Wrasko Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Hmm.. Vet at alle yrkessjafører må ha kompetansebevis i 07 eller 08.. Og spesielle kurs? 2 helger med teori, og 6 kjøretimer ;). Det var alt jeg hadde.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 er du sikker på dette? du må jo ha på buss uansett etter slik eg har hørt, men det er jo så att og fram, alt etter ken du spørjer det, ville no ha hørt på en trafikk stasjon oxo til det med aldersgrenser om du går vk2 transport får du kjøre når du er 18-19 år men det gjør du ikkje når du tar den privat, da må en vere fylt 21 ved oppkjøring på BT er slik eg har hørt det, den står som campingbuss/bobil el no mener jeg.. buss er jo hvis det er over 9 seter og denne har bare 5 og er litt tung :D var å fikk den nedregistrert i sommer og da fikk fattern som bare har c lappen beskjed om at nå hadde han lov til å kjøre den.. Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Kanskje det var "innebygget" i teorien? Aner ikke jeg hehe :) Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Utrolig skeptisk til det Magnalf :p.. Kan hende det har kommet i ettertid bare... Hvem vet.. Jaja... Sov søtt :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Er down for den!! Klar for køya...hehe!! :D Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 den står som campingbuss/bobil el no mener jeg.. buss er jo hvis det er over 9 seter og denne har bare 5 og er litt tung :D var å fikk den nedregistrert i sommer og da fikk fattern som bare har c lappen beskjed om at nå hadde han lov til å kjøre den.. Riktig det.. kun kjøretøy som har over 9 seter ,altså inntil 9 seter så kan du kjøre med klasse C. har du over 9 seter (altså 10 seter) så er det en buss... Selv tatt busslappen i senere tid ,så jeg ser meg om delvis etter buss/camper med 10 seter... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Klarte CE lappen i dag!! :D Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stealth Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Gratulerer! :D Tenkte jeg skulle kontakte en kjøreskole snart å forhøre meg om timer til CE siden jeg bestod oppkjøring på B i går. Må bare finne ut noen måte å få penger til å betale CE med.. :\ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Har alltid hørt at CE lappen er dyr. Men aldri fått vite prisen. Noen som kan fortelle meg? Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stealth Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Jeg har funnet ut at det koster alt fra 40-100'000. Spørs hvilke hva og hvor du tar den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zh- Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Har noen spørsmål angående førerkort, kjøring, jobb osv til CE, så tenkte å spørre her istede for å lage en ny tråd. Snart ferdig med vk1 IKT, og skal ut i læra til høsten nå, men har kommet på andre tanker angående yrkesvalg, og å kjøre langtransport frister! Kjører opp på B om en mnd's tid, og tenkte å kjøre opp på CE iløpet av læretiden min (vil fullføre utdanningen jeg har startet på først). Hvordan er det da med muligheter for jobb innen transport senere? kreves det noen utdanning utenom lappen og diverse bevis for farlige ting osv? Er det et must å gå transport/yrkessjåfør linja? Frister ikke med flere år på skolebenken :P Håper på svar :) Siter . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 da klarte jeg CE teori på fredgaen 05.01.07 også fikk jeg oppkjøring på fredagen som kommer så håper jeg får det til hehe hadde vært så rått vis jeg fikk banka den inn :D Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Banka den inn får du nok ikke, men lappen får du nok ;) Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Åssen gikk oppkjøringa? Var vel i da du hadde eller? :) Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stealth Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Han sa fredag, og fredag er fortsatt 1 dag fram i tid :) Lykke til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg