Gå til innhold

Starter ikke...

Ranger emnet

strand00

Anbefalte innlegg

Jeg har fått problemer med å starte bilen...

Bilen drar rundt på starteren, men tenner ikke.

Jeg har gnist på pluggene, har sjekket bensin pumpe, bensinfilter, fordelerlokk og rotor... alt dette virker som det skal. Kan det være coilen?

Edit:

Det er en Mitsubishi Colt 1.5 1990 model.

Jeg har byttet fordelerlokk, rotor og coil i dag men forstatt starter ikke bilen.

Motoren gir fra seg ett lite "brumm" innimellom også.

Lampen "check engine" lyser også forresten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer ann på hvilken bil det er snakk om. Prøv med startgass. Starten den ikke da, er det tenning som er problemet. Jeg hadde samme problem med en bil en gang. Da var det for lav spenning på batteriet som gjorde at bilen ikke klarte å starte, satt på startkabler å den startet med en gang, men jeg tror ikke det er problemet her....

fsc.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan love deg at selv om det er gnist på pluggen så trenger ikke pluggen nødvendig vis antenne bensinen, det har jeg erfart selv!

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått problemer med å starte bilen...

Bilen drar rundt på starteren, men tenner ikke.

Jeg har gnist på pluggene, har sjekket bensin pumpe, bensinfilter, fordelerlokk og rotor... alt dette virker som det skal. Kan det være coilen?

Har du sjekket at det faktisk kommer bensin fram til dysene da ? Jeg ser du har sjekket pumpe og filter osv, men sjekk at det kommer bensin fram til fuelrail'en...

Mvh

Ps: Åssen bil snakker vi om ?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider