Gå til innhold

Klarer denne forsterkeren å drive denne 3000w subwooferen?

Ranger emnet

Anderslien

Anbefalte innlegg

Jeg skal kanskje kjøpe meg enda en ny subwoofer. Jeg har ikke lyst til å bytte ut forsterkeren da jeg akkurat har kjøpt den også. Jeg har en Pioneer GM-7100 800w forsterker. Den yter 360w RMS i 2ohm og 250w RMS i 4ohm. Jeg kjører nå to stk subwoofere på 350w RMS på den. Det fungerer veldig bra. Men for å spare plass, fant jeg en annen subwoofer. Denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309991

Så jeg lurer på om forsterkeren min klarer å drive den alene? Vil jeg få like mye bass som jeg har nå? (har en 12" Sony Xplod og en 12" Gas).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok ikke få mer bass siden du bytter to elementer mot ett, men du vil helt sikkert få en bedre bass. Men det finnes en bråte alternativer som er like aktuelle som den Pioneer modellen. Det står ikke noe om det er 2 eller 4 ohm. Men du bør hvertfall kjøpe en bass som er 2x4 ohm eller 1x2 ohm for å få forsterkeren din til yte best mulig.

Ta en titt på Soundstream PCW-12 eller PW-12L, begge svært gode elementer som ikke krever alt for stor forsterker og spiller meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok ikke få mer bass siden du bytter to elementer mot ett, men du vil helt sikkert få en bedre bass. Men det finnes en bråte alternativer som er like aktuelle som den Pioneer modellen. Det står ikke noe om det er 2 eller 4 ohm. Men du bør hvertfall kjøpe en bass som er 2x4 ohm eller 1x2 ohm for å få forsterkeren din til yte best mulig.

Ta en titt på Soundstream PCW-12 eller PW-12L, begge svært gode elementer som ikke krever alt for stor forsterker og spiller meget bra.

Jeg vet ikke om de er noe bedre enn den ene Sony Xplod 12" jeg har men...

Grunnen til at jeg kanskje vil bytte, er fordi jeg tenker litt på plassen, og jeg tenker på at jeg må gå til innkjøp av en til Sony Xplod til 1099kr, eller å kjøpe en sånn Pioneer subwoofer (funnet brukt til 1200kr med kasse). Så du tror det blir mindre bass, men finere bass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om de er noe bedre enn den ene Sony Xplod 12" jeg har men...

Grunnen til at jeg kanskje vil bytte, er fordi jeg tenker litt på plassen, og jeg tenker på at jeg må gå til innkjøp av en til Sony Xplod til 1099kr, eller å kjøpe en sånn Pioneer subwoofer (funnet brukt til 1200kr med kasse). Så du tror det blir mindre bass, men finere bass?

Det blir ikke mer bass med ett element enn to, men du kan nok få mer trykk og pen lyd, men det kommer an på bil, kasse osv. Det må du nesten bare prøve. Men 1200,- for den bassen med kasse kan jo ikke være ille, om det er en ok kasse som ikke ser helt jalla ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke mer bass med ett element enn to, men du kan nok få mer trykk og pen lyd, men det kommer an på bil, kasse osv. Det må du nesten bare prøve. Men 1200,- for den bassen med kasse kan jo ikke være ille, om det er en ok kasse som ikke ser helt jalla ut:)

Kassa vil jeg nok bygge om uansett. Den var ikke trekt i filt eller noe så. Skal prøve å få kjøpt den uten kasse, så lager jeg det selv. Men jeg vet ikke helt jeg... Er jo plassbesparende å ha kun en, men jeg har jo fått det til ganske fint baki der nå så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassa vil jeg nok bygge om uansett. Den var ikke trekt i filt eller noe så. Skal prøve å få kjøpt den uten kasse, så lager jeg det selv. Men jeg vet ikke helt jeg... Er jo plassbesparende å ha kun en, men jeg har jo fått det til ganske fint baki der nå så..

Du får heller finne noen elementer som passer bra til de kassene du allerede har, så slipper du å bygge om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok heller tippet mot to av disse hvis du ikke vil bytte amp.

http://www.pioneer.no/no/products/25/130/201/TS-W306DVC/index.html

Og deretter litt typisk komplett.no info om 3004 subben

Nominell (RMS) utgangseffekt 1000 watt

Maks. utgangseffekt 3000 watt

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok heller tippet mot to av disse hvis du ikke vil bytte amp.

http://www.pioneer.no/no/products/25/130/201/TS-W306DVC/index.html

Og deretter litt typisk komplett.no info om 3004 subben

Nominell (RMS) utgangseffekt 1000 watt

Maks. utgangseffekt 3000 watt

Jeg vil ikke bruke så mye penger på det, så blir uaktuelt å kjøpe to sånne nye hvertfall. Har ikke funnet noen sånne brukte enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider