Gå til innhold

Sugekopp: TOYOTA MONSTERLUX prosjekt

Ranger emnet


sugekopp

Anbefalte innlegg

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mye lakk strøk med. i en av løypene mange ikke tørte. nettop av visse grunner lente jeg intil et tre hele veien fra A stolpa til jeg passerte med planet:) hehe

 

Er ingen snø her ennå. men bremsene er væffal kalre.. kjørte dem inn i dag på bukkene.. griper som faen.. håper bare de nye dekka mine kommer i løpet av uka. med nye felger:)

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det av gårde til EKSOS MARIUS for å lage meg sidepipes til kjerra:)

luxhenger.jpg

HAHA! Galskap!! Bra du "kom tilbake" på bilforumet..

Takk for sist!! (Drift battle)

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa. liten update!

i helgen var jeg vært ute å skremt litt plastikk på norske veier!

bilen er ferdig satt sammen og med nytt bremse system som funker JÆVLI mye bedre enn forrige. er jeg endelig klar til å leke meg litt!

 

Hpim1615.jpg

 

Hpim1618.jpg

 

Nye skiver og allpro calipere bak!

Hpim1590.jpg

 

Kun stålomspunde slanger på hele bilen!

Hpim1616.jpg

 

Nye calipere og rør forran også!

Hpim1607.jpg

 

Bytta ut cossie el bremsepumpa med original bremsekraftforsterker av vakum typen. med Landcruiser mastercylinder. som er bregnet på skiver bak!

Hpim1620.jpg

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av UBRUKELIG LAV lav port og innkjørsel har jeg den mest komiske måten å få ut bilen på.. Dekka bak på tappes til felgen. Front hjula må av og forstillnga hviles på en jekk! Deretter fester jeg bilen i krana og drar den ut med krana mens den ruller på jekken.

 

Den må ca halv meter på utsiden av porten for at jeg skal kunne løfte den fritt! for å klare det måtte jeg rulle jekken ut på grusen ved hjel av planker!

 

Når den var langt nokk ute var det å løfte til jekken var løs. og til jeg da kunne dra den helt ut og løfte i vei:)

 

deretter montere hjula......... SIRKUS!

 

Hpim1609.jpg

 

Hpim1614.jpg

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RUxxy. Velting skjer ikke med mindre jeg VIL det i skauen.

 

Da jeg kjørte svinndal trophy 2006 var jeg stadig på grensa.

Og da oppdaget jeg hvor mye som EGENTLIG skal til for å velte no slikt!

Nettop poengert med trial kasser er å kjøre sakte som mulig over terrenget så du selv kan styre bilens vekt i forhold til terreng. om du plutselig spinner til eller får en skikkelig smell på et av jhula spretter bilen opp og du ligger på sia før du vet ordet av det

 

Jeg og kjerringa holdt p åå velte den da jeg skled sidelengs med hjula ned en skråning og når hjula plutselig tokk tak i en stein så gikk bare hele venstre sia opp i lufta! Venstre balhjulet mitt var så godt som 160 over bakken. hadde jeg gått ut av bilen hadde den garantert gått rundt. alt vi hvilte på var høyre forhjul mot den steinen!:)

 

Ikke glem at selv om bilen er så jævli høy er den både breiere enn originalt og hjula veier jo 80kg/stk! det hjelper en del på stabiliteten!

 

Men jeg kan lett provosere bilen opp på wheelie hvis jeg kjører på gata. men da må jeg bare justere inn demperen på det stiveste:)

 

Denne rundkjøringa er STOR"! her kjørte jeg nesten halve jævlen på 2 hjul!

Bilder%20003.jpg

 

Oppstarten.

kjøre 3dje giret. få fart. legge brått inn og clutche ut akkurat som at jeg skal legge breit.

Han vil da sleppe litt og når han får tak så vil den reise seg på bakhjula. og da må jeg provosere den frem med rattet for å få vekta forran til å gi etter!

Bilder%20001.jpg

 

Bilder%20002.jpg

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår