Gå til innhold

Lambda-sond måler..?

Ranger emnet

Gulbrandsen_Racing

Anbefalte innlegg

Som nevnt over skal lambdamåleren gå konstant mellom fet - tynn når du står på tomgang, dette er normalt. For meg ser det ut som den fungerer som den skal, men at den har noe treig reaksjonstid eller samplingsrate. Vanligvis går lambdaen til fet når du trykker på og deretter rett over til tynn når du slipper av gassen igjen, men dersome reaksjonstida er dårlig så får du et resultat som vist på filmsnutten din :)

Og til de av dere som har kjøpt billig bredband (wideband O2) i USA, hva, hvor og hvilken har dere kjøpt? Er på utkikk etter en selv da jeg er møkk lei NbO2'n min og dens unøyaktighet

-- 3000GT VR-4 --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over skal lambdamåleren gå konstant mellom fet - tynn når du står på tomgang, dette er normalt. For meg ser det ut som den fungerer som den skal, men at den har noe treig reaksjonstid eller samplingsrate. Vanligvis går lambdaen til fet når du trykker på og deretter rett over til tynn når du slipper av gassen igjen, men dersome reaksjonstida er dårlig så får du et resultat som vist på filmsnutten din :)

Og til de av dere som har kjøpt billig bredband (wideband O2) i USA, hva, hvor og hvilken har dere kjøpt? Er på utkikk etter en selv da jeg er møkk lei NbO2'n min og dens unøyaktighet

Jeg har kjøpt "WideBand Commander", den kan lagre log eller så kan man koble en bærbar/pc via USB og se live hva som skjer. Det følger med alt som trengs, jeg fikk til og med en kabel for mye :)

Folk må huse at man får det man betaler for. Kjøp noe billig og det funker, men ikke fult så bra, kjøper man noe "dyrt" funker det ihvertfall sånn det skal. Er ihvertfall noe jeg har lært og det kan til og med være billigere å kjøpe en dyr ting enn å kjøpe flere billige som ikke virker som de skal som i lengden blir mye dyrere enn den "dyre"

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt "WideBand Commander", den kan lagre log eller så kan man koble en bærbar/pc via USB og se live hva som skjer. Det følger med alt som trengs, jeg fikk til og med en kabel for mye :)

Folk må huse at man får det man betaler for. Kjøp noe billig og det funker, men ikke fult så bra, kjøper man noe "dyrt" funker det ihvertfall sånn det skal. Er ihvertfall noe jeg har lært og det kan til og med være billigere å kjøpe en dyr ting enn å kjøpe flere billige som ikke virker som de skal som i lengden blir mye dyrere enn den "dyre"

lambdaen er en Bosch LSU4, så det er ikke noe drit, den er bare grisebillig i nord amerika.

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VolksWagen dealers in North America sell a Bosch LSU4 wide band sensor for a ~$30. However this sensor is only inexpensive when purchased from North American sources. The Bosch part number is 0 258 007 057 or 0 258 007 058 (these are the same sensor, but they have leads of different length), and it can be purchased as a VW part number 021-906-262-B.

The LSU4 uses a six wire connector. The matching connector is VW part number 1JO-973-733 (~$2.92). The wire terminals are part numbers 000-797-133, 000-797-133A, and 000-797-225 (3 required, ~$2ea.).

You can buy Bosch LSU4 O2 sensors from http://www.1stvwparts.com using the VW part number. An application for this sensor is a 2002 VolksWagen GTI 1.8L, front O2 sensor.

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider