Gå til innhold

Gatebil i Lillestrøm

Ranger emnet

Sanni

Anbefalte innlegg

G40T, bilen min har aldri vært på noen messe før, så den var ny på messa, og det var sikkert mange andre nye biler der.

Men klart, Norge er jo ikke så stort så det må nødvndigvis bli de samme bilene som kommer til diverse treff og messer, det er ikke noe å gjøre med det, eller, da må flere folk sette seg i gjeld slik at du har noen nye biler å se på. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tenk om Gatebil hadde enda vært sånn som det var i 1998, hadde ikke det vært litt kjedelig? Ikke noe nytt og ikke noe forandret? De samme 800 menneskene som møtte opp liksom, år etter år?
Det ville forandret seg etter hvert uansett. Problemet er retningen...

Hvor mye ramaskrik hadde det ikke vært da? Om hvor kjedelig og om hvor lite nytt og hvor lite damer det er på Gatebil? Og hvorfor bygger ingen motor med over 300hk? Så er det det så galt at ting endrer seg, at ting vokser og blir store?
Kjedelig er det det er nå... fordi den vanlige mann i gata blir ofte avspist med at hans øyesten "ikke er nok show/ nok pulver / ikke har nok millioner lagt i bilen" til å få komme inn... Har faktisk sett det skje flere,år etter år, etter at det ble "Big American Style Moneymaking" som var viktigere enn "Gatebil",dvs akkurat det som sies,gatebiler som er trimmet og moddet av menigmann for å ha det gøy... Og menigmann i dag er greit kapabel til å hente ut 500-600+ hk med en støttende hånd fra en motorbygger... uten å kjøpe seg til verstingstatus uten å ta i en fastnøkkel. Men ofte er det folket med de store kronene,ikke de store kunnskapene,som profileres.

Damer på Gatebil er bare bra. Hvis de kjører selv,evt. har egen(bygd) bil der,og vet foran og bak på en Supra. Eller en tennplugg. Da har de faktisk bilinteresse,hvilket er det som begynner å mangle på Gatebil,siden (som noen over her skrev) at 75% prosent er der for fest,fyll og alt som ikke har noe med bil å gjøre.

Jeg har spurt folk om "hvordan var Gatebil nå..mye biler?" og fått til svar "vet ikke...var på Gatebil,men var ikke ute av partycampen noen av oss...så aldri depotet." Hva F har det med et biltreff å gjøre da..?? Og hvorfor er årets rotbløyte en del av et banetreff?

Poenget er at retningen Gatebil har nå,gjør Gatebil mer til "Bimbo-,fjortishormoner- og fylle-idiot-festivalen" enn et biltreff. Det som savnes,faktisk av endel mennesker,er mer fokus på biler enn fest. As back in the good old days...og det kan man fint klare uten å ikke vokse som arrangement. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist du ikke skal lese hele innlegget, så er det vel like så greit og ikke utale seg vel.. :flushit:

Nå må du virkelig forklare deg nærmere, da jeg ikke ser NOE i det innlegget som gjør at mitt svar ikke tilfredstiller ditt.

Du skrev(tilfelle du ikke husker det):

så kan jeg også stikke til roskilde i over 1 uke for samme prisen da. og der har du litt underholdning..

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ganske uening anngående dette, da det var engaserte personer som bygget biler selv som startet det hele med gatebil, jeg veit som mange andre åssen de ble behandlet når andre "penge int" personer "tok over", når er det buisness folk som driver dette hvor penger står høyere en int for det det var en gang, noe jeg selv savner mer en det som er nå. Drar du på messa ser ut ikke så mye nytt som godt vises i bilder tatt der, det er mer eller mindre extrem gutta, som enten driver frima og har økonomi til dette eller gjeldoffre (ps. sikkert noen også som har råd til det, og ikke noe negativt ment mot disse personene), dette er i alle fall min mening. Jeg liker å gå på messer for å se nye ting.

Skjønner hvor du vil, men det er jo aldri så enkelt som det blir beskrevet. Jeg er overhodet ingen ekspert på Gatebil, men det livet har lært meg er at alt henger sammen. Gatebil har blitt kommersiellt fordi de har skapt et marked. Det begynte som det meste annet i det små, men vokste raskt. Når markedet forandrer seg så må også konseptet forandre seg. At det er langt mer kommersiellt nå enn tidligere er selvsagt riktig, men sånn måtte det bli. Det hadde vært selvmord å bare la Gatebil vokse uten å stramme inn tøylene og tenke business.

Når det gjelder nye biler etc. så ser jeg ikke helt hva dette har med Gatebil å gjøre. Gatebil bygger da ikke bilene selv. Selvsagt er det de gutta med råest biler som blir mest profilert. Hva hadde vel Gatebil vært uten de ekstreme bilene. Vi bor tross alt i et ganske lite land, så å forlange nye biler på hvert treff er vel kanskje litt urimelig. Når det er sagt så synes jeg det kryr av nye biler jeg. Popper jo opp den ene værstingen etter den andre her i landet! Vi er bortskjemte skal jeg si deg...

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du virkelig så borte.? HALLO, du kan prate om U2, men jeg kan ikke si i mot det.? jeg vet det, men det var du som tok det opp..

Eh, takk for den. Jeg brukte en konsert som referanse til billettpris. Det var du som da mente at det var like mye underholdning på Roskilde. Da beveget du deg bort fra pris og over på konsept...

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig er det det er nå... fordi den vanlige mann i gata blir ofte avspist med at hans øyesten "ikke er nok show/ nok pulver / ikke har nok millioner lagt i bilen" til å få komme inn...

Dette stemmer da virkelig ikke! Det er da bøttevis med helt normale biler på Gatebil også. Imidlertid er det ikke plass til alle, og da må man sile ut noen...

Å syte over at ikke ALLE kommer inn blir litt som å rope rasist om man er mørkhudet og ikke har billett på trikken...

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du virkelig forklare deg nærmere, da jeg ikke ser NOE i det innlegget som gjør at mitt svar ikke tilfredstiller ditt.

Du skrev(tilfelle du ikke husker det):

så kan jeg også stikke til roskilde i over 1 uke for samme prisen da. og der har du litt underholdning..

mister FSR, sa hvor lite man egentlig kan få for 1500 kr, han sa at man kan få en billet på U2 kosert som varte i 3 timer, og det var ikke rare greiene.. men i likheten med det da han brukte som mal, her, da nevnte jeg roskilde.. si.? jeg vet bare for ca 3 år siden kostet det rundt 600 kr og komme seg inn på gatebil, og dem hadde ikke SÅ mye mere show da. og nå kommer det 2-3 ganger så mye folk, og prisen har gått opp 120%, og hvor mye bedre har det blitt.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, takk for den. Jeg brukte en konsert som referanse til billettpris. Det var du som da mente at det var like mye underholdning på Roskilde. Da beveget du deg bort fra pris og over på konsept...

hehe, ja for du vet jo hva jeg mente med den komentaren????

mente at det var mere underholding enn U2 konserten din. så ikke tørk av driiten din av på meg, pga at du brukte en off topic referangse.

Og der har du litt underholding skrev jeg..

jeg har skrevet at jeg pleier og være å¨gatebil jeg, så kanskje du skal skjekke opp hva som har blitt sagt, før du utaler deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mister FSR, sa hvor lite man egentlig kan få for 1500 kr, han sa at man kan få en billet på U2 kosert som varte i 3 timer, og det var ikke rare greiene.. men i likheten med det da han brukte som mal, her, da nevnte jeg roskilde.. si.? jeg vet bare for ca 3 år siden kostet det rundt 600 kr og komme seg inn på gatebil, og dem hadde ikke SÅ mye mere show da. og nå kommer det 2-3 ganger så mye folk, og prisen har gått opp 120%, og hvor mye bedre har det blitt.?

Og da sier jeg at hvis du liker jøglere kan du dra til roskilde, men liker du biler kan du dra til gatebil. PRIORITER PRIORITER PRIORITER. Det sa alltid min mor

Kverna's Bildetråd

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så har vi fastslått at det koster en del penger og at 36000 mennesker mener at det er verdt det. Da kan man nesten ikke klandre Gatebil eller? Dersom de setter opp prisen og det kommer enda flere folk, da får folk skylde seg selv. Men på den annen side så ser vi jo nå at Gatebil faktisk bruker disse pengene på å utvikle konseptet. Ettersom Henrik var innom tidligere, så er jeg helt sikker på at de følger med på denne tråden og tar alle innspill til etteretning. Eller hva Henrik? Tipper du sitter og ler av at jeg ikke har noe annet å gjøre enn å prate piss på forumet ;)

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja for du vet jo hva jeg mente med den komentaren????

mente at det var mere underholding enn U2 konserten din. så ikke tørk av driiten din av på meg, pga at du brukte en off topic referangse.

Og der har du litt underholding skrev jeg..

jeg har skrevet at jeg pleier og være å¨gatebil jeg, så kanskje du skal skjekke opp hva som har blitt sagt, før du utaler deg.

Fælt så fientlige vi er da? Er vi uvenner nå? Har lest alt jeg. Tar det faktisk som en selvfølge at alle som uttaler seg her faktisk har vært på Gatebil. Hvis ikke er jo diskusjonen (om mulig) enda mer meningsløs :D

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da sier jeg at hvis du liker jøglere kan du dra til roskilde, men liker du biler kan du dra til gatebil. PRIORITER PRIORITER PRIORITER. Det sa alltid min mor

og du mener hva med jøglere.?

jeg drar til roskilde, men jeg er også på Gatebil. hva du og din mor driver med bak lukkede dører skal ikke jeg bry meg noen ting om.. og jeg har tydleig vis vært på litt flere gatebil treff enn det du har vært, så det skal vel du utale deg lite om.. så vist du gledelig betaler den summen ut av dine lommer uten og trekke en mine, er vel jeg ganske så ferdig med og diskutere denne samtalen med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og du mener hva med jøglere.?

jeg drar til roskilde, men jeg er også på Gatebil. hva du og din mor driver med bak lukkede dører skal ikke jeg bry meg noen ting om.. og jeg har tydleig vis vært på litt flere gatebil treff enn det du har vært, så det skal vel du utale deg lite om.. så vist du gledelig betaler den summen ut av dine lommer uten og trekke en mine, er vel jeg ganske så ferdig med og diskutere denne samtalen med deg.

Jøglere= folk som synger.

Hvorfor skal du dra inn familien min ? Hva pokker veit du om det, synes du burde skjerpe deg kraftig. At du har vært på flere gatebiltreff enn meg er en annen sak, men vett har du kraftig mangel på. Posten din er rapportert og jeg håper du prøver å gjøre noe med attituden din fremover.

Kverna's Bildetråd

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt så fientlige vi er da? Er vi uvenner nå? Har lest alt jeg. Tar det faktisk som en selvfølge at alle som uttaler seg her faktisk har vært på Gatebil. Hvis ikke er jo diskusjonen (om mulig) enda mer meningsløs :D

sitter her og ler jeg, så er nok ikke det.

bare synes at det et litt ironisk at du kan nevne U2, også jeg nevner roskilde, så er det galt av meg. ja jeg har det mere morro på roskilde festivalen, enda jeg er mere motor interisert enn det jeg er i musikk. jeg har det morro på gatebil, men jeg synes mye av opplegget er sleipt.. dem har forsatt veldig mye og lære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår