lulle Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Hadde en 400 pontiac motor på hånden, men gikk i fra det, skal heller satse på den jeg har, å heller spandere litt extra på den.. en chevy 350, er fra slutten av 60 tallet, det sitter hedders, veiand innsugmanifoil, ny 650 holly, Hadde tenkt å sende inn blokka til oppborring med 030, og med høykompstempel, Hvilken kam vil dere anbefale, en som gir et gått bunndrag, og en som går fint på tomgang:? Det er sikkert noen av der som har gjort dette, og hva ble resultatet, ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Jeg har kjøpt ei såkaldt "marine" eller "offroad"-kamaksel, den skulle gi mye moment på lavt til medium turtall, og gi et turtalls-register som tilsvarer originale smog-motorer (lav tomgang og opp til ca 5000, litt usikker). De fleste kammene som gir mye moment/bånndrag vil jo gi pen tomgang... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet November 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Jeg har kjøpt ei såkaldt "marine" eller "offroad"-kamaksel, den skulle gi mye moment på lavt til medium turtall, og gi et turtalls-register som tilsvarer originale smog-motorer (lav tomgang og opp til ca 5000, litt usikker). De fleste kammene som gir mye moment/bånndrag vil jo gi pen tomgang... veit du sånn ca pris på kammen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Hadde en 400 pontiac motor på hånden, men gikk i fra det, skal heller satse på den jeg har, å heller spandere litt extra på den.. en chevy 350, er fra slutten av 60 tallet, det sitter hedders, veiand innsugmanifoil, ny 650 holly, Hadde tenkt å sende inn blokka til oppborring med 030, og med høykompstempel, Hvilken kam vil dere anbefale, en som gir et gått bunndrag, og en som går fint på tomgang:? Det er sikkert noen av der som har gjort dette, og hva ble resultatet, ? Menne... hvorfor ikke snuse opp en 454 med en gang?? :D Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Hva slags bil skal kammen i? Og som Bead sier så er jo en storblokk tingen, menne koster jo en hel del mer enn en kam da :-) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet November 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Hva slags bil skal kammen i? Og som Bead sier så er jo en storblokk tingen, menne koster jo en hel del mer enn en kam da :-) Motoren tilhører en pontiac t/a 80, den skal kammen sitte i. Til gatebruk er vell 454 i største laget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Motoren tilhører en pontiac t/a 80, den skal kammen sitte i.Til gatebruk er vell 454 i største laget. I største laget? Skal du ikke bruke den bilen til morrokjøring, litt lek og hygge? Slutt å tulle, å få ristet av deg sånne ideer....:D Det er jo det dommeste jeg hører....."kan ikke ha sånn tung motor i bilen min"... Vas! For har du engang hatt BB, eller en DIGER BB, så sitter det i skjela.....der er nå jeg til endel sin fortvilelse... Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 I største laget? Skal du ikke bruke den bilen til morrokjøring, litt lek og hygge? Slutt å tulle, å få ristet av deg sånne ideer....:D Det er jo det dommeste jeg hører....."kan ikke ha sånn tung motor i bilen min"... Vas! For har du engang hatt BB, eller en DIGER BB, så sitter det i skjela.....der er nå jeg til endel sin fortvilelse... + at hvis det skal alu topper på en cbb, så veier den ikke stort mer enn en sbc med jerntopper anyway? Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet November 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 I største laget? Skal du ikke bruke den bilen til morrokjøring, litt lek og hygge? Slutt å tulle, å få ristet av deg sånne ideer....:D Det er jo det dommeste jeg hører....."kan ikke ha sånn tung motor i bilen min"... Vas! For har du engang hatt BB, eller en DIGER BB, så sitter det i skjela.....der er nå jeg til endel sin fortvilelse... det er ikke det, har hatt en bb for noen år siden, var gøy så lenge lenge det varte, så nøyer jeg meg med litt børning i ny å ne, blir for dyrt i lengden. :hondakick Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Ring Comp Cams eller noen andre cam produsenter, oppgi hvilken motor, innug, topper, om du har manuell kasse eller automat, hvis automat hvilken stall du har på converteren, bakakselutveksling, hvilken kjøring du har tenkt å bruke bilen til, så får du nok en anbefaling på en cam som passer perfekt Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Jeg husker ikke nøyaktig hva den koster, men det er ingen dyr kam. AArnes og alle de andre vet hva du skal ha om du bet om en slik kam - det er vel antageligvis den kammen som gir deg mest NM... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet November 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Jeg husker ikke nøyaktig hva den koster, men det er ingen dyr kam. AArnes og alle de andre vet hva du skal ha om du bet om en slik kam - det er vel antageligvis den kammen som gir deg mest NM... får ta meg en ringerunde får å få beste pris og beste kam. skal bytte converter også men er ikke sikker på hvilke, men det må være en stallspeed.:hello: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Mr. Skaug i Br.dal mente at med en slik momentkam var det bare en fordel med lav stallspeed, men jeg vet ikke. Kansje noen her som har en mening om dette? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Trenger ikke så mye moment i en T/A, de er jo relativt lette til å være AmCar stål ;-) Hva med å kjøpe en converter med stall på 2-2500 og en kan med maks moment på 2500-3000rpm? Da får du en bil/motor pakke som koster riktig så bra avgårde uten at hestene detter av ved 5000rpm. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skitfjæra Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Er jo nesten miljøkriminalitet å sette en chevy motor i T/A.. dessuten er det INGENTING som passer etterpå... motorfester, git eksos, braketter osv.. 400 Pontiac er vel en av de BEDRE motorer som er laget.. MASSE dreiemoment og trenger ikke så mye turtall.. Har harr -77 T/A.. og har trimma en 455. NICE motor.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.