjerpabygg.jpg

axelkapp.jpg

Drevinga og montasje av ARB ble gjort arne "bækken" som er helt rå innen dette faget!

Hpim1545.jpg

Hpim1546.jpg

Hpim1562.jpg

Hpim1565.jpg

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider