Gå til innhold

Noen som kjener til denne? -Tønsberg

Ranger emnet


Hans

Anbefalte innlegg

Den eneste likheten er at man bruker 150000.

 

Forskjellen er litt tricky å forklare, men det er likevel mer i det å bruke 20 % av innkjøpspris på modifikasjoner, og å bruke 7500% av innkjøpsprisen på modifikasjoner.

 

Argumenter gjerne, men det er det.

 

Akkurat hvor høy innkjøpsprisen til en bil er har ingenting og si hvis man liker den og har lyst til og modifisere den, og selv om 240en er billig i innkjøp så er det ikke mer ekstremt og bruke 150.000 kroner i modifikasjoner på den enn en bil som koster 10 ganger mer og kjøpe inn.

-1994 Opel Corsa 1.4 Swing

-2000 Yamaha TDR 125

x1987 Volvo 240 GL

x1985 Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg forstår hva du mener. Men jeg har ingenting i mot 240. Jeg liker 240er, spesielt om de bygges pene.

 

Men det er fortsatt galskap å bruk 150k på å bygge om en 240, om du ikke er rik, et firma eller.. gal. :P

 

Et tegn på galskap er at du ikke innrømmer det selv:D

 

Bil er uansett en dyr hobby, og deler er ikke billige uansett hvor dyr bilen er.

-1994 Opel Corsa 1.4 Swing

-2000 Yamaha TDR 125

x1987 Volvo 240 GL

x1985 Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del av sjarmen, ja. Men om jeg ikke var latterlig rik, ville jeg aldri finne på å bruke så mye på en 240. 50000 kunne jeg gått med på, om jeg gikk inn for å lage noe som bare var mitt, men 150000 er i mine øyne litt for galt. :P

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg tenkte på å fikse for rundt 50.. Kommer nok nærmere 100-150 selv..

Baller fort på seg når man skal ha det beste av alt ;)..

 

Uansett, folk er forskjellige.. Må innrømme at hvis han kisen ved Holmestrand har brukt 150k på sin bil, da har han tabbet seg ut.. Kan bygge MYE råere bil til den prisen.. Men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del av sjarmen, ja. Men om jeg ikke var latterlig rik, ville jeg aldri finne på å bruke så mye på en 240. 50000 kunne jeg gått med på, om jeg gikk inn for å lage noe som bare var mitt, men 150000 er i mine øyne litt for galt. :P

 

Jojo, men du har nok en eller annen bil som du kunne tenkt deg og bruke store mengder med penger på du også.

-1994 Opel Corsa 1.4 Swing

-2000 Yamaha TDR 125

x1987 Volvo 240 GL

x1985 Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så sprøtt med det, er jo akkurat det samme som og bruke 150.000 på f.eks en Skyline.

 

 

Det sprø er at Skylinen ville tatt 240 selv om det hadde vært hjemlengsel, rulle grus og kjøtt kaker til midag..... :D:D:D

 

Såvidt jeg ser er det ikke noe Ekstraordinært med den 240?? Det er det nødt til og være skal 240 være tøft.. finnes eksempler på det på forumet.. vis de noen gang blir ferdige da... :D

 

Skyline til 150000kr er mye bane bil til penga vil jeg påstå.. tror kansje ikke den 240 er det sånn den står nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sprø er at Skylinen ville tatt 240 selv om det hadde vært hjemlengsel, rulle grus og kjøtt kaker til midag..... :D:D:D

 

Såvidt jeg ser er det ikke noe Ekstraordinært med den 240?? Det er det nødt til og være skal 240 være tøft.. finnes eksempler på det på forumet.. vis de noen gang blir ferdige da... :D

 

Skyline til 150000kr er mye bane bil til penga vil jeg påstå.. tror kansje ikke den 240 er det sånn den står nå..

 

Nå brukte jeg Skyline som et eksempel på en annen bil man kan bruke mye penger på, jeg har aldri sammenlinget de to bilene.

 

Og det at 240en ikke er noe ekstraordinært kommer helt ann på øynene som ser, jeg snur meg som regel etter helt standard 240er som kjører forbi. Men en Skyline gidder jeg ikke og titte på engang, men det er som sagt min smak, selv om folk synes den er relativ sær.

-1994 Opel Corsa 1.4 Swing

-2000 Yamaha TDR 125

x1987 Volvo 240 GL

x1985 Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sprø er at Skylinen ville tatt 240 selv om det hadde vært hjemlengsel, rulle grus og kjøtt kaker til midag..... :D:D:D

 

Såvidt jeg ser er det ikke noe Ekstraordinært med den 240?? Det er det nødt til og være skal 240 være tøft.. finnes eksempler på det på forumet.. vis de noen gang blir ferdige da... :D

 

Skyline til 150000kr er mye bane bil til penga vil jeg påstå.. tror kansje ikke den 240 er det sånn den står nå..

 

Det den bilen mangler er vel kun understell..

 

Ville påstå at en bil med opp mot 400hk og godt understell klarer å takle en Skyline jeg men..

 

 

 

Tror du virkelig ikke at f.eks mitt oppsett med Bilstein Club Sport, Lesjaförs og superflex poly holder seg på veien? Og når jeg får motor klar og... Tror du virkelig at en original Skyline slår det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig ikke at f.eks mitt oppsett med Bilstein Club Sport, Lesjaförs og superflex poly holder seg på veien? Og når jeg får motor klar og... Tror du virkelig at en original Skyline slår det da?

 

Det spørs om den ikke gjør det gitt. Hvilken modell snakker du om?

 

Og glem ikke, den beste modifikasjonen er føreren ;)

 

En annen ting, Skyline kostet faktisk £50k da R34 var til salgs i England.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

True eirik.. True.. Sjaføren har mye å si.. Men en original skyline, GT-R, samme om det er R32-33-34.. Vet at det er STOR forskjell på stivhet..

 

Men Skyline er nok ikke såååå freshe som mange skal ha det til.. Er mellom 250-320 originalt i dem, og de er faktisk ikke dønn stive ifra fabrikk.. Men men..

 

Trodde du var mot japcrap jeg da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

True eirik.. True.. Sjaføren har mye å si.. Men en original skyline, GT-R, samme om det er R32-33-34.. Vet at det er STOR forskjell på stivhet..

 

Men Skyline er nok ikke såååå freshe som mange skal ha det til.. Er mellom 250-320 originalt i dem, og de er faktisk ikke dønn stive ifra fabrikk.. Men men..

 

Trodde du var mot japcrap jeg da ;)

 

Nei, det er dessverre begrenset hva Nissan kan gjøre med Skyline rett og slett fordi at selv om det er en entusiastbil, skal den i utgangspunktet kunne kjøres hver dag. Det innebærer kjøring på motorveier, på svingete veier, i 30-soner (grøss) og på grus (grøss). Derfor kan den enkelt og greit ikke bli for stiv eller for hardcore på noen annen måte.

 

Derimot purists som oss kan bygge understellet slik vi vil ha det, fordi vi bygger for oss og ikke en kundegruppe mellom 18 og 50 år som skal kunne håndtere bilen uten problemer.

 

Men ta Mitsubishi Lancer Evolution MR istedenfor. Den har originalt Bilstein-dempere, for eksempel. Det må da være en match for en oppstivet 240?

 

Og jeg har ingenting imot Japanske biler i seg selv, og det er kun i få tilfeller en Japansk bil blir Japcrap, men det hender dessverre. Og dét er jeg imot.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår