Gå til innhold

Hvilket effektanlegg gir best lyd (og effekt)?

Ranger emnet


NixGolf

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg Golf 2 1.8 90 mod og lurer på hvilket effektanlegg mener dere er best? Har hatt Simons i andre biler, men det ga ikke noen rå lyd synes jeg...

 

Lurer også på hva som er best av nytt konfilter eller nytt innsatsfilter og borring av luftfilterboksen?

 

Takk for svar!

 

 

Supersprint er jo et bra alternativ når det gjelder eksos (Lyd og føll), men kan fort bli litt dyrt om du skal ha noe mer en bare bakpotten, som i dette tilefellet ser slik ut. Kan her også anbefale Remus.

 

For å velge noe mer økonomisk og som lager lyd av seg vil jeg anbefale DTM bakbotte og effektrør frem til manifold. Dette får du på f.eks autospar. Skal du i tillegg spandere et nytt grenrør/manifold på bilen, så kan du sjekke ut det de selger hos Raceland. Ca. pris på alt dette rundt 5-6 000.

O Saab 900S (1997 - Bruksbil)

X VW Golf 2 GT (1988 - Delebil)

X Volvo 940GL (1991 - Bruksbil)

X Volvo 740GL (1989 - Bruksbil)

X Opel Omega 2.0 16v (1997 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.8 Sport (1985 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.6 GL (1990 - Bruksbil)
X VW Golf 2 GTI 8v (1985 - Delebil)
O VW Golf 2 1.6 CL (1986/87 - Ombygd til GTI)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang luftfilter:

 

regner med at du har monojet! dvs at du da har mulighet for konfilter, men vil anbefale deg å glemme den tanken.. erfaringsvis så har jeg lært dette om konfilter på en golf med monojet:

 

1. Stygg båååp lyd

2. Høyere bensinforbruk (dette kommer av at en sugebil VIL helst ha litt motstnad når den suger luft)

3. Stor sjans for at bilen fryser i innsuget

 

dette er som sagt erfaringer jeg selv har med konfilter på min 91monojet

 

selv har jeg borra ut noen store høl i luftfilterboksen samt at jeg har satt inn et GREEN innsatsfilter

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang luftfilter:

 

regner med at du har monojet! dvs at du da har mulighet for konfilter, men vil anbefale deg å glemme den tanken.. erfaringsvis så har jeg lært dette om konfilter på en golf med monojet:

 

1. Stygg båååp lyd

2. Høyere bensinforbruk (dette kommer av at en sugebil VIL helst ha litt motstnad når den suger luft)

 

 

angående nr 2: det som gjør at bensinforbruket kan gå opp noe er pga monojetronic/motronic ikke har luftmasseføler men lufttemp giver, dette gjør at den ikke greier å regulere luft/bensinblanding riktig om du setter på et annet filter enn orginalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår