Gå til innhold

Regne ut volum på basskasse

Ranger emnet

Anderslien

Anbefalte innlegg

Dette er jo enkel matematikk.

Hvist kassen din hadde vært med rette vegger hele veien.

Da vill den hatt målene innvendig; 90x45x38cm. Enig? da har du 153,9L

Så trekker du fra den innhuken din og da sier det seg selv at volumet blir rundt 100L når man ser hvor dyp den er.

Du kan jo sette deg ned med penn og papir og regne det ut selv, er rimelig sikker på at du får det samme som meg..... :D

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo enkel matematikk.

Hvist kassen din hadde vært med rette vegger hele veien.

Da vill den hatt målene innvendig; 90x45x38cm. Enig? da har du 153,9L

Så trekker du fra den innhuken din og da sier det seg selv at volumet blir rundt 100L når man ser hvor dyp den er.

Du kan jo sette deg ned med penn og papir og regne det ut selv, er rimelig sikker på at du får det samme som meg..... :D

Okei... Uff, jeg som har klaget så på at basskassa tar så mye plass og sånt, men nå trenger jeg jo egentlig ikke så stor basskasse. Trenger jo bare halvparten så stor omtrent... Hmm...

Takk for all hjelp folkens :) Setter pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kassemål nr 1: 221,4 liter

Kassemål nr 2: 126 liter

tips: hvis du tar å ganger sammen cm * cm * cm = cm3.

Får få få cm3 til å bli dm3 som er samma som liter så må du dele på 1000.

Får få få dm3 til å bli m3 må du dele på 1000 igjen.

Så enkelt regnestykke: ((bxdxh)/1000)= antall liter på kassa. Dette bruker vi hvis kassa er firkantet. Da er bredde, dybde og høyde i cm. ;)

Men hvis det begynner å bli masse vinkler osv, så er det litt verre. Men ikke umulig. :)

/ betyr å dele, hvis noen ikke skjønte det. :P

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kassemål nr 1: 221,4 liter

Kassemål nr 2: 126 liter

tips: hvis du tar å ganger sammen cm * cm * cm = cm3.

Får få få cm3 til å bli dm3 som er samma som liter så må du dele på 1000.

Får få få dm3 til å bli m3 må du dele på 1000 igjen.

Så enkelt regnestykke: ((bxdxh)/1000)= antall liter på kassa. Dette bruker vi hvis kassa er firkantet. Da er bredde, dybde og høyde i cm. ;)

Men hvis det begynner å bli masse vinkler osv, så er det litt verre. Men ikke umulig. :)

/ betyr å dele, hvis noen ikke skjønte det. :P

Tusen takk :)

Du vet ikke om noen bra programmer som du kan designe basskasser? Har prøvd BoxBuilder, men det holder ikke. Der kan du kun lage en vinkel på kassa. Jeg trenger vinkel foran og bak og muligens på sidene litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel har du hørt om A4 ark med ruter, linjal, gradskive og kalkulator av bedre kvalitet?

det pleier jeg å bruke. ;)

er noe som heter winisd elelr noe sånt, men som sagt jeg gjør det for hånd. ;)

Kan godt lage en kasse for deg hvis du vil, så kan jeg faxe det til deg. ;)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel har du hørt om A4 ark med ruter, linjal, gradskive og kalkulator av bedre kvalitet?

det pleier jeg å bruke. ;)

er noe som heter winisd elelr noe sånt, men som sagt jeg gjør det for hånd. ;)

Kan godt lage en kasse for deg hvis du vil, så kan jeg faxe det til deg. ;)

Ja, går jo ann å gjøre det på papiret, men jeg orker bare ikke. Hvis du gidder å lage en kasse for meg, så hadde det vært supert! Har en post her om hvordan jeg har tenkt å ha kassa. Denne: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=146868&highlight=basskasse

Har skrevet der at jeg vil bygge ned kassa i gulvet, men jeg kom på senere at hvordan i helvete skal jeg få kassa på plass inni der når den skal gå nedi gulvet? Får den jo ikke inni der da :P Så jeg dropper å bygge den ned i gulvet som det står på posten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...