Gå til innhold

Sikringen ved batteri

Ranger emnet

Såpa88

Anbefalte innlegg

Har to forskjellige sikringsholdere og sikringer.

Den ene er en Earthquake holder med 150A sikring, men etter det jeg har fått med meg er den litt stor til ett anlegg på 500 RMS Watt.

Den andre er en Macrom holder, kjøpte den på CD Bildeler.

jeg fikk med en 40 A sikring (sylinder form).

Så lurer jeg på om det er riktig sikring til selve "holderen", fordi jeg ser ikke noen måter jeg kan få det til å funke på. Og isåfall, HVORDAN får jeg sikringen inni holderen?

46a4d26e5905435482c06bdce09d577e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

normalt så er det jo bare å dytte sikringa inn i de gullbelagte holderne som kablene festes i, for de også er sylinder formet, når vet jeg ikke hvordan det er til deg, men uansett, hvis det ikke er rett holder, så får du jo holder som tar opptill 21mm2 på biltema/torshov osv, funker greit de.

-Volvo 245 16v Turbo Prosjekt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke sikre anlegget (det skal sikringene i forsterkeren), du skal sikre kabelen. 125A regnes vel som max på ~21mm^2 kabel?

http://www.bcae1.com/fuses.htm

Vår kabel er godkjent for 188A strømtrekk over lang tid men det kan godt hende at andre produsenter har et lavere tall enn EVUS Technologies så klart.

Den sikringsholderen fra Macrom er beregnet for AFC-sikringer!

IKKE AGU-sikringer, som du har fått med fra butikken.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår kabel er godkjent for 188A strømtrekk over lang tid men det kan godt hende at andre produsenter har et lavere tall enn EVUS Technologies så klart.

Mvh

Pål

kommer ikke hva kablen er godkjent på hvor langt kabeltrekket er også da? 188A ved 10cm eller 188A ved 4-5 Meter?

tror nok jeg hadde lagt 2stk 50mm jeg ved trekk på 4-5meter, men det er meg da.

og jeg tror neppe jeg hadde gått under 1stk 50 uansett hvor kort kabeltrekk det var.

og skal jeg konkurere i emma for jeg ikke lov å sette høyere enn 160A på en 50mm2 så jeg måtte ha gått for 2stk eller en på 70mm. Denne tabellen er sefølgelig noget for streng, men sånn er det bare

Mitt Opel Astra prosjekt

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Har to forskjellige sikringsholdere og sikringer.

Den ene er en Earthquake holder med 150A sikring, men etter det jeg har fått med meg er den litt stor til ett anlegg på 500 RMS Watt.

Den andre er en Macrom holder, kjøpte den på CD Bildeler.

jeg fikk med en 40 A sikring (sylinder form).

Så lurer jeg på om det er riktig sikring til selve "holderen", fordi jeg ser ikke noen måter jeg kan få det til å funke på. Og isåfall, HVORDAN får jeg sikringen inni holderen?

46a4d26e5905435482c06bdce09d577e.jpg

CD bildeler er flinke ser jeg :lol: :lol: De er sikkert flinke på oljefilter og vindusviskere, men bilstereo er jeg LITT mere skeptisk til hva de kan..

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mvh

Pål

I en trang kanal i bil? :rolleyes:

Regner med at det er brukt friluft her og dermed få kabelen kvittet seg med varmen enkelere. Ifølge mitt hode vil iallefall kabelen ha et tap ca. 25W/m med denne strømmen. Det kanskje ikke så ille, regner med det bør gå bra.

Tar vi 50 kvadraten som er godkjent for 471 amper får vi ca. 75W/m og da begynner det å bli ganske varmt i en trang kanal. Jeg ville ihvertfall ikke hatt så mye varme i mine kanaler.

Viss noen mener jeg har regnet feil er det bare å rope ut!

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider