Gå til innhold

Utløser lager til clutch

Ranger emnet

bjørn

Anbefalte innlegg

Er det slik at utløserlageret alltid er festet til gaffelen, slik at den blir dratt med tilbake?

Har en bmw kasse for hånd hvor det ikke ser slik ut, med mindre jeg mangler noen finurlige fjærer eller liknende som gjør jobben med å holde fast lageret til gaffelen.

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en getrag 265 som jeg skal ha i en volvo. Men jeg tror gaffelen er org til kassa, utløserlagret er ihvertfall det.

Ja du sier noe, lageret vil jo uansett "sitte fast", som du sier, når kassa og motor blir montert sammen.

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men saken med et utløser lager er at den skal frigjøre lamell plata når du trykker clutsj pedalen inn. ja det vil sitte fast uansett men det er både positivt og negativt, det skal være med tilbake og ligge fast i gaffelen når du frigjører, så en eller annen feste mekanisme på utløser lager er det.

det pleier å vere et eller annet spor eller feste haker på disse. noen er det fjører på og andre er det klips på, det er også noen sm kun er festet i et spor uten noen form for fjører eller klips. dette kommer fra kasse til kasse, biltype osv.

er du usikker så hør med et bilverksted eller lign.

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en getrag 265 som jeg skal ha i en volvo. Men jeg tror gaffelen er org til kassa, utløserlagret er ihvertfall det.

Ja du sier noe, lageret vil jo uansett "sitte fast", som du sier, når kassa og motor blir montert sammen.

Du må jo bygge om utløserlagret uansett.... Regner med du skal bruke volvo clutchkåpe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider