Gå til innhold

Sjekke om dynamoen lader??

Ranger emnet


Ja__9

Anbefalte innlegg

Det er samma da.. lettere å komme til på batteriet.. husk at dynamoen er kobla på batteriet

 

 

 

Joa.. Nå vet ikke jeg hva slags bil det er snakk om her.. men sjansen for at den lader 14.4volt på batteriet er liten. du får en mere nøyaktig måling av DyNAMOEN når du måler rett på den.. Fordi Kablene, jording er for dårlig til at det er 14,4volt på batteriet.. dette gjelder i alle fall på eldre biler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa.. Nå vet ikke jeg hva slags bil det er snakk om her.. men sjansen for at den lader 14.4volt på batteriet er liten. du får en mere nøyaktig måling av DyNAMOEN når du måler rett på den.. Fordi Kablene, jording er for dårlig til at det er 14,4volt på batteriet.. dette gjelder i alle fall på eldre biler..

 

Jeg har da 14,4 volt på batteriet... 1985 mod v740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa.. Nå vet ikke jeg hva slags bil det er snakk om her.. men sjansen for at den lader 14.4volt på batteriet er liten. du får en mere nøyaktig måling av DyNAMOEN når du måler rett på den.. Fordi Kablene, jording er for dårlig til at det er 14,4volt på batteriet.. dette gjelder i alle fall på eldre biler..

 

 

hmmm.. målte på volveen 240 fra 1981 i sommer og etter jeg bytta ledningen til motoren målte nøyaktig det samme rett på dynamon som på batteriet, jeg målte da 14,3 Volt.

 

Selvsagt bør jording etc. vare i bra stand før det lader sikkelig..

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var det mye tull ball og snikk snakk..

 

mål hvor mange volt batteriet ditt gir når motoren ikke sviver. så husker du det.

 

start bilen og mål hvor mange volt det er da. hvis det er ett par volt mere så lader den.

 

Om det er veksel spenning så ville du fått en merkelig bil det kan jeg love deg,og eneste måten du kunne fått det på var om du hadde fått en kortsluttning sånn at minst to av diodene gikk fløyten (er vanligvis 4 i en likeretter) og du hadde nok ikke klart og måle veksel strøm om instrumentet var innstilt på likestrøm.

 

edit: er ikke alle biler som lader 14,5 volt og det er ikke alle biler osm ahr 12 volt på batteriet.. ex mazdaen min lader 13 volt eller noe slikt og har normal spenning ut i fra batteriet på 11 volt tror jeg det var.. det er bare tall så lenge de ikke blir himmela små.

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår