Gå til innhold

B230k --> B230a

Ranger emnet

tor_eriko

Anbefalte innlegg

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=144588

Hadde samme problem med gamlebilen.

Jeg anbefaler å bygge om til b230a gasser og innsug, går med en kveld for noen som ikke har gjort det før.

Kjøp inn: gasser med innsug ( bør ligge på rundt 5-600,- hos en hugger), chokewire med hendel, gasswire fra en bil med b230a(da denne er noe lengre) og høytemperatur pakningsstoff( fås på de fleste bensinstasjoner + biltema osv.)

1. skru av gammelt innsug med gamel gasser

2. fjern vakumslagene som går til den gamle forgasseren

3. fjern vakumpumpe på venstre fjørtårn

4. plugg evt andre vakumslanger du har koblet fra og hull i det nye innsuget som du ikke skal bruke med en passelig skrue el. lign.

5. fjern gammel pakning mellom innsug og topp med en skrape

6. legg på pakningsstoff der du nettopp har fjernet den gamle pakningen

7. skru på det nye innsuget med forgasser

8. bytt gasswire

9. monter chokewire

10. start opp og juster forgasser. blandingsskrue midt under på flotørhuset, 8mm, skrues ut for mer bensin og inn for mindre viss jeg ikke husker feil.

11. juster tomgang, flatskrue nedi et "hull" på innsuget.

har planer om å bytte til a-gasser på min k

1988 Volvo 240 GLE

1987 Hydrolift t-17

Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jau!! korsen fordeler bør jeg velge? for jeg kan ikke bruke k-fordeleren.. vil ikke ha no sånn platina tull.

Men skjønner ikke heilt koffør motoren funker då fint eller, bare tomgangen som er rar, kan ligg imellom 950-1150, på 950omdr så e den veldi skjelvende og på 1150 er den sånn passe, men den nøkker litt ved gasspådrag når jeg skal kjøre.

Er det mulighet for å justere tenningen på den?

-86mod Volvo 740 b230e

-97mod Volvo S40 1.8 16v -=SOLGT=-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...