Gå til innhold

Peugeot 307 WRC

Ranger emnet


CalibR

Anbefalte innlegg

Denne så jævelig rå ut http://www.sporten.no/bilsport/article732268.ece

 

 

Når Frankfurt Motor Show åpner sine dører i neste uke, vil Peugeot vise sin nye 307 WRC. Bilen er den tredje virkelige store rallynyheten fra Peugeot på de siste 20 årene.

 

 

 

 

Slik ser den ut, den nye Peugeot 307 WRC.

Det er akkurat 20 år siden Peugeot kom med sin 205 Turbo 16 i gruppe B-versjon. En bil som ble en vinner fra første løp i rally-VM. I 1998 ble 206 WRC lansert, og elle vet hvor suksessfull den har vært de siste årene.

 

Den nye 307 WRC er basert på kabriolet-versjonen av Peugeot 307, og vil være større enn sin forgjenger. Karosseri-lengden er 4,344 m mot 206 WRC som er 4,005. Bredden er den samme med 1,770 m, mens hjulavstanden er 2,610 meter på 307 WRC mot 2,468 m på 206 WRC.

 

I den nye bilen vil det også være en ny motor, som er basert på Peugeots XU7JP4, en motor som opprinnelig er laget i 1.800 ccm versjon til Peugeot 406. Men i rallybilen har den et volum på 2.000 ccm.

 

Bilen var på hjulene 1. Juledag i fjor, og er siden blitt testet ut under alle slags forhold og på alle slags underlag. Det meste av testingen har vært gjort av Cedric Robert og Andrea Aghini, mens også Marcus Grönholm og Richard Burns har kjørt den nye bilen.

 

Planen er at Peugeot skal stille med den nye bilen i neste års VM-åpning Rally Monte Carlo, men man holder fortsatt muligheten åpen for at man kan komme til å starte sesongen med dagens 206 WRC.

 

pug550_313089g.jpg

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by as_no

Denne så jævelig rå ut http://www.sporten.no/bilsport/article732268.ece

 

 

Når Frankfurt Motor Show åpner sine dører i neste uke, vil Peugeot vise sin nye 307 WRC. Bilen er den tredje virkelige store rallynyheten fra Peugeot på de siste 20 årene.

 

 

 

 

Slik ser den ut, den nye Peugeot 307 WRC.

Det er akkurat 20 år siden Peugeot kom med sin 205 Turbo 16 i gruppe B-versjon. En bil som ble en vinner fra første løp i rally-VM. I 1998 ble 206 WRC lansert, og elle vet hvor suksessfull den har vært de siste årene.

 

Den nye 307 WRC er basert på kabriolet-versjonen av Peugeot 307, og vil være større enn sin forgjenger. Karosseri-lengden er 4,344 m mot 206 WRC som er 4,005. Bredden er den samme med 1,770 m, mens hjulavstanden er 2,610 meter på 307 WRC mot 2,468 m på 206 WRC.

 

I den nye bilen vil det også være en ny motor, som er basert på Peugeots XU7JP4, en motor som opprinnelig er laget i 1.800 ccm versjon til Peugeot 406. Men i rallybilen har den et volum på 2.000 ccm.

 

Bilen var på hjulene 1. Juledag i fjor, og er siden blitt testet ut under alle slags forhold og på alle slags underlag. Det meste av testingen har vært gjort av Cedric Robert og Andrea Aghini, mens også Marcus Grönholm og Richard Burns har kjørt den nye bilen.

 

Planen er at Peugeot skal stille med den nye bilen i neste års VM-åpning Rally Monte Carlo, men man holder fortsatt muligheten åpen for at man kan komme til å starte sesongen med dagens 206 WRC.

 

Jupp.. sett enda råere bilder også, gled dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rå bil

 

 

men hva tenker peugot..

 

de kan ikke lage større bil ?

 

trenden i rally er at bilene blir mindre... se på skoda og slikt

 

mindre biler kan være mer manøvrerbare...

menmen subban er jo stor og går bra så..

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg den ikke er ment for WRC i det hele tatt.

Bare en promotion greie. Man lager ikke racingbil av en bil med løst tak. Og som nevnt er jo denne lenger og større enn sin lillebror 206.

 

Men kanskje de satser med på PR og bruker denne bilen for å friske Peugeot sitt kjedelige image.

 

Originally posted by Pudding

mindre biler kan være mer manøvrerbare...

menmen subban er jo stor og går bra så..

 

Det er jo nettop det den ikke gjør, Subaruen er betydlig tregere enn Ford'n, Peugeot'n og Citröen'n som de har vist med disse data rekrasjonene av race't der de sammenlikner flere ganger.

Spørs om det er motoren eller størelsen på bilen sin skyld da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Noe sier meg den ikke er ment for WRC i det hele tatt.

Bare en promotion greie. Man lager ikke racingbil av en bil med løst tak. Og som nevnt er jo denne lenger og større enn sin lillebror 206.

 

Men kanskje de satser med på PR og bruker denne bilen for å friske Peugeot sitt kjedelige image.

 

 

 

Det er jo nettop det den ikke gjør, Subaruen er betydlig tregere enn Ford'n, Peugeot'n og Citröen'n som de har vist med disse data rekrasjonene av race't der de sammenlikner flere ganger.

Spørs om det er motoren eller størelsen på bilen sin skyld da.

 

Den er ment som WRC. Dem har snakka om den i over 1. år nå. Er ikke løst tak på den. Det er en coupe.. Subaru`n har vist seg å være raskere. Se på solberg under rally finland :D

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes litt mer info om bilen her på Autosport sin hjemmeside.

 

*cut and past*

The decision to develop the car on the top-of-the-range 307 Coupe Cabriolet was made by Peugeot management and its Marketing department. However, the folding roof from the road car has been fixed in place on the rally version.

"mk1classic"

'83 Golf GTI Rabbit

'83 Golf GTI "Prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så pen ut , men skule hatt en kortere rumpe og litt større vinge, noe så den ser ut som den coupe saken, DEN er fin den,,

 

men den helsikkes fabia saken til skoda, fy FAEN som den gikk under test kjøringa da dem fikk den...

 

 

daaaaaamn.... hvorfor faen lage en større bil?..... EVoen er jo borte, og impreza blir som den største jævlen i løypa...

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

så pen ut , men skule hatt en kortere rumpe og litt større vinge, noe så den ser ut som den coupe saken, DEN er fin den,,

 

men den helsikkes fabia saken til skoda, fy FAEN som den gikk under test kjøringa da dem fikk den...

 

 

daaaaaamn.... hvorfor faen lage en større bil?..... EVoen er jo borte, og impreza blir som den største jævlen i løypa...

 

Evoen kommer neste sesong igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første

20041.jpg

dette ER en av tidenes biler..

 

tilbake til saken..

Nå gir jo peugeot frivilig fra seg alle fordelene dem har hatt i løypa da, nå har dem jo en rask og pålitelig motor, og en bil som er kort og vel utviklet.

Og nå går dem for en bil med en nyutviklet motor, som er 30cm lengre, og det er typisk franskt å feige ut med å øke hjulavstanden....

skjønner godt at burns bytter team til neste år, stakkars marlboro som fikk bare god pr i ett år, for til neste år så vil nok ikke puggen være særli med i toppen..

mine spådommer riktignok :D

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 850

Fikk man kjøpt 205 T16 i Norge? eller bare i utlandet? eller er den kun laget for rally? er det samme motor som i 405 T16?

 

Man får kjøpt alt for penger. 205 T16 har nok vært solgt lite i butikker. Det ble laget akkurat nok til å kjørek WRC gruppe B, noe som ikke kjøres lenger. Sikkert ikke langt unna samme motor, hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår