Gå til innhold

Oppkjøring

Ranger emnet

TurboTony

Anbefalte innlegg

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er du sikker på dette?

du må jo ha på buss uansett etter slik eg har hørt,

men det er jo så att og fram, alt etter ken du spørjer det,

ville no ha hørt på en trafikk stasjon

oxo til det med aldersgrenser om du går vk2 transport får du kjøre når du er 18-19 år men det gjør du ikkje når du tar den privat, da må en vere fylt 21 ved oppkjøring på BT

er slik eg har hørt det,

den står som campingbuss/bobil el no mener jeg.. buss er jo hvis det er over 9 seter og denne har bare 5 og er litt tung :D var å fikk den nedregistrert i sommer og da fikk fattern som bare har c lappen beskjed om at nå hadde han lov til å kjøre den..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den står som campingbuss/bobil el no mener jeg.. buss er jo hvis det er over 9 seter og denne har bare 5 og er litt tung :D var å fikk den nedregistrert i sommer og da fikk fattern som bare har c lappen beskjed om at nå hadde han lov til å kjøre den..

Riktig det.. kun kjøretøy som har over 9 seter ,altså inntil 9 seter så kan du kjøre med klasse C. har du over 9 seter (altså 10 seter) så er det en buss...

Selv tatt busslappen i senere tid ,så jeg ser meg om delvis etter buss/camper med 10 seter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Har noen spørsmål angående førerkort, kjøring, jobb osv til CE, så tenkte å spørre her istede for å lage en ny tråd.

Snart ferdig med vk1 IKT, og skal ut i læra til høsten nå, men har kommet på andre tanker angående yrkesvalg, og å kjøre langtransport frister!

Kjører opp på B om en mnd's tid, og tenkte å kjøre opp på CE iløpet av læretiden min (vil fullføre utdanningen jeg har startet på først). Hvordan er det da med muligheter for jobb innen transport senere? kreves det noen utdanning utenom lappen og diverse bevis for farlige ting osv? Er det et must å gå transport/yrkessjåfør linja? Frister ikke med flere år på skolebenken :P

Håper på svar :)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...