Anderslien Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Jeg driver å regner ut volumet på min basskasse nå, men jeg får det ikke helt til å stemme. Jeg syntes tallet blir uvanlig høyt. Kan noen regne ut hvor mye volum basskassen min er på? Her er tegning som det står mål og alt på: Den har 2 cm tykke vegger. Jeg har målt utvendige mål på tegningen der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Feilpost, skal være på bilstereo delen på forumet og ikke kjøpt og salg. Men uansett så greier vertfall ikke jeg og regne ut volumet uten og vite hvor høy kassen er innvendig..... Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet November 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Feilpost, skal være på bilstereo delen på forumet og ikke kjøpt og salg. Men uansett så greier vertfall ikke jeg og regne ut volumet uten og vite hvor høy kassen er innvendig..... Åja, så ikke helt hvor jeg la den jeg. Gikk litt fort. Høyden på kassa er 42cm, så da blir den 38cm innvendig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Det går fortsatt ikke ann og regne ut volumet ser jeg når jeg titter nærmere på tegningen din. Målet på fronten kan ikke være 40+10+40 for det blir totalt 90cm, det samme som bakveggen din. Ergo kan ikke fronten på kassen være vinklet innover slik som du har tegnet..... Nå går jeg utifra at den delen som er vinklet er fronten bare så det er sagt. Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
708 Racing Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Siter Tråden om min SKODA PICKUP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fhl123 Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Hvis den lange siden er 90cm, så kan ikke de to skråveggene(40+40) pluss den korte(10) også være 90cm. Det trengs mer nøyaktige mål for å regne ut eksakt volum. Hvis du ser bort fra de skråstilte veggene, vil totalt volum være 134L. Trekker man fra 20%(tipper dette stemmer noenlunde), ender jeg på rett over 100L. Frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet November 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Det går fortsatt ikke ann og regne ut volumet ser jeg når jeg titter nærmere på tegningen din. Målet på fronten kan ikke være 40+10+40 for det blir totalt 90cm, det samme som bakveggen din. Ergo kan ikke fronten på kassen være vinklet innover slik som du har tegnet..... Nå går jeg utifra at den delen som er vinklet er fronten bare så det er sagt. Nei, det er sant. Ble bare sånn kjapp måling, men har tatt noen nye foran der nå, og de er på 33cm + 9 + 33cm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fhl123 Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Nei, det er sant. Ble bare sånn kjapp måling, men har tatt noen nye foran der nå, og de er på 33cm + 9 + 33cm Sikker på at du ikke mener 43+9+43? Frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet November 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Hvis den lange siden er 90cm, så kan ikke de to skråveggene(40+40) pluss den korte(10) også være 90cm. Det trengs mer nøyaktige mål for å regne ut eksakt volum. Hvis du ser bort fra de skråstilte veggene, vil totalt volum være 134L. Trekker man fra 20%(tipper dette stemmer noenlunde), ender jeg på rett over 100L. Frode Er den så stor altså? Det kan den ikke være... Er ikke det veldig stort? Subwooferen trenger jo ikke mer enn 25l eller noe rundt der. Også har jeg to stk da, så rundt 50l... Ikke jeg som har bygd kassa fra bunnen av, men jeg har bare gjort den enda litt mindre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet November 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Sikker på at du ikke mener 43+9+43? Frode Jo, skrev feil, hehe :P Men det er jo også så vidt som den går helt rett på sidene også før vinkelen, så kan regne omtrent 45cm+9+45cm tenker jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Nei, det er sant. Ble bare sånn kjapp måling, men har tatt noen nye foran der nå, og de er på 33cm + 9 + 33cm Da er isåfall totalbredden på kassen din feil.... 33+9+33= 75cm. Det tallet du skal stå gjen med når du har regnet sammen de tre stykkene skal være over 90cm. mener du 43+9+43 kansje? Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet November 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Da er isåfall totalbredden på kassen din feil.... 33+9+33= 75cm. Det tallet du skal stå gjen med når du har regnet sammen de tre stykkene skal være over 90cm. mener du 43+9+43 kansje? Ja, 43 + at jeg har 2cm helt rett vegg rett før vinkelen. Så 45+9+45 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fhl123 Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Nå ble det mye surr med tallene, men hvis jeg bruker 43+9+43, ender jeg en plass mellom 100L og 110L. Frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Da er arealet på kassen innvendig ca 30,8 kvadrat desimeter, gange en høyde på 3,8dm. Da får vi et volum på ca 117L :D Forutsatt at alle mål er rette nå da.... Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet November 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Da er arealet på kassen innvendig ca 30,8 kvadrat desimeter, gange en høyde på 3,8dm. Da får vi et volum på ca 117L :D Forutsatt at alle mål er rette nå da.... Seriøst, er den på så mye? Den ser jo ikke sånn alt for stor ut, så kan umulig stemme. Er ikke så god plass i den. Hmm... Se på målene på denne kassa og sammenlign med mine mål: http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=376 Den kassa er på 66L og har ikke så ulike mål... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg