Gå til innhold

Tenkt å kjøpe ny styling til jul? Glem det. juledugnad 06

Ranger emnet

Niberlin

Anbefalte innlegg

Hei hei =)

Dette er absolutt ikke en bilpost, men vet flere her er relativt pengesterke og hyggelige som personer.

Håper på ingen måte dette bryter med reglene på bilforumet.net. Dette er ikke reklame, eller jo. Det er reklame.

Du har kanskje tenkt å kjøpe nye deler til kjerra nå til jul? Jo, det skal du få lov til, men hvorfor ikke sette av en hundrelapp til en veldedig organisasjon?

Hva med å gjøre noe for andre? Det er jo snart jul.

Det har seg desverre slik at flere barn og ungdommer i vårt vidstrakte land ikke får feire jul på samme måte som deg selv. Noen sitter på sykehus og avdelinger som desverre ikke har budsjett til å lage real julestemning i gangene.

Juledugnad 06 er en "non-profit" innsamling som første gang ble prøvd ut i fjor, med slående resultater. Det ble samlet inn over 100 000,- i verdier til sykehus i Oslo og Trondheim, faktisk så mye at flere barn enn ventet fikk feiret jul på en litt bedre måte enn vanlig.

Jeg mener ting er bedre ordlagt her:

http://www.juledugnad.no

Jeg tipser dere på ingen måte pga pengeutpressing og masing.

Hensikten er absolutt ikke at du skal få dårlig samvittighet.

Jeg mener ALLE kan bidra litt for å gjøre julen koselig for barn som sitter ved disse institusjoner ved juletider.

Jeg er også medlem på et annet forum, et spillforum der spill kun er en sideting for flere medlemmer, battlefield.no. Det er lenge siden jeg selv sluttet å spille dataspill, men pga miljøet, og saker som dette henger jeg trofast på siden deres.

Oslo, jula 2005

"De hadde lite å gjøre. De hadde en gammel videospiller, med en slitt kopi av Lokomotivet Tomas. De hadde fått en DVD-spiller over budsjettet, men hadde ikke noen penger til å kjøpe inn film.

Når juledugnaden kom med en eske full av film og en Playstation 2 med et lass spill så jeg barna lyse opp. Da fikk de noe annet å tenke på enn hvorfor de ikke kunne feire jul på samme måte som alle andre barn.

Det var de mest traumatiserte barna, på et akuttbarnehjem i Oslo.

Det var 2 uker igjen til jul, de visste godt at de ikke skulle feire noen jul med familie eller venner. En vond oppvekst hadde satt en stopper for det.

Virkelighetsflukt? Javisst, men er det ikke det spill og underholdning er til for noen ganger?"

- Jostein, juledugnadsarbeider

Hovedpoenget er å gi fra seg elektroniske dingsebomser som du ikke bruker lengre. hovedlisten i år består av disse objektene:

- DVD-filmer egnet for barn og unge

- Gameboy Advance

- Nintendo DS

- Playstation Portable

- GameCube

- Playstation 2

- Ekstrautstyr til konsollene

- Spill til alle konsollene

- Penger for å kjøpe slikt materiell

Jeg selv skal donere en hundrelapp eller to, og det mener jeg dere også burde gjøre. Dette er ikke mer penger enn dere bruker på en bilvask eller smågodt en kveld.

Gjør julen hyggelig for flere enn deg og dine

God...ehm... jul til alle andre bilentusiaster :)

-bottolf

( x ) Subaru Impreza GT 94/99

( x ) Nissan 200sx s14a 97

( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3

+diverse andre vinterbiler ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg det skurrer litt å sende elektroniske "leker" til dårlige stillte barn.

Skal man først donere så gi mat og klær til de som ikke har sånt. Om en 10 åring ikke får spillt Nintendo på julaften er da ikke krise.

Virker kanskje litt "teit" dette, men men. Er jo hyggelig med alle som får det bedre selvfølgelig.

Bra tiltak er det jo :)

God (h)jul :D

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten virkelighetsflukt fra deres vanlige hverdag.

Dette er jo en dugnad startet av et norsk spillcommunity, så det er nok grunnen.

Problemet til disse barna er ikke nødvendigvis klær, men at sykehusene ikke har budsjett til å feire jul. Det er også litt vanskeligere å gi klær enn slike gaver, pga klær er en sak man ikke kan bruke mange, mange år.

Liker du å få klær i julegave? ;) hehe

Edit: Til deg under:

Nå er det desverre slik at ikke alle får feire sammen med sine kjære, men er så enig i hva du sier =)

( x ) Subaru Impreza GT 94/99

( x ) Nissan 200sx s14a 97

( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3

+diverse andre vinterbiler ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som et bra tilltak dette her,det er viktig at unge får en bra jul,slik som de fleste andre i norge :)

Dessverre har jeg ikke råd til å slenge inn noen kroner da jeg er fattig student,men hadde gjerne gjort det om jeg hadde litt mer penger å rutte med..

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som et bra tilltak dette her,det er viktig at unge får en bra jul,slik som de fleste andre i norge :)

Dessverre har jeg ikke råd til å slenge inn noen kroner da jeg er fattig student,men hadde gjerne gjort det om jeg hadde litt mer penger å rutte med..

Det er snakk om en gammel playstation, eller et bare spill osv.

Aprilia / Carina

Lenke til kommentar
Del på andre sider