Credit Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Driver å vurderer en 1986 Z-28 med en småtrimmet 305 og manuell. HVa er typiske feil på disse? Hva bør man være obs på? Hvor er det typisk att disse ruster? det er rust i den ene kanalen, rundt dørlåsen, og ved den ene bakskjermen, og et lite hull i gulvet. Noen andre steder disse typisk ruster? Har hørt at manuellen i disse bilene ikke er særlig glad i trimmede motorer, stemmer dette? selger har byttet : bremseklosser og skiver. Satt inn nytt innsug og forgasser. Satt på nye lister på bakluken og rundt dørene/taket men ikke den halvmeteren på selve t-taket. Byttet termostat, byttet viften, byttet starter. Fordeleren ble byttet samtidig med forgasseren. men bilen trenger en ny hovedbremsesylinder. Hva heter dette på engelsk og hvor mye ca ligger de på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
culsmog Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 kan kun svare deg på det siste.. det heter (brake) master cylinder men viss du ringer til aarnes amerikanske bildeler så er det trolig beste pris i norge.. dette er en ganske standard del Siter Mine biler: Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal) Chrysler Neon 1995 (amcarneon) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camarogeddon Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 skavisee. Et av de mest typiske stedene for rust på disse bilene er bakskjermer, men spesielt den indre falsen mellom innerskjermen og karosseriet, bak hjulet. altså ikke falsen mellom selve skjermen og innerskjerm, men mellom innerskjerm og bunnplata. Pleier å være det første stedet jeg ser på disse bilene. Det stemmer også at den orginale t5 kassa ikke er kjent for å takle så altfor mye, i hvertfall ikke så mye "kreativ" kjøring. hovedbremsesylinder koster fint lite.. som culsmog sa så er den biten veldig standard. vær oppmerksom på at bilene har selvbærende karosseri fra midten og bakover, så rust har mere å si enn på en rammebil ellers fordømt morsomme biler som faktisk kan like en sving eller to.. -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 http://www.rockauto.com/ er en god kilde til billige deler om man gidder å vente litt. Priseksempel på -84 mod med 4bbl 305 vin-kode h: Overhalt mastercylinder uten retur av brukt mastercylinder: med skiver bak: $26.59 med tromler bak: $33.79 Ny ACDelco: med skiver bak: $152.79 med tromler bak: $196.79 Overhalingssett: Raybestos, med skiver bak: $19.04 Raybestos, med tromler bak: $26.99 ACDelco, med skiver bak: $24.79 ACDelco, med tromler bak: $37.79 Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Credit Skrevet November 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Takk for svar. Da blir det det å se på bil til helgen vist alt klaffer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Credit Skrevet November 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Da var bilen besiktiget og der var rust,rust og atter rust, i alle hjulbuer, i falsen mellom innerskjermen og karosseriet, passasjerdøren var rustet igjennom, ca 15 cm langt hull på innersiden av høyre kanal, hull i gulv etter lekk t-top, rustet bremseskive forran så den trakk som pokker til venstre så fort man bremset, litt lakkrust her og der. Virket som girkassa var vanskelig å få i gir enkelte ganger, spess i andregir men det kan ha noe med att jeg ikke er vant til kasse/clutch Ellers var interiøret shabby med en stor rift i førersetet. Ellers fant jeg ingen store tekniske feil men bremseskiver må byttes forran, hovedbremsesylinderen , og h framskjem men den medfølger. Med tanke på att jeg ikke disponer eget verksted er det vel egentlig bare å styre unna? Kom ikke gjennom EU pga rusten i kanalen og att hovedbremsesylinderen var gåen. Ellers var den en fryd å kjøre og folk snudde seg der den kom durende. Så da er det bare å leite videre, har mest lyst på manuell med er vel få 3 gen f-body med det i norge som ikke er seksere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 uff, dette var kjipt å høre creedit! Var jo egentlig det vi regnet med, men man vet jo aldri! Da får vi bare holde øya oppe. Skal sjekke med noen kontakter jeg har som mulig har noe spesielt ståendes her på Nesodden. Har hørt noen rykter sjø! Skal sjekke litt videre utover uka Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Du kan forresten sjekke ut http://www.transamworld.com der du ser hvor mange som kom med 8er og manuell i de forskjellige årene. Er kun T/A, men da får du hvertfall en viss peil Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camarogeddon Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Hørtes definitivt ut som en bil som var moden for å dele ut drivverket sitt, og dumpe karrosseriet ja. spesielt hvis du ikke har verkstedplass, så høres dette ut som å ta seg en god del meter med vann over hodet. I det hele tatt så er det ikke det helt brutale antallet med manuelle biler som er tatt inn... for det første så fikk du aldri 350 kombinert med t5 kassa (for svak). og selv bak 305en så var disse kjent for å dø på seg.. det mange i dag gjør, er å mate inn en t56 fra en 4-gen f-body bak en 350 i disse bilene. Man får jo ferdige kits med bitene du trenger for å mate en slik kasse inn i en 3-gen f-body. (har ikke utført dette selv, men er plenty med diskusjon og artikler rundt dette på TGO. det kan jo hende du finner en i landet med dette oppsettet. selv har jeg tenkt sterkt på å gjøre dette selv, da jeg tror det rett og slett hadde vært fordømt morro :) men er begrenset mulighet som student. Vær forresten obs, det er endel forskjeller mellom t5 kassene montert på 6-erene og de montert på 305 8-erene, slik at det desverre ikke er bare å handle en bil med t5 og sekser, og låre inn en standard chevy SB. -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Credit Skrevet November 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 camarogeddon: vet du noe om sykdomstegn på t-5 kassene som er lett og oppdage ved kjøp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camarogeddon Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Nei, ikke spesifikt akkurat hva som er sykdomstegn. har selv holdt meg unna de kassene akkurat pga ryktet om dårlig holdbarhet, pluss det faktum at det ofte står litt puslete motorer foran. Et kjapt søk på TGO gir litt info, men de fleste prater om slitt synkronisering. Men som tidligere sagt, så virker det som om kassene egentlig klarer seg fint, så lenge man kjører sånn passe sivilisert. Men sjansen for havari ved litt bomming og div er tydeligvis endel høyere. men har som sagt ingen erfaring selv med disse girkassene, dessverre. -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.