Gå til innhold

Boosti: Budsjett bygg i bmw e30

Ranger emnet

Boosti

Anbefalte innlegg

Etter tre år med en 4 kanalers sony forsterker og en sony xplod sub. Fant jeg ut at jeg mått oppgradere litt. Kjøpte meg først ny pioneer DEH-P5800MP spiller, og så et jbl GTO6507C frontsett. Men i forig uke gikk de to utgangen på forsterkern, som jeg brukte til subben i stykker. Og da fant jeg ut at jeg måtte skaffe meg litt mer bass, når jeg først skulle handle mer streo. Så på lørdag skal jeg hente meg en Kicker ZX 750.1 monoblokk, og en XS-L121P5 til. Hadde også planer om og bytte ut subber og kjøpe en ny forsterker til frontsette. Men på grunn av at jeg har andre ting jeg prioriterer før bilstereo, får det kjøpes inn etter vært som jeg kommer over et bra tilbud.

Jeg har også kjøpt inn en Lg 7" skjerm og konverter fra 12v til 230v. Som skal monteres i sammen med playstation 2 og ryggekamera.

Kassa skal være ei 30-40liters lukka kasse, som skal trekkes i svart skai/skinn.

Resten av bagarserommest skal også trekkes i skai. Og forsterkern skal felles ned i hjulbrønna med plexiglass, vifter og bmw logo. Skjermen skal felles inn i rommet nederst på mittkonsolen, og trekkes i samme farge som resten av dæsjen. Ryggekamera skal settes i fangern og ps2 i hanskerommet eller under pasasjersete..

Lista er ikke så lang enda men:

pioneer DEH-P5800MP

2x Sony XS-L121P5

Kicker ZX 750.1

jbl GTO6507C

Sony 500w forst.

Frontsett:

HPIM5999.jpg

HPIM6007.jpg

HPIM6015.jpg

HPIM6018.jpg-for-web-LARGE.jpg

P1010356.jpg

Den nye spillern:

P1010368.jpg

P1010313.jpg

Bilen:

P1010385.jpg

I morra skal jeg kjøpe mdf eller spon plater og bygge kasse etter jobb.

Oppdateringa av kasse bygging kommer i morrra kveld :)

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det virkelig mange seriøse brukere...skuffende :shake

Her prøver jeg og lage en sakelig og orntelig prosjekt tråd, med masse oppdateringer og bilder. Men det eneste folk bryr seg om er bilde hvor speilingene av skiltet ikke er sladdet. Grunnen gidder jeg ikke en gang og bruke tid på og fortelle dere. Ser ut som om dere har lite intresse for det jeg skriver uannsett.

Jeg skulle ta masse bilder under kassebygging og oppkobbling. Men så lite vits i det etter og ha lest svarene i tråden. Jeg håper en eller anna moderator kan fjerne all offtopicen....eller så gir jeg blanke faen, og sletter hele tråden.

Reset: Takk for det....detta er en 320i...

SuperComp: Det er stålvegg i mellom baksete og bagarserommet ja. Men det er hull i plata for montering av baksete med skipose hull...Må se om jeg får skaffa et sånnt et. Har også to stor hull i hattehylla hvor jeg skal sett bassrefleks rør. Så det blir nok noe bass i coupen og :)

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, legger vel ut prosjekter her for at folk skal kommentere det, og når du sladder skiltnr er det vel for at folk ikke skal se det, burde vel heller være takknemlig for at folk sier ifra??:hvaskjera

Men litt on topic, så fin ut den installasjonen din, men lurer på en ting, hvordan har du gjort det med spaken til panseråpneren?

Husker jeg hadde problemer med dens plassering når jeg drev med stereo i min E30..

Hadde forøvrig helt identisk montering av diskanter, noe jeg også kommer til å gjøre i min nyinnkjøpte E36 når jeg begynner med stereo i den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bassbrothers laget en fin kasse til innstallasjon med skipose hullet.

Bandpass kasse med en port som er utformet til hullet

Sjekk ut http://www.bassbrothers.no/demobiler/peugeot406/ hvis du vil ha litt innspirasjon til bygget ditt.

Å plassere tweeter langt unna mellomtone elementet kan mange ganger bli litt "sortert" lyd

Bedre med litt OT svar enn ikke noe svar, eller?

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jbl-settet bra? :)

Fine instalasjoner :D

Og det tredje nederste bildet var ikke typisk prosjekt-kvalitet, deilig med fine bilder også :D

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men litt on topic, så fin ut den installasjonen din, men lurer på en ting, hvordan har du gjort det med spaken til panseråpneren?

Husker jeg hadde problemer med dens plassering når jeg drev med stereo i min E30..

Hadde forøvrig helt identisk montering av diskanter, noe jeg også kommer til å gjøre i min nyinnkjøpte E36 når jeg begynner med stereo i den..

Ja, jeg fikk litt problemer når jeg skulle montere kickpanelene. For både spaken til panserlåsen og lokket til hanskerommet subba inn til høytalerene.

Men problemet med spaken fiksa jeg ved og legge i mellom noen skiver. Og siden hanskerommet nesten var helt oppe når det traff høytaleren, så bare korta jeg litt på de stroppen som holder lokket oppe.

Er jbl-settet bra?

Fine instalasjoner

Og det tredje nederste bildet var ikke typisk prosjekt-kvalitet, deilig med fine bilder også

jeg har ikke fått testa det orntelig enda, da forsterkern jeg har drevet det med bare spiller på halvstyrke. Men det låter helt okey. Men nå er ikke jeg noen lyd/bilstereo freak, så det skal ikke så mye til for at jeg syntes det er okey.

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassa er ferdig..elementer og frosterkere er testa, og det låter veldig bra til og enda ikke være 100%. Problemet er at det dra for mye strøm, så jeg må investere i et ekstra batteri.

Ble litt overaska... for selv om det er ganske så tett i mellom coupe og bagarserom, så er det bra nok med bass inne i bilen. Så da slepper jeg og lage flere hull i hattehylla eller bytte sete :)

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider