Gå til innhold

Brukt "old-school" utstyr, legg inn kjøpetips!

Ranger emnet

ePiFaNT

Anbefalte innlegg

RFR serien til Rockford er vel den siste serien de hadde med skikkelige elementer.. Skikkelig show element når man kan sette en 1/2 liters boks ned i luftehullet :-D

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor gammel skal stereo væra for og bli kalt oldschool? Når det gjelder bil er som ofte oldschool mellom 50-80tallet osv.....Mye at stereoen er fra slutten av 90 tallet. Så...Hva må til for at bilstereo skal kalles oldschool?

tja, 98 og eldre, da fantes det mye gromt hvertfall :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anlegget mitt består av:

Denon DCA-800

2 stk Boston Pro 10.5F

Boston Pro 5.4 frontsett

Denon DCT-1000R

Og et gult Optima da... De ble vel solgt på 90 tallet også...

glenn10.jpg

spark5.jpg

bronn12.jpg

inni.jpg

Ser så vidt kickpanelene nede på gulvet der...

Hvis det er noen som har Phoenix Gold M serier liggende og slenge.. Gi meg et hint :) Trenger til bruksgolfen...

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bildet/linken viser en firekanaler - min er en tokanaler. Utsendet på forsterkeren er ellers helt likt. Pioneer logoen på forsterkeren lyser under drift. Tror heller ikke bildet viser en "Class A" forsterker som min er - hvis det skulle gi en litt annen

"innmat" i forsterkeren...

http://ampguts.realmofexcursion.com/Pioneer_GM-X904/

Tusen takk for et evt. svar Matador!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, faktisk en god forsterker den :) hørte den og overraskende naturlig og klar lyd i mellomtone/diskant. Ellers er de merkelig nok litt for "svake" til krevende subb drift. Kvaliteten på kompenentene er godt over gjennomsnittet men ICne kunne vært av bedre kvalitet... den 2 kanaleren du har, har nok samme power del men siden 2 kanaleren jobber med høyere hvile strømm så forbruker mer effekt men til gjengjeld gir deg bedre lyd... ;) -de "fleste" bilforstererkere av klasse A jobber i "ekte klasse A" bare opptil 2-5watts effekt, over dette så går de over til vanlig klasse A/B ;) -sørg for å ha god med kjøling på den forsterkeren da jeg har reparet en del av de pga at de blir for varme og det blir mange dårlige loddninger etterhver og da går gjerne flere ting siden disse kretsløsninger er DC koblet hele veien ;)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven! Dagens gode nyhet...!:) Har egentlig tenkt å bruke forsterkeren på ett sett 6x9 tommere i min Mercedes 230e 91 mod(skal sette inn for- sterkeren/høytalerene til sommeren). Har ett sett JBL Decade T595L liggende..

Har en mistanke om at JBL'ene ikke akkurat passer Pioneer'n(litt for rå lyd i JBL'ene kanskje)??

Noen andre forslag til dugelige høytalere til pioneer'n..

Takker og bukker for svar!:)

Mvh

Lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kvalitets frontsett 2-3 veis ville fungert utmerket på den ampen, bare lyd siganturen på frontsettet ikke er av skrikende type fungerer fint med den slanke og kontante lyden fra ampen -helst tekstil dommer- ;)

å bruke den med JBL 6x9 er for dumt da de JBLene har en del heving i mellomtone/diskant område og da vil bli for slittsom og skrikende topp register... :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider