wazzza Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Ei veninne har kjøpt seg en 240 med B23? tror jeg. Saken er at hun hadde litt stygg tenningsbank i dag. Tenkte å kjøre opp til meg for å jusetere ned litt. Opp bakkene ble det bare værre og værre. Da vi kom fram så det ut som en scene fra en actionfilm. Hvit røyk sto ut av panseret da vi stoppa. Det kom ut fra radiator-område.. Fordeleren satt dønn fast. (løsna på den ene? skruen) Det var tomt for vann og tomt for olje. Klarte ikke å kjenne noe trykk i slanger, da det ikke var noe vann å lage trykk med.. Det var en oljesprut ut fra høyre side av blokka i topp-høyde. Jeg har ikke hatt tid til å se noe grundig på biln enda. På tomgang hørtes motoren helt fin ut. Ingen banking eller skraping, men det er nok bare et tidsspørsmål... Noen som har en forklaring på dette? Det skal sies at den røyk mye hvitt opp bakkene... Høres det ut som blåst/vridd topp? Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Bilen ble for varm, muligens sprengt toppakning... toppen kan være blitt skjev, en ny topp får du billig på opphugger Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 tror du skal satse på topppakningsbytte, samt kanskje topp.. Men en brukt topp får du jo så og si kasta etter deg, ikke kjøp på huggern, der er det drit dyrt i forhold til privatpersoner... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Hvit røyk vil jo si vann, så garantert topp pakning, sjekk i topplokksdekselet eller i oljepåfyllingslokket etter hvit guffe\olje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 tror du skal satse på topppakningsbytte, samt kanskje topp.. Men en brukt topp får du jo så og si kasta etter deg, ikke kjøp på huggern, der er det drit dyrt i forhold til privatpersoner... neida. betalt 500,- for min måtte da ta den av selv.. Skal hente motor og girkasse til en vw caravelle skulle få alt for 1000,- måtte ta ut selv da. bare prute litt på prisen det. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 da får du det billig" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet November 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Hun kommer oppover med en kompis for å se på den seinere i kveld... Oljen ser ut til å komme ut ved vannpumpa. På registerdekselet står det B230A... Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 kan få topp og ny toppakning av meg for 500,- + frakt Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet November 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Takker for det. Bor midt i volvoriket så jeg burde vel finne en topp her i området. Er det samme topp på B21, B23 og B230A? Jeg hadde av toppdekselet nå og kunne ikke finne noe som tydet på vann i oljen. Oljen var så svart som jeg kun har sett på eldgamle dieseler... Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_man Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 :shake skift motor! hehe Siter vw caddy 2006 1,9tdi vw boble cab roadster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg