opel freak Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Tja, det var det tegneprogrammet mitt sa vertfall :D Men den kassen du linket til har en enorm skrå på fronten sin pluss at den er smalere. da Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet November 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Tja, det var det tegneprogrammet mitt sa vertfall :D Men den kassen du linket til har en enorm skrå på fronten sin pluss at den er smalere. da Okei da, men sjekk denne da: http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=377 Den skrår jo endel den også, men min skrår jo innover den også. Så.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Dette er jo enkel matematikk. Hvist kassen din hadde vært med rette vegger hele veien. Da vill den hatt målene innvendig; 90x45x38cm. Enig? da har du 153,9L Så trekker du fra den innhuken din og da sier det seg selv at volumet blir rundt 100L når man ser hvor dyp den er. Du kan jo sette deg ned med penn og papir og regne det ut selv, er rimelig sikker på at du får det samme som meg..... :D Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fhl123 Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Siden du ikke tror på reknestykkene våre, er det bare en ting å gjøre: FINN FREM LITERMÅLET! :) Frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet November 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Dette er jo enkel matematikk. Hvist kassen din hadde vært med rette vegger hele veien. Da vill den hatt målene innvendig; 90x45x38cm. Enig? da har du 153,9L Så trekker du fra den innhuken din og da sier det seg selv at volumet blir rundt 100L når man ser hvor dyp den er. Du kan jo sette deg ned med penn og papir og regne det ut selv, er rimelig sikker på at du får det samme som meg..... :D Okei... Uff, jeg som har klaget så på at basskassa tar så mye plass og sånt, men nå trenger jeg jo egentlig ikke så stor basskasse. Trenger jo bare halvparten så stor omtrent... Hmm... Takk for all hjelp folkens :) Setter pris på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Okei... Uff, jeg som har klaget så på at basskassa tar så mye plass og sånt, men nå trenger jeg jo egentlig ikke så stor basskasse. Trenger jo bare halvparten så stor omtrent... Hmm... Takk for all hjelp folkens :) Setter pris på det. No problem, kastet glans over kvelden :D Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Den første kassa du viste hadde jo to separate rom:P Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet November 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Trenger litt mer hjelp jeg, hehe. Kan noen regne ut volumet med disse målene på ei kasse: B: 90cm, H: 41, D: 60cm. Og disse: B: 90cm, H: 35, D: 40. Er det bare å gange de sammen og dele på 1728? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fhl123 Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Gang i sammen og del på 1000. Frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 kassemål nr 1: 221,4 liter Kassemål nr 2: 126 liter tips: hvis du tar å ganger sammen cm * cm * cm = cm3. Får få få cm3 til å bli dm3 som er samma som liter så må du dele på 1000. Får få få dm3 til å bli m3 må du dele på 1000 igjen. Så enkelt regnestykke: ((bxdxh)/1000)= antall liter på kassa. Dette bruker vi hvis kassa er firkantet. Da er bredde, dybde og høyde i cm. ;) Men hvis det begynner å bli masse vinkler osv, så er det litt verre. Men ikke umulig. :) / betyr å dele, hvis noen ikke skjønte det. :P Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet November 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 kassemål nr 1: 221,4 literKassemål nr 2: 126 liter tips: hvis du tar å ganger sammen cm * cm * cm = cm3. Får få få cm3 til å bli dm3 som er samma som liter så må du dele på 1000. Får få få dm3 til å bli m3 må du dele på 1000 igjen. Så enkelt regnestykke: ((bxdxh)/1000)= antall liter på kassa. Dette bruker vi hvis kassa er firkantet. Da er bredde, dybde og høyde i cm. ;) Men hvis det begynner å bli masse vinkler osv, så er det litt verre. Men ikke umulig. :) / betyr å dele, hvis noen ikke skjønte det. :P Tusen takk :) Du vet ikke om noen bra programmer som du kan designe basskasser? Har prøvd BoxBuilder, men det holder ikke. Der kan du kun lage en vinkel på kassa. Jeg trenger vinkel foran og bak og muligens på sidene litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 vel har du hørt om A4 ark med ruter, linjal, gradskive og kalkulator av bedre kvalitet? det pleier jeg å bruke. ;) er noe som heter winisd elelr noe sånt, men som sagt jeg gjør det for hånd. ;) Kan godt lage en kasse for deg hvis du vil, så kan jeg faxe det til deg. ;) Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet November 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 vel har du hørt om A4 ark med ruter, linjal, gradskive og kalkulator av bedre kvalitet? det pleier jeg å bruke. ;) er noe som heter winisd elelr noe sånt, men som sagt jeg gjør det for hånd. ;) Kan godt lage en kasse for deg hvis du vil, så kan jeg faxe det til deg. ;) Ja, går jo ann å gjøre det på papiret, men jeg orker bare ikke. Hvis du gidder å lage en kasse for meg, så hadde det vært supert! Har en post her om hvordan jeg har tenkt å ha kassa. Denne: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=146868&highlight=basskasse Har skrevet der at jeg vil bygge ned kassa i gulvet, men jeg kom på senere at hvordan i helvete skal jeg få kassa på plass inni der når den skal gå nedi gulvet? Får den jo ikke inni der da :P Så jeg dropper å bygge den ned i gulvet som det står på posten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet November 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Har laget meg en kasse nå. Ikke ferdig enda, så hvis noen kunne regnet ut volumet på denne for meg også, hadde det vært veldig fint. Her er en tegning av den med målene: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg