Gå til innhold

Problem med kjøling

Ranger emnet

saabowner

Anbefalte innlegg

Har et problem med at bilen går seg varm på tomgang. Det kommer heller sjeldent varmluft fra varmeapparatet også. Det er litt lite kjølevann også. Når bilen er kald ligger nivået litt under minimumstreken. Når bilen blir god og varm, synker nivået ytterligere.

Siden det ikke vil bli varme i kupeen og at motoren går varm, vil det ikke da være naturlig at det er temrmostaten som er defekt? Eller kan det være andre ting? Greia er at når jeg fyller opp med kjølevæske til max merket og tar meg en liten kjøretur på 5 min, så har vannet sunket til det nivået det var på før fylling. Men har ingen alvorlige kjølevannslekkasjer heller, bare ei dårlig pakning en plass som det pipler litt. Den har vært slik siden ifjor vinter og ikke hadd noe problemer med det.

Så hva kan være galt? Noe så bagatellmessig som termostaten? Skal prøve å skifte denne i løpet av kort tid.

BMW 520i, 89mod.

- Opel Ascona 1.6S, 86mod. -- solgt

- Saab900i (saabrina), 89mod. -- spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme problemet på en av mine tidligere biler... at kjølevesken bare ble borte... da var det topp-pakningen som var problemet :S Vet ikke om det kan være noe annet på denne motoren jeg...

men termostaten drikker vel ikke kjøleveske? for all del, kan være det som er grunnen til at det aldri blir varmt i bilen for alt jeg vet, men det forklarer ikke hvordan vannet blir borte... sjekk topppakninga di..

Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda*

Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti

Lenke til kommentar
Del på andre sider