Gå til innhold

Politiet prøver å lure meg for 1250,- <> noen råd?

Ranger emnet

Golf2m

Anbefalte innlegg

Bilen min, en gammel golf ble stjålet natt til mandag. Jeg anmeldte det mandag morgen. Bilen min blir funnet av politiet onsdag morgen ca. 500m fra der jeg bor.

Faren min (den egentlige eier) ringer meg og sier bilen er funnet, og befinner seg hos Viking. Jeg kan bare dra og hente den, men jeg må betale Viking 1250,- for tauinga. Jeg kommer til Viking for å hente den, men de sier jeg ikke kan røre den fordi Politiet skal se etter spor de neste dagene.

Jeg drar ned til politikammeret og spør hva som skjer. De sier flere andre golfer har blitt stjålet/gjort innbrudd på de siste dagene, derfor skal de etterforske saken litt nærmere. Jeg spør om jeg må betale de 1250,- for tauinga, ettersom jeg bare kunne henta den på 2min. Han sier at forsikringsselskapet vanligvis betaler sånt, og at de ikke ville forspille noen bevis. Jeg sier jeg kun har ansvar, så jeg får ingenting av forsikringsselskapet. Jeg mener også at taue avgiften er en del av etterforskning, som helt klart ikke skal finansieres av meg. Han sier han skal undersøke det litt nærmere.

Neste dag ringer politiet meg mens de undersøker golfen, og kommer med briljante spørsmål som "er det ditt sjokoladepapir?", "er det din isskrape?". Ja seff, sier jeg. De ber meg finne serienr. på cd spilleren og høytalerne og det som ble stjålet. Jeg spør damen om jeg fortsatt må betale for tauinga. Hun sier at det desverre ser sånn ut. Jeg spør henne om de ringte faren min før Viking. Hun sier at det var hun som fant bilen, og at de prøvde å ringe faren min først, men han svarte ikke, så de ringte Viking.

I følge anropsloggen til faren min fikk han et tapt anrop kl 10.02, kl 10.05 ringer han tilbake. Da forstår han det slik fra politiet at bilen allerede er på vei til Viking, og at den kan hentes der. Politidamen sier også til meg at bilen uansett ikke var i kjørbar stand, så de måtte gjøre det.

Fakta: Bilen fungerte helt utmerket, jeg kjørte den fra Viking og hjem. Tenningslåsen var dog herpa.

Kan de kreve dette? De sier først de ikke vil forspille bevis, men det fant de først ut ETTER at den var hos Viking. Hvis det er tilfellet så har de ikke ringt faren min først, ettersom Viking ikke kunne allerede ha henta bilen 3min etter at de ringte faren min.

Hvis de taua den FORDI de ikke ville forspille bevis så er det en del av etterforskningen, som jeg ikke akter å betale for.

De PÅSTÅR den ikke var kjørbar, hvilket den var.

Råd? :P Sorry at den ble lang, må ha med alle fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, men du må betale for at viking taua bilen din

Tror egentlig ikke det er noe annet alternativ så lenge du ikke hadde annet enn ansvarsforsikring

Mener det er sånn jeg også...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem det! Det er akkurat sånne ting man ikke skal finne seg i hvis dette viser seg å være feil fra Politiet sin side! Gjør som Viking067 sier i et innlegg lenger opp.

Men her er jo faktisk bilen tauet av viking, og han har bare ansvar. Viking skal da ha penger for jobben... visst jeg ikke tar helt feil så skal vel viking vanligvis ha penger fordi den står hos dem også ?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg masse våpen og ammo inn på stasjonen og slakt det som er... Nei da, er nok ikke så lett(Eller jo, men du får mye bråk for det). Men det er nok slik at hvis bilen din står ulovelig parkert kan den taues vekk på din regning, selv om den er stjålet.(Hvis ikke tjuvraddene blir tatt). Velkommen til Norge. Verdens beste land å leve i. Om du ikke Elsker bil, har lyst til å kjøpe et sted å bo og syntes øl smaker godt da.

V8power.net

86 Vælvo 240- Bruksvogna

75 Cheva (Disco)Nova 2d Prosjekt/Sommerbil

88 Honda px-ÆRRR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg masse våpen og ammo inn på stasjonen og slakt det som er... Nei da, er nok ikke så lett(Eller jo, men du får mye bråk for det). Men det er nok slik at hvis bilen din står ulovelig parkert kan den taues vekk på din regning, selv om den er stjålet.(Hvis ikke tjuvraddene blir tatt). Velkommen til Norge. Verdens beste land å leve i. Om du ikke Elsker bil, har lyst til å kjøpe et sted å bo og syntes øl smaker godt da.

Tjuvradden har uansett ingen penger :P

Bilen sto på en parkeringsplass 500m unna. Teknisk sett er vel ethvert sted utenom min egen parkeringsplass ulovlig vel? Og jeg kunne henta den fortere enn Viking :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her er jo faktisk bilen tauet av viking, og han har bare ansvar. Viking skal da ha penger for jobben... visst jeg ikke tar helt feil så skal vel viking vanligvis ha penger fordi den står hos dem også ?

Så da kunne jeg bedt Viking taue bilen din, og du måtte betale for det? Nei, hvis politiet ringte Viking selv kun fordi de ikke fikk tak i faren, syns jeg det er politiet som bør se seg ansvarlig for tauingen og betale det Viking skal ha. Dette handler vel mer om prinsipper enn 1250,-?

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo faktisk Viking som krever pengene, og det har de all rett til. Spørsmålet er jo egentlig om politiet gjorde det rette når de ringte viking, og det tror jeg det er en del forskjellige måter å gjøre på.

Politiet har jo faktisk prøvd å få tak i deg/eier. Og ja, det er surt når det er tre minutter for sent, men skal politiet vente til eier finner det for godt å ringe tilbake? Mens flere politifolk bare står der?

Uansett: Hvem tror det hadde dukket opp en ny "klagepost" om politiet hadde latt bilen stå, og den forsvant før noen andre enn tyven rakk å hente den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet har jo faktisk prøvd å få tak i deg/eier. Og ja, det er surt når det er tre minutter for sent, men skal politiet vente til eier finner det for godt å ringe tilbake? Mens flere politifolk bare står der?

Vel..

De prøvde å ringe faren til trådstarter klokken 10:02, og når han ringte opp politiet igjen klokken 10:05 hadde allerede Viking vært og hentet bilen.

Tror ikke responstiden til Viking er _så_ kjapp..

94 Pug405GTX

x -86 VW Golf CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider