Gå til innhold

Corolla i bilcross?

Ranger emnet

Superthomas

Anbefalte innlegg

Jepp er en 1600 twincam (den "legendariske" 4age)...

Bruker folk som kjører bilcross med FWD å bruke diffbrems av noe slag? Blir vel noe ukjørbar om den sveises?

Bare det at det allerede er alt for få igjen av de der :(

Det er så sant som det er sagt, men siden ingen viser interresse for å kjøpe bilen så er det jo bedre enn å kjøre den på dynga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp er en 1600 twincam (den "legendariske" 4age)...

Bruker folk som kjører bilcross med FWD å bruke diffbrems av noe slag? Blir vel noe ukjørbar om den sveises?

Det er så sant som det er sagt, men siden ingen viser interresse for å kjøpe bilen så er det jo bedre enn å kjøre den på dynga

de jeg kjenner som kjører corrolla kjører uten sperre..og dem tar faktisk noen starter uten sperre:D.. men sveiset sperre pleier å være en fordel, og det er mange som har det på fwd også... bra det er den derre 1600 twincam, for herregud som det går i forrhold til masse annet i bilcross...

jeg har klarte hvertfall ikke å holde følge med kenneth kristiansen sin.. men det gjorde ingen andre på løpet heller da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tips en av dem om denne da :D , vel og merke om du vil ha mer motstand... hehe. Asconaen er vel raskere på grusen, men blei skikkelig overasket over potensialet i denne når jeg prøvde den første gang. Kort i girene, og den drar fremdeles fint over 100 på 2. gir (turtall baby!)

Får dessverre ikke anledning til å bygge den om selv, da det ikke finnes plass å oppbevare herligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en ypperlig bilcross bil.

Liten lett, og drar godt. De motorene der er villige til det meste. Kost på deg skikkelig gode grusdekk, og kost på deg en skikkelig sperre, samt juster camberen framme, så har du bil som trekker seg til seier etter seier.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tips en av dem om denne da :D , vel og merke om du vil ha mer motstand... hehe. Asconaen er vel raskere på grusen, men blei skikkelig overasket over potensialet i denne når jeg prøvde den første gang. Kort i girene, og den drar fremdeles fint over 100 på 2. gir (turtall baby!)

Får dessverre ikke anledning til å bygge den om selv, da det ikke finnes plass å oppbevare herligheten.

tviler på at dem vil dra fra drammen og til kristiansand for å kjøpe corolla.. og de jeg kjenner har bilene klarer for sesongen nå uansett... men om jeg hører en som trenger så skal jeg tipse om den:D...

ascona'n er en go'bil på grus den..men corolla'n ekke no dårligere..... jaa det er skremmende som dem egentlig går.. og faen, dem tåler ALT(og da mener jeg A.L.T).. kenneth kristiansen sin corolla har gått hele 2006 i både junior og senior, vær eneste helg det har vært løp og bilen kjøres hardt konstant og på turtallsperra konstant... lever fint og flott enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Kost på deg skikkelig gode grusdekk, og kost på deg en skikkelig sperre, samt juster camberen framme, så har du bil som trekker seg til seier etter seier.

gullabo grushjul eller yokohama om man driter peng og sveiset sperre er mer enn nok på disse

kjenner en som har planer om nye kvass-kammer og høvling og porting, trur det vil gå stygt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

Gammel tråd men... Den Corollaen som var på autodb var min. Den var ekstrem, motoren holdt i 3 Sesonger uten at noe gikk galt. Jeg hadde ikke sveist diff så jeg tok vanligvis ikke starten men den gikk så godt på slettene og i svingene at jeg tok de fleste. Fikk 4-palleplasser i vikedal (1 første og 3 tredje) og 2. plass i vikedalscupen i 2006 1 poeng bak en trimma 240. Corolla med 4A-GE motor er absolutt å anbefale.

060402_BCjunior.jpg

XboxLive Gametag: K0ppit

Lenke til kommentar
Del på andre sider