Gå til innhold

Batteriet tapper seg?

Ranger emnet


Doser_86

Anbefalte innlegg

har du kondensator, så prøv å kople den ut noen dager. Når de er defekte så tapper de bilen

 

Jeg har, men er ikke kobla opp ennå. hehe

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da kan du sjekke jording, er den dårlig så lader bilen dårlig.

Sjekk også ladespenning. Helst 13,8-14V.

Min gamle jetta leverte kun 12,9V og den hadde jeg samme problemet med. Resulatet ble en defekt celle på batteriet. Så jeg måtte bytte børster på dynamo og batteri.

 

Annen ting du kan er på kople av pluss polen når alt er slått av og kople et Amper meter imellom for å måle hvor mye strøm som går når alt er slått av.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da kan du sjekke jording, er den dårlig så lader bilen dårlig.

Sjekk også ladespenning. Helst 13,8-14V.

Min gamle jetta leverte kun 12,9V og den hadde jeg samme problemet med. Resulatet ble en defekt celle på batteriet. Så jeg måtte bytte børster på dynamo og batteri.

 

Annen ting du kan er på kople av pluss polen når alt er slått av og kople et Amper meter imellom for å måle hvor mye strøm som går når alt er slått av.

 

Skal sjekke spenning på batteriet. Tor dynamoen lader bra, for om jeg startet den med startkabler når batteriet er helt tomt og kjører en tur på 10min, så er det nok strøm til at den kan stå 2dager med nok strøm til å starte bilen.

jeg skal sjekke om det kan være bryteren til lyset i hanskerommet som kanskje gjør at det tapper seg. jeg har nemlig satt inn en omformer (med bryter som bryter strømmen) bak hanskerommet. pga dårlig plass gikk den bryteren til helvette når jeg trua på plass hanskerommet. jeg tror kanskje at den står på hele tiden nå, og det er det som forårsaker problemet

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har du prøvd å topplade batteriet?

 

Tommelfinger regel: Batteri må være minimum 80% fulladet før at en dynamo kan holde det vedlike.

 

Under 80% vil dynamoen kun lade nok til å forsyne bilen med driftsstrøm og ikke lade opp cellene nok til at du har til en vanskelig "kaldstart".

 

Jeg mener at krypstrøm eller den bryteren du snakker om tapper ditt batteri til det punkt at du akkurat ikke har nok saft, men hadde batteriet vært toppladet kunne dynamoen på en mer effektiv måte holdet batteriet ditt toppladet.

 

Kur:1) børst alle hoved poler /kontakter smør med batteri polfett (Mot krypstrøm)

 

2) fiks den bryteren du snakker om.

 

3)topplad batteriet ditt.

 

 

Da skal alt være i orden. Håper jeg:-)

 

Hvis ikke , stikk innom din lokale bosch service verksted . Dem tar mer enn gjerne en gratis test på dynamoen og batteriet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår