Gulbrandsen_Racing Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Fikk Air/Fuel måler her om dagen. Koblet den opp, og hva skjer? Jo her følger ett lite videoklipp. Er dette normalt? På slutten på filmen står jeg på tomgang.. Er dette normalt? Syns det virka litt rart, for den forsvant jo ut av måleren liksom.. Koblet riktig? (Kobla på den kabelen fra lambda'n som var aleine..) Er en 240 med 2.3 innsprut.. Kan lambda'n min være ødelagt? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 dette er ikke rett... veit ikke hva som er galt men det skal ikke oppføre seg sånn.. Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Kan måleren eller lambda-sonden være ødelagt? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 hva er lambda egentli? Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Kobla du deg inn på den som er i bilen fra før eller kobla du opp en egen? Hvilket merke er det? Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Reset: Lambda måler eksostemperatur og syre-innholdet i eksosen, og den sender da ett signal til hjernen i bilen, som da finner ut om bilen får for lite(for mye/akkurat nok bensin.. Mustang95: Kobla meg på den kabelen som er alene, på den orginale lambda'en. (Helt sikkert Bosch-lambda..) Det var 3 kabler, 2 som var "sammen" (Jeg mener det er strøm til lambda'n) og 1 som var helt alene. Det er vel den som går til hjernen med signalet? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Reset: http://sv.wikipedia.org/wiki/Lambdasond Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Hvis det er den orginale lamdaen du bruker, er det en narrowband lambda, og den virker dårlig til å lese av HVOR mye for mye eller lite bensin maskinen din får. den sier nemlig kun om den får for mye eller for lite, ikke HVOR mye for lite eller HVOR mye for mye. Til det må du ha en bredbandslambda sonde, og de er dyrere enn den du har Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Sånn som du har koblet det er ikke like nøyaktig som med en egen lambda måler. Why do I need a wide band A/F sensor? I can buy a kit that ties into my factory oxygen sensor for a lot less money. A typical production vehicle uses oxygen sensors that have a very narrow resolution. When you are cruising / idling (closed loop), the vehicle is concerned with maintaining an A/F ratio of 14.7 (stoich). When you put your foot on the floor and go into power enrichment (open loop), the factory sensors do not have enough resolution to tell you an exact A/F ratio. Any system that ties in to the factory oxygen sensors can only tell you if you are richer or leaner than 14.7 Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Mustang85: Ja, men det er jo rart at den skal danse sånn som den gjør og da.. Kan jeg handle kun bredbåndslambda, og koble den opp til A/F-målern? EDIT: Hvor finner jeg billigste bredbåndslambda'n? :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Om du leser om hvordan den virker så skal den danse litt ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 aha:) ok, takker for svar:) Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Om du leser om hvordan den virker så skal den danse litt ;) Jada, men se på filmen da, den danser jo på tomgang og.. og når jeg kjører med ett konstant "gassläge".. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 billig bredbandslambda får du fra nord amerika, der har staten bestemt at allt som har med "avgassrenjøring" skal være billigt. jeg kjøpte nettopp bredbandslambda til 80 dollar :) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Jada, men se på filmen da, den danser jo på tomgang og.. og når jeg kjører med ett konstant "gassläge".. Helt normalt. Faktisk reagerer jeg på at den veksler så sakte mellom fet/mager, men det kan være den fancy målern som har lang responstid. Hvis du leser av motordata på en nyere bil (diagnoseutstyr), ser du at lambda-spenningen flyr opp og ned i ett sett. Og du oppi her som skrev at lambda/O2 føleren måler "syre" i eksosen, syre på svensk er oksygen, som er det som faktisk blir målt. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg