Gå til innhold

Hvordan bygge subkasse i reservehjulsbrønn?

Ranger emnet

tomas72

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tenkte å montere "nytt" anlegg i konebilen, en Nissan Micra fra 95, og siden det ikke akkurat er god plass i bagasjerommet ville jeg forsøke å montere subben ned i resevehjulsbrønnen. Jeg har en 10" Earthquake sub som er ca 5 år gammel og en Zapco forsterker til å drive den.

Hvordan bør jeg gå fram? Må jeg bygge hel kasse nedi brønnen, eller går det an å dempe med byggeskum eller lignende, for så å tilpasse et "lokk" over? Støpe glassfiber nedi går vel også, men det virker som litt mye jobb.

Skal også montere nytt frontsett, men der tror jeg at jeg har kontroll :)

Setter pris på råd og gjerne linker til step-by-step

Mvh Tomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke enklest å ta en stor pressening bit, og så støpe glassfiber over? Virker som det er veldig lett med glassfiber.

Det blir bunnen og så tar du en plate over, og skrur den inn i glassfiberen og støper så plata fast til resten av glassfiberet.

Jeg ville gjort det slik.

Senere hvis du vil fjerne basskassen så kan du bare rive glassfiberen ut, og presseningen beskytter jo alt annet.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke enklest å ta en stor pressening bit, og så støpe glassfiber over? Virker som det er veldig lett med glassfiber.

Kan man stå ute nå å holde på med glassfiber, eller blir det for kaldt? Kunne vært gøy å prøve.

Det blir bunnen og så tar du en plate over, og skrur den inn i glassfiberen og støper så plata fast til resten av glassfiberet.

Ville du støpt det fast i en ramme, for så å skru topp-plata på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider