TurboTony Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 halla har oppkjøring til onsdagen på C . lurte på om noen har tips eller råd til oppkjøringa! mvh:) Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Ikke gir for fort over når du ranger :p.. Det gjorde jeg i en heftig nedoverbakke :p.. Uansett, fikk lappen, men hadde kun hatt 6 kjøretimer så.... Men men.. Bare ta det med ro.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet November 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Ikke gir for fort over når du ranger :p.. Det gjorde jeg i en heftig nedoverbakke :p.. Uansett, fikk lappen, men hadde kun hatt 6 kjøretimer så.... Men men.. Bare ta det med ro.. okay hehe takk kjørt laste bil, mandag til torsdag vær dag siden august hehe :) men håper det går bra ass ! Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Det viktigste er at du tar deg god tid, men ikke for god tid. Ikke stress frem i trafikken, ta deg god plass i rundkjøringer.. der bruker jeg å ta "størst først", og det fungerer utmerket. Om du roter med girene er ikke det en grunn til å stryke deg. .for det er en øvingssak. Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stealth Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Litt offtopic, men hvor mye koster det å ta førerkort kl. C / CE? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Tror det er snakk om pakkepris på 20k på ene og 30 på andre.. Mener å huske at det var det jeg leste.. Og på henger da så får du inkludert 2 oppkjøringer :p.. Dette var Tangen i Mysen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocx Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Glad eg får denne gjennom skolen eg! Men ikje oppkjøring før om ett år:shake Siter Chevrolet Celebrity 2.8 V6 *wannabe chevy* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche_dude Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 jeg strøyk første oppkjøringa på C pga jeg kjørte for fort ned en lang bakke. det er 80km/t på stedet, og jeg hadde 60, noe sensor mente var for fort.. helt i bunn av bakken er det en grusvei som bare er der.. den går ingen steder. men sensor mente det kunne komme biler der.. moralen med innlegget mitt er "ikke kjør fortere enn det som kjennes behaglig" og man trenger ikke følge fartsgrensa slavisk. Siter with no power, comes no responsibillity * volvo 740 '86 (bruksbil) * porsche 944 '86 (prosjekt) * suzuki GSX-R 750 '92 * nissan 200 S14 '95 (driftebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Synest det verste er og ta lappen gjennom yrkesskolene her i landet.F eks jeg hadde kun 5kjøretimer før oppkjøring noe som jeg mener er alt for lite ,men besto.Ifølge sensor hang lappen i en tynn tråd ,hadde feil som :var for rolig (sakte) i enkelte rundkjøringer og dette begrunnet jeg med at Volvo Fh har synnsyke dødsoner bak speilene ,spesielt vist man har de med vidvinkel også på venstre side.Han mente også at jeg kjørte for hardf enkelte ganger, ventet litt for lenge med og gire.Men eller så likte han at plasseringen min i veibanene og at jeg kunne tok nok plass i svinger til at jeg kom rundt de uten og ta for mye plass. Så nå venter jeg på ce prøven :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet November 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 vet ikke helt hvor mye det koster med tar den gjennom notodden VGS, off håper det går bra ass! Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bigswede Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Dette ordner seg, du må berre ta det knusande med ro. Å du har jo lert så mykkje bra på 10/19vekerskurs att dette går glimrande:) Trekkorta kan du med fordel pugge, godst å kunne slå i bordet, å imponere sensor med god kunskap. Ta kjøringa med knusande ro, gjer som du har lert. Nervene mine var heilt vertfall over taket når eg kjørte opp, eg ba sensor ta hensyn til det. Men han meinte at eg ikkje hadde noko å frykta, eg kunne vist det eg haldt på med. No som eg nettopp kjørte opp til CE jekk det også fint, hadde av og påkopling på semi, eg prøvde å gjer det så "rutinert" som mogleg. Det endte med at sensor gjekk over vegen å kjøpte seg boller på Rimi. I starten av oppkjøringa høyrte eg singling frå Onspoten, så eg stoppa å sjekka opp kva det var. Viste ikkje att 19vekersfolka hadde klipt av stripsa for vinteren.. Var ganske nøgd når eg var ferdig. Bestått, heilheita var god. Men det er no eg skal lera, verklegen køyra det eg altid har drøymd om å det eg vil gjere. Men eg seier aldrig aldrig, plutsleg står eg kanskje med lastebilen oppå speglen:) Lykke til! Siter - Volvo 240 GL, 1993. VOLVO - A car you can believe in Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenterik Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 ett tips er å holde avstand. det ser dem strengt på vet jeg.. Siter Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet November 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 hehe se der ja da fikk jeg C lappen :) :) :) oppkjøringa blei utsatt til fredagen og alt gikk som det skulle så han hadde ikke noe å klage på, hehe fett! =) Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stealth Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Du er ikke over 21 år? Hvordan er det med kjøring da? Jeg spurte en kjøreskole, og de sa at jeg kunne ta C & CE nå, men fikk ikke kjøre noe med kjøre og hviletid før jeg ble 21. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenterik Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 gratulerer da turbotony =) Stealth: begynnte i løyvepliktig transport som 18åring jeg, men det fikk jeg igjennom at jeg gikk vk1 Transportfag. Men har hørt om at du kan ta lappen før nå, men at du ikke kan kjøre i det hele tatt før du er 21... mye regler. for egentlig heter det seg at du ikke har lov til å ta oppkjøringa før du er gammel nok... Siter Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg