Gå til innhold

En dag på strippen Gardermoen, hva syns "vi"

Ranger emnet


morten

Anbefalte innlegg

Originally posted by marius

 

jess...! jeg kunne tenke meg noe sånt noe...! det ser ut som den har potensiale for raske tider...

 

 

Finnes det noe klasse for biler med motor fra det enkelte merke..?

 

Eks en mazda med en mazda motor

 

En Dodge med en dogde motor? osv...

 

Den kan nok gå fort med en sintere motor, for etter det jeg har sett hittil fungerer chassiet perfekt. Tidene varierer vel ikke mer enn ca. 15/100.

 

ET BA er nok den klassen som passer best. Der bestemmer føreren seg på forhånd hvor fort det skal kjøres, kjører du fortere er det bare å justere "Dial-In" etterhvert, kryper du under 10 sek., er det bare å klasse opp til ET BE.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Silverboy

Må si meg helt enig med deg på alle punkter der (første innlegg)... Imponert som F over Volvo'ne...

 

NOen som vet hva som er gjort med den grønne og de røde 850'ne?? Noen som husker web adressen som sto i bakvinduet til den grønne?

 

Eneste som var håpløst var 12sec regelen, og at vi ikke fikk opp noen tid på siste draget til Robban... :(

 

Uten at jeg har sett noen av de bilene du sikter til så kan jeg nok tenke meg at det har vært hos disse gutta og fått gjort litt med bilene sine. De er forresten de hotteste for tiden.. For vi som kjører Volvo med alu. motor....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

*grmpf* sto jo ikke no spennede der jo....

for det første hadde de ikke noen kule trimkitt oppgitt... og alle de bilene som var no kule under "kundbiler" sto det ikke bilde av, eller effekt, eller hva som var gjort... så da var man jo like langt :(

De er ikke så flinke med oppdatering av hjemmesiden, men før den ble som den er nå. Hadde de kitt til bilen min på ca.350hk det er bra

 

Og til dissa 5'era hadde de nesten opp til 400hk...

 

Kanskje det kommer mere ettervært??? Hvem vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

hmm.. husker vel ikke sånn ca hva de 400hk kitene kostet??

Lurer litt på hvor mye man må regne med å legge ut for å dra ut en 400hk av nye R AWD'n skjønner du...

De kommer nok til å bil go venn med deg hvis du kommer med det. Skal vi se det er jo de gamle motorene de tar ut mest har jeg lest meg til, kitte kosta da.. 110 - 130 tusen mener jeg.. For det ble ca.80000 for kitte til S40'in sin T4 motor....

 

Så det er jo en slomp, men det er sikkert vært det... hehehehehe Vet ikke om det var med noe annet også i det kitte til V70'in.

 

P.S

Kan jo hende motoren er for ny så de ikke har nok info enda, men alt kommer vel med litt tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Compom

okij, men hvem pokker var han geeken som overtok for Jan Erik???

gass gass gass...:ssip:

 

Det var Richard, som driver Pony Parts (http://www.ponyparts.no/), og har drevet med street (il)legal i lang tid.

 

Ingen premie for å gjette hvilken bil han kjører/kjørte :-)

 

(jeg synes han er morsom å høre på, og han kan *mye* om amerikanske biler -- dog; av og til blir det litt mye repetesjon, jeg lurer litt på hvor mange ganger han har sagt «hør på giringa til Lars Erik nå!» - greit at mannen girer som en helt, men :-)

 

 

Personlig ble jeg mest imponert over grevlingene fra Sverige, og de norske amcarene og Killingberg sin Escort MKI -- synd at så mange av de påståtte verstingbilene sørpå glimret med sitt fravær... (ok; de boblene gikk noe jævlig også :-)

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mitt første rattlås-racing stevne noensinne og det fristet til gjentakelse!!!Må si jeg ble mektig imponert over mange biler!!!Det gikk ganske kjapt unna med bilene også,ikke noe særlig venting.Arrangørene skal ha all ære!!!Satser på å bli med på litt rattlås-racing til neste år med Audien min,kommer vel ikke til å bli så langt etter den hvite 80 quattroen.Sågodt som samme bil og mest sannsynlig nesten samme effekten også.Men det er jo i starten det meste ligger,time will show :D

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Audi quattro turbo

Det var mitt første rattlås-racing stevne noensinne og det fristet til gjentakelse!!!Må si jeg ble mektig imponert over mange biler!!!Det gikk ganske kjapt unna med bilene også,ikke noe særlig venting.Arrangørene skal ha all ære!!!Satser på å bli med på litt rattlås-racing til neste år med Audien min,kommer vel ikke til å bli så langt etter den hvite 80 quattroen.Sågodt som samme bil og mest sannsynlig nesten samme effekten også.Men det er jo i starten det meste ligger,time will show :D

 

Hvis det frister til gjentakelse, bør du ta en tur på Gardermoen Raceway 2-4 August. Da er det EM-runde i Dragracing for både sykler og biler, da stiller ca. 200 biler og 60 sykler på startstreken.

 

Enig i at det gikk kjapt unna. Venting på grunn av sanering av banen kan ikke unngås, men jeg tror faktisk det var mer sanering nå, enn under "Summer Nat's" 1 og 2 juni, da hadde vi i gjennomsnitt ca. 30 sekunder mellom hver start.

 

Det har så vidt blitt snakket om og kjøre et Street Legal stevne til i høst, men det er ikke bestemt noe enda. Er litt usikkert om vi klarer det på så kort tid, da blir i såfall ikke banen så glatt som den var nå.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by raboc

 

Det var Richard, som driver Pony Parts (http://www.ponyparts.no/), og har drevet med street (il)legal i lang tid.

 

Ingen premie for å gjette hvilken bil han kjører/kjørte :-)

Er det noen premie for å gjette hvilken bil mora hans kjørte?

 

synd at så mange av de påståtte verstingbilene sørpå glimret med sitt fravær... (ok; de boblene gikk noe jævlig også :-)

 

Dette er ikke noe nytt, i de 28 åra jeg har interressert meg for Dragracing, har det alltid vært sånn at de som har verstingbiler eller sykler ikke tør kjøre mot klokka. [dukker] :)

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bjørn Vidar Pedersen

 

Det har så vidt blitt snakket om og kjøre et Street Legal stevne til i høst, men det er ikke bestemt noe enda. Er litt usikkert om vi klarer det på så kort tid, da blir i såfall ikke banen så glatt som den var nå.

 

402 eller 201 meter?

 

Utrolig så mye bedre et slik stevne glir når man har seperat «retur lane», men det gikk imponerende raskt i allefall. Virket som de fleste som kjørte hadde relativ god forstårelse av hvordan ting virker også :-)

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår