Gå til innhold

Batteriet tapper seg?

Ranger emnet

Doser_86

Anbefalte innlegg

Batteriet mitt er tomt for strøm etter at bilen har stått et par dager. Noen som vet om noen kjente ting som tapper batteriet?

Mvh

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket om det er nok batterivann i alle cellene og spenning på batteriet når du starter(startmotoren går)?

Har blått maxima batteri, så det skulle ikke være noe problem. det har ikke vert utlada mange ganger heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant som Kremt sier.

Hvis du måler på batteriet ditt og multimeteret ditt viser 12,3 eller lavere er det så godt som utlada..

Da hjelper det ikke med bare starthejlp og kjøre frem og tilbake til jobben.

Skru av hettene på cellene og sett det til lading over natta, HVis batteriet ikke er så gammalt og ikke hatt så mange utladinger burde dette holde..

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått Maxima batteri er gele batteri. De tåler mange utladninger! Derfor de er populære bilstereo batterier. Tror nok ikke batteriet er problemet. Er noe som bruker strøm hele tiden i tillfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du nettopp mekka anlegg?

Ved mine tidligere biler når jeg var ny på anlegg kobla jeg et par ganger feil sånn at batteriet tømte etter to dager ca..Når jeg prøvde å koble om og fiksa det slutta problemet..

HVIS du er litt ny i kobling av anlegg, eller bare har gjort en tilfeldig feil..KAN det være det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du nettopp mekka anlegg?

Ved mine tidligere biler når jeg var ny på anlegg kobla jeg et par ganger feil sånn at batteriet tømte etter to dager ca..Når jeg prøvde å koble om og fiksa det slutta problemet..

HVIS du er litt ny i kobling av anlegg, eller bare har gjort en tilfeldig feil..KAN det være det! ;)

Jeg har kobla mye annlegg! men kan selvfølgelig være en feil jeg har gjort. men er en stund siden jeg la opp annlegget, og den kunne stå mange dager uten at den tappet seg. er noe som har kommet i senere tid.

får ta å feilsøke litt i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet mitt er tomt for strøm etter at bilen har stått et par dager. Noen som vet om noen kjente ting som tapper batteriet?

Mvh

Hiver meg på jeg, har akkurat samme problem... og jeg har sjekket batteri og alt, eneste som står strøm på er en liten digital klokke uten lys...

(Er ikke meningen å stjele tråden :))

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på jeg, har akkurat samme problem... og jeg har sjekket batteri og alt, eneste som står strøm på er en liten digital klokke uten lys...

(Er ikke meningen å stjele tråden :))

Det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem.

Takk :) Kanskje dette er ett sånt Fredrikstad/Sarp problem ? hehe

Et som er rart på min er at dynamoen fungerer, voltregultatoren er bra/ny og bilen lader riktig når det er riktig menge strøm på batteri... har testet batteri på alle mulig måter også...:(

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hadde samme problem på Golfen min, var ene remote kablen til den ene forsterkeren som var dårlig så forsterkeren sto på hele tiden. Sjekka dette?

Hvis ikke kan det være bare at batteriet rett og slett har blitt dårlig.. Hvis det har gått tom, ladet opp osv. mange ganger. Bytta det selv for en stund siden etter 1.uke parkert på gardemoen med alle lys på.. hehe

Kjøpte Nytt Varta batteri.

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem på Golfen min, var ene remote kablen til den ene forsterkeren som var dårlig så forsterkeren sto på hele tiden. Sjekka dette?

Hvis ikke kan det være bare at batteriet rett og slett har blitt dårlig.. Hvis det har gått tom, ladet opp osv. mange ganger. Bytta det selv for en stund siden etter 1.uke parkert på gardemoen med alle lys på.. hehe

Hatt samme problem som deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka remoten i sta. forsterkeren står ikke på hele tiden, men takk for forslaget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider