CalibR Skrevet August 26, 2003 Rapporter Share Skrevet August 26, 2003 Denne så jævelig rå ut http://www.sporten.no/bilsport/article732268.ece Når Frankfurt Motor Show åpner sine dører i neste uke, vil Peugeot vise sin nye 307 WRC. Bilen er den tredje virkelige store rallynyheten fra Peugeot på de siste 20 årene. Slik ser den ut, den nye Peugeot 307 WRC. Det er akkurat 20 år siden Peugeot kom med sin 205 Turbo 16 i gruppe B-versjon. En bil som ble en vinner fra første løp i rally-VM. I 1998 ble 206 WRC lansert, og elle vet hvor suksessfull den har vært de siste årene. Den nye 307 WRC er basert på kabriolet-versjonen av Peugeot 307, og vil være større enn sin forgjenger. Karosseri-lengden er 4,344 m mot 206 WRC som er 4,005. Bredden er den samme med 1,770 m, mens hjulavstanden er 2,610 meter på 307 WRC mot 2,468 m på 206 WRC. I den nye bilen vil det også være en ny motor, som er basert på Peugeots XU7JP4, en motor som opprinnelig er laget i 1.800 ccm versjon til Peugeot 406. Men i rallybilen har den et volum på 2.000 ccm. Bilen var på hjulene 1. Juledag i fjor, og er siden blitt testet ut under alle slags forhold og på alle slags underlag. Det meste av testingen har vært gjort av Cedric Robert og Andrea Aghini, mens også Marcus Grönholm og Richard Burns har kjørt den nye bilen. Planen er at Peugeot skal stille med den nye bilen i neste års VM-åpning Rally Monte Carlo, men man holder fortsatt muligheten åpen for at man kan komme til å starte sesongen med dagens 206 WRC. Siter Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows Through Gates And Opens 70 Flat To Finish Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kinx Skrevet August 26, 2003 Rapporter Share Skrevet August 26, 2003 Originally posted by as_no Denne så jævelig rå ut http://www.sporten.no/bilsport/article732268.ece Når Frankfurt Motor Show åpner sine dører i neste uke, vil Peugeot vise sin nye 307 WRC. Bilen er den tredje virkelige store rallynyheten fra Peugeot på de siste 20 årene. Slik ser den ut, den nye Peugeot 307 WRC. Det er akkurat 20 år siden Peugeot kom med sin 205 Turbo 16 i gruppe B-versjon. En bil som ble en vinner fra første løp i rally-VM. I 1998 ble 206 WRC lansert, og elle vet hvor suksessfull den har vært de siste årene. Den nye 307 WRC er basert på kabriolet-versjonen av Peugeot 307, og vil være større enn sin forgjenger. Karosseri-lengden er 4,344 m mot 206 WRC som er 4,005. Bredden er den samme med 1,770 m, mens hjulavstanden er 2,610 meter på 307 WRC mot 2,468 m på 206 WRC. I den nye bilen vil det også være en ny motor, som er basert på Peugeots XU7JP4, en motor som opprinnelig er laget i 1.800 ccm versjon til Peugeot 406. Men i rallybilen har den et volum på 2.000 ccm. Bilen var på hjulene 1. Juledag i fjor, og er siden blitt testet ut under alle slags forhold og på alle slags underlag. Det meste av testingen har vært gjort av Cedric Robert og Andrea Aghini, mens også Marcus Grönholm og Richard Burns har kjørt den nye bilen. Planen er at Peugeot skal stille med den nye bilen i neste års VM-åpning Rally Monte Carlo, men man holder fortsatt muligheten åpen for at man kan komme til å starte sesongen med dagens 206 WRC. Jupp.. sett enda råere bilder også, gled dere :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CalibR Skrevet August 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2003 Siter Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows Through Gates And Opens 70 Flat To Finish Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pudding Skrevet August 26, 2003 Rapporter Share Skrevet August 26, 2003 rå bil men hva tenker peugot.. de kan ikke lage større bil ? trenden i rally er at bilene blir mindre... se på skoda og slikt mindre biler kan være mer manøvrerbare... menmen subban er jo stor og går bra så.. Siter Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder... Driftfun.com LS1 200sx s13 under konstruksjon... www.gunstig.no <-Bilvideo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet August 26, 2003 Rapporter Share Skrevet August 26, 2003 Noe sier meg den ikke er ment for WRC i det hele tatt. Bare en promotion greie. Man lager ikke racingbil av en bil med løst tak. Og som nevnt er jo denne lenger og større enn sin lillebror 206. Men kanskje de satser med på PR og bruker denne bilen for å friske Peugeot sitt kjedelige image. Originally posted by Pudding mindre biler kan være mer manøvrerbare... menmen subban er jo stor og går bra så.. Det er jo nettop det den ikke gjør, Subaruen er betydlig tregere enn Ford'n, Peugeot'n og Citröen'n som de har vist med disse data rekrasjonene av race't der de sammenlikner flere ganger. Spørs om det er motoren eller størelsen på bilen sin skyld da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CalibR Skrevet August 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2003 Originally posted by boXer Noe sier meg den ikke er ment for WRC i det hele tatt. Bare en promotion greie. Man lager ikke racingbil av en bil med løst tak. Og som nevnt er jo denne lenger og større enn sin lillebror 206. Men kanskje de satser med på PR og bruker denne bilen for å friske Peugeot sitt kjedelige image. Det er jo nettop det den ikke gjør, Subaruen er betydlig tregere enn Ford'n, Peugeot'n og Citröen'n som de har vist med disse data rekrasjonene av race't der de sammenlikner flere ganger. Spørs om det er motoren eller størelsen på bilen sin skyld da. Den er ment som WRC. Dem har snakka om den i over 1. år nå. Er ikke løst tak på den. Det er en coupe.. Subaru`n har vist seg å være raskere. Se på solberg under rally finland :D Siter Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows Through Gates And Opens 70 Flat To Finish Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1classic Skrevet August 26, 2003 Rapporter Share Skrevet August 26, 2003 Det finnes litt mer info om bilen her på Autosport sin hjemmeside. *cut and past* The decision to develop the car on the top-of-the-range 307 Coupe Cabriolet was made by Peugeot management and its Marketing department. However, the folding roof from the road car has been fixed in place on the rally version. Siter "mk1classic" '83 Golf GTI Rabbit '83 Golf GTI "Prosjekt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet August 26, 2003 Rapporter Share Skrevet August 26, 2003 Kan se skjøtene på taket på bildene. Men de er vel sveiset igjen da. Ang. Subaruen så går den jo såklart fort som vi ser på Petter, men på rettstrekker så holder den ikke følge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet August 27, 2003 Rapporter Share Skrevet August 27, 2003 så pen ut , men skule hatt en kortere rumpe og litt større vinge, noe så den ser ut som den coupe saken, DEN er fin den,, men den helsikkes fabia saken til skoda, fy FAEN som den gikk under test kjøringa da dem fikk den... daaaaaamn.... hvorfor faen lage en større bil?..... EVoen er jo borte, og impreza blir som den største jævlen i løypa... Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kinx Skrevet August 27, 2003 Rapporter Share Skrevet August 27, 2003 Originally posted by rdl så pen ut , men skule hatt en kortere rumpe og litt større vinge, noe så den ser ut som den coupe saken, DEN er fin den,, men den helsikkes fabia saken til skoda, fy FAEN som den gikk under test kjøringa da dem fikk den... daaaaaamn.... hvorfor faen lage en større bil?..... EVoen er jo borte, og impreza blir som den største jævlen i løypa... Evoen kommer neste sesong igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CalibR Skrevet August 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2003 Originally posted by kinx Evoen kommer neste sesong igjen. Kanskje ikke. Enten EVO 8 eller mitsubishi colt Siter Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows Through Gates And Opens 70 Flat To Finish Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet August 28, 2003 Rapporter Share Skrevet August 28, 2003 litt rar i hekken ja. men FET bil! ekke dum denna heller da :D http://sport.supereva.it/giovanni198061/confronti.html?p Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet August 28, 2003 Rapporter Share Skrevet August 28, 2003 For det første dette ER en av tidenes biler.. tilbake til saken.. Nå gir jo peugeot frivilig fra seg alle fordelene dem har hatt i løypa da, nå har dem jo en rask og pålitelig motor, og en bil som er kort og vel utviklet. Og nå går dem for en bil med en nyutviklet motor, som er 30cm lengre, og det er typisk franskt å feige ut med å øke hjulavstanden.... skjønner godt at burns bytter team til neste år, stakkars marlboro som fikk bare god pr i ett år, for til neste år så vil nok ikke puggen være særli med i toppen.. mine spådommer riktignok :D Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo850 Skrevet August 28, 2003 Rapporter Share Skrevet August 28, 2003 Fikk man kjøpt 205 T16 i Norge? eller bare i utlandet? eller er den kun laget for rally? er det samme motor som i 405 T16? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kinx Skrevet August 29, 2003 Rapporter Share Skrevet August 29, 2003 Originally posted by 850 Fikk man kjøpt 205 T16 i Norge? eller bare i utlandet? eller er den kun laget for rally? er det samme motor som i 405 T16? Man får kjøpt alt for penger. 205 T16 har nok vært solgt lite i butikker. Det ble laget akkurat nok til å kjørek WRC gruppe B, noe som ikke kjøres lenger. Sikkert ikke langt unna samme motor, hvertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.