Gå til innhold

Brukt "old-school" utstyr, legg inn kjøpetips!

Ranger emnet

ePiFaNT

Anbefalte innlegg

de ser ganske råe de, men finnes noen av de her til lands?? forresten: gratis med EQn fantis :driving selv får jeg nøye meg med gamle analoge AudioControl -har 4stk av de :) og 2 av de skal inn i pendler bilen fram til varme vær da den bilen skal bygges ordentlig.

Det finnes i hvertfall 2 stk som jeg vet om. Ubrukte, og ligger i ett skap :)

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

okei, da blir de vel brukt en gang eller solgt :) vet dere åsen type konverter er i DEQ30?? og får man justert volumen om man kjører direkt inn med digital signal?? -bare lurer da dette stoppet meg fra å kjøpe den du kjøpte epifant ;)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matador: husker ikke hvilke konvertere som sitter i sånn i farta, men det kan finnes ut. Mener du D/A eller A/D-konverterne forresten?

Man kan stille volumet om man bruker digital inn/analog ut ja, men det kan vel bli småproblematisk å montere DEQ-en en plass man når den fra førersetet :D Regner med jeg kommer til å gå for et Alps-pot e.l.

Man kan såklart bruke analog inn/ut og kun bruke den som en ren EQ. Mulig lydkvaliteten vil bli dårligere enn digital inn/analog ut, men man får jo uansett med seg fordelen av EQ-en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

self tenkte på Dig inn og analog ut ;) da den analoge inngangen blir konvertert til digital og jeg tror EQ foregår i digital domene for så konverteres igjen -dt er det mest logisk siden den processoren vær tenkt å være så innovative :) men synes merkelig at det plutselig ble det slutt på de. Kunne du ta noen bilder av innmaten epifant?? hadde vært noe det :happyhappy:

tenkte du å bruke en passiv potmeter i utgangen?? da påvirker du ut/inngangs impedanse... men det vet du sikker :) Alps er "god shit" det :) bare sørg for at den er av plastik og lukket type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra manualen:

Digital input section:

The digital input section uses a Professional Grade S/PDIF reciever. It uses the same recievers used in high-end home audio and professional applications.The DEQ 30 supports 44.1 khz and 48 khz sampling frequencies and both TOSLINK and COAX digital inputs.

Analog output section:

The analog output section uses dual wide dynamic range 18 bit continous bitstream auto calibration digital-to-analog converters (made by Philips) with 192 times oversampling. It has low total harmonic distortion devoid of crossover distortion and incorporates digital de-emphasis. The DEQ 30 har both RCA and Balanced (Mini-XLR) outputs. The output voltage is 4V rms for the RCA outputs and 8V rms (4V rms per phase) for a balanced system.

Det beste jeg fikk til med dårlig belysning og kompaktkamera:

DSCF0432.jpg

DSCF0430.jpg

DSCF0431-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke dette en salgstråd, forsåvidt ikke hjemmehifi tråd heller :D

Men, har litt utstyr som kunne tenkt seg et nytt hjem.

Golden Tube SE40

EAR 864

Electrocompaniet EMC-1

Confluense Cantilene

Kimber Monokll XL

REL Strata sub

Har også en Rega vinylsnurrer som giis bort hvis noen er interesert i noe over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste jeg fikk til med dårlig belysning og kompaktkamera:

Pokker ta deg.. Nå ble jeg nysjerrig på hva min inneholder så nå måtte jeg demontere den og knipse noen bilder.. Skal få litt strøm på batteriet så skal jeg få overført de og lagt de ut

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se her da.. (Trykk på bildet for større visning)

IMG_3393.th.JPG

IMG_3398.th.JPG

IMG_3400.th.JPG

IMG_3401.th.JPG

IMG_3402.th.JPG

IMG_3403.th.JPG

IMG_3404.th.JPG

IMG_3405.th.JPG

IMG_3406.th.JPG

Hva forskjellen er på denne og den forrige vet jeg ikke enda, men det letteste å se er vel at Jeg har rødt printkort på min Concept 97.2 og det er grønt på den DEQ30.. :coplight

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den du har lars ser ut til å være en nyere versjon og kompeneten (de rosa kondisene) er mer "velydende" ellers har du en avskjermings skinne mellom utgangene/digital delen som ikke fantis har, ellers har også din analog utgangen overflate motstander som har bedre støy/signal forhold enn de vanlige :) power delen er bedre filtrer og -selv om layouten er den samme :) men for all del, tror disse eq ene er ganske så bra som de sier :) skulle nok kjøpt den og prøvd selv ja :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jaggu jeg må få malt printkortet mitt. Enkelte på Hifisentralen vil vel også prøve å overbevise meg om at jeg burde fjerne all plasten på kondisene og dyppe hele saken i linolje :D

PS: Hva F*** er pluss, jord og remoteutganger på disse sakene? Har du noen form for merking på din, herr Engen? På min står det nada, ikke engang i instruksjonsboken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, og linoljen må være kaldt presset av jomfru lepper og under full måne... da vil du ha kommet et stk på vei til den "sanne lyden" :driving

hvis du bruker ohmeter så kan du finne ut + ved å sette den ene pinnen til sikringen og den tilkobling som gir 0 ohm er pluss... og den største kondisen nærmest sikringen er avkoblings kondis for 12 inn og den metal delen overst er minus så setter du den ene pinnen og måler 0 ohm til tilkobling som er minus ;) -remote er den som ikke gir noe respons eventuelt måler mer enn 1000ohm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jaggu jeg må få malt printkortet mitt. Enkelte på Hifisentralen vil vel også prøve å overbevise meg om at jeg burde fjerne all plasten på kondisene og dyppe hele saken i linolje :D

Neida, du må dyppe 0,27mm ulltråd i linolje å surre dem 7 og en kvart gang rundt inngangsterminalene.

Også må du dekke til fronten med filt!:thumb

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Hva F*** er pluss, jord og remoteutganger på disse sakene? Har du noen form for merking på din, herr Engen? På min står det nada, ikke engang i instruksjonsboken...

Klart jeg har merking på min, har jo luksus utgaven :win +12v er nærmest toslink utgangen, etterfulgt av negative og de to siste er remote. 1 inn fra spilleren og 1 ut til forsterker.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant