tor_eriko Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 lages litt med K-motoren min når. den funker greit å drar godt, men er en kuk på tomgang, rister og avogtil dauer for meg.. Alle slanger er ok! Så lurer på om det er noe vanskeli å skifte over til A system? Siter -86mod Volvo 740 b230e -97mod Volvo S40 1.8 16v -=SOLGT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=144588 Hadde samme problem med gamlebilen.Jeg anbefaler å bygge om til b230a gasser og innsug, går med en kveld for noen som ikke har gjort det før. Kjøp inn: gasser med innsug ( bør ligge på rundt 5-600,- hos en hugger), chokewire med hendel, gasswire fra en bil med b230a(da denne er noe lengre) og høytemperatur pakningsstoff( fås på de fleste bensinstasjoner + biltema osv.) 1. skru av gammelt innsug med gamel gasser 2. fjern vakumslagene som går til den gamle forgasseren 3. fjern vakumpumpe på venstre fjørtårn 4. plugg evt andre vakumslanger du har koblet fra og hull i det nye innsuget som du ikke skal bruke med en passelig skrue el. lign. 5. fjern gammel pakning mellom innsug og topp med en skrape 6. legg på pakningsstoff der du nettopp har fjernet den gamle pakningen 7. skru på det nye innsuget med forgasser 8. bytt gasswire 9. monter chokewire 10. start opp og juster forgasser. blandingsskrue midt under på flotørhuset, 8mm, skrues ut for mer bensin og inn for mindre viss jeg ikke husker feil. 11. juster tomgang, flatskrue nedi et "hull" på innsuget. har planer om å bytte til a-gasser på min k Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Les! Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_eriko Skrevet November 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 jau!! korsen fordeler bør jeg velge? for jeg kan ikke bruke k-fordeleren.. vil ikke ha no sånn platina tull. Men skjønner ikke heilt koffør motoren funker då fint eller, bare tomgangen som er rar, kan ligg imellom 950-1150, på 950omdr så e den veldi skjelvende og på 1150 er den sånn passe, men den nøkker litt ved gasspådrag når jeg skal kjøre. Er det mulighet for å justere tenningen på den? Siter -86mod Volvo 740 b230e -97mod Volvo S40 1.8 16v -=SOLGT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Hvorfor ikke sette på en Weber 32/36 eller 36/36? Passer rett på K-innsuget. :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raggaren Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Når du sier at bilen bare dauer, skjer det mens du kjører? Siter -1994 Opel Corsa 1.4 Swing -2000 Yamaha TDR 125 x1987 Volvo 240 GL x1985 Volvo 740 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO real power Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 for å bytta fra k til at motor, trenge du å gjøra noko med ledningsnette? Siter 2006 nissan navara 1995 nissan primera prosjekt:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156602 gaamelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 jeg har ledningsnett coil fordeler fra b21 og a gasser på min k mottor dete r ikke noe problem og bytte Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_eriko Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Skal å hente forgasser og insug, med gasswire, pluss at jeg tar oxo med fordeleren og coil! Så vil tro det er plug and play! Siter -86mod Volvo 740 b230e -97mod Volvo S40 1.8 16v -=SOLGT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.